CARI Infonet

 Forgot password?
 Register


ADVERTISEMENT

CARI Infonet Portal Portal Utama Semasa Lihat artikel

Baru 3 Bulan Kerja, Amah Larikan Barang Kemas Dan Wang Tunai RM14,000 Ketika Majikan Pergi Kenduri

24-1-2023 06:05 PM| Diterbitkan: CARI-MAL| Dilihat: 769| Komen: 11

Description: Seorang pembantu rumah wanita warga asing yang baru tiga bulan bekerja melarikan diri bersama barang kemas dan wang tunai milik majikannya bernilai RM14,000 di sini.Kejadian itu disedari pengadu iaitu ...
Seorang pembantu rumah wanita warga asing yang baru tiga bulan bekerja melarikan diri bersama barang kemas dan wang tunai milik majikannya bernilai RM14,000 di sini.

Kejadian itu disedari pengadu iaitu seorang lelaki berusia 33 tahun pada jam 7.30 malam Ahad, ketika dia sekeluarga pulang ke rumah selepas selesai menghadiri majlis perkahwinan saudaranya di Selangor.



Gambar hiasan

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Nanda Maarof berkata, pembantu rumahnya yang bernama Hendriyawati, 40, tidak menyahut sebaik dipanggil lalu pengadu memeriksa dapur dan mendapati pintu dapur serta pintu pagar belakang telah terbuka.

"Hasil semakan mendapati barang kemas milik anak pengadu dan ibunya telah tiada dalam almari di bilik tidur. Pengadu kemudiannya membuat laporan polis pada Isnin jam 11.44 pagi.

"Pengadu lewat membuat laporan polis kerana dia terlebih dahulu mengesan suspek daripada ejen pekerjaan serta cuba menghubungi beberapa nombor telefon daripada buku catitan milik pembantu rumahnya," katanya dalam satu kenyataan pada Selasa.


Ujarnya, hasil siasatan mendapati suspek tidur di bilik tidur bahagian atas bersebelahan bilik tidur pengadu dan beg pakaian suspek masih ada.

"Suspek hanya keluar rumah dengan membawa beg galas milik anak pengadu.

"Kes seterusnya disiasat mengikut Seksyen 381 Kanun Keseksaan dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian diminta tampil ke balai polis berhampiran bagi membantu siasatan," katanya.


Sumber: Sinar Harian

Bagus

Marah

Terkejut

Sedih

Lawak

Bosan

ADVERTISEMENT


Komen di sini | Komen di Forum

Komen Terbaru

Quote rogayahtop 24-1-2023 08:08 PM
Kalau nak pembantu betul2 ambik maid pilipin. mmg pro. sekali dah ambik pilipin ni mmg confirm tak akan ambik maid seberang dah. Siap je la duit.

Dah banyak sgt dengar kes maid indo ni dah berpuluh tahun tak serik2 la org malaysia
Quote annehuda 24-1-2023 08:12 PM
Kalau aku jadi tuan rumah ni aku viralkan je muka maid tak guna tu
Quote TOPwind 24-1-2023 08:35 PM
bukan saje maid
menteri dari Indon
pun sama kaki sapu
tu pun rakyat tak serik juga
Quote fefeeling 24-1-2023 08:44 PM
Membe aku ada 2 maid yg dtg rumah balik hari.. rumah dia memang sentiasa tak berkunci utk bagi maid keluar masuk kemas umah even bila dia laki bini takde kt umah.. dia cakap dlm umah dia takde apa2 berharga pun so dia tak kisah tak kunci sekalipun.. hati kering tahap apa aku pun tak tau la
Quote armin 24-1-2023 10:54 PM
fefeeling replied at 24-1-2023 08:44 PM
Membe aku ada 2 maid yg dtg rumah balik hari.. rumah dia memang sentiasa tak berkunci utk bagi maid  ...

Takde tv laptop ke rumah dia?
Quote tikusmontok 25-1-2023 05:20 AM
Betul ke nama maid tu? Lama tak dgr kabar friska babu
Quote Suchi 25-1-2023 08:00 AM
rogayahtop replied at 24-1-2023 08:08 PM
Kalau nak pembantu betul2 ambik maid pilipin. mmg pro. sekali dah ambik pilipin ni mmg confirm tak a ...

Oh betul ke depa bagus? Aritu puteri sarah tu pun nk maid pinoy pelik gak laa
Maybe sbb mcm uols ckp ni la kot.
Quote Suchi 25-1-2023 08:06 AM
fefeeling replied at 24-1-2023 08:44 PM
Membe aku ada 2 maid yg dtg rumah balik hari.. rumah dia memang sentiasa tak berkunci utk bagi maid  ...

Bg iols sapa2 yg pakai maid mmg hati kering laa iols nk panggil org dtg kemas umah seminggu sekali pun berat hati. Takpela kemas sendiri je lagi pun umah takde  brg sgt so tak susah nk kemas.
Cody cuckoo dtg umah 4 bln sekali pun rasa tak selesa.
Jenis iols susah nak terima org asing ada kt umah walaupun ahli keluarga sendiri.
Sama ada depa akan curi brg org atau curi laki orang.
Quote fefeeling 25-1-2023 06:14 PM
armin replied at 24-1-2023 10:54 PM
Takde tv laptop ke rumah dia?

Ada je.. tp bagi dia tak berharga mana pun.. benda2 camtu leh ganti beli lain
Quote fefeeling 25-1-2023 06:20 PM
Suchi replied at 25-1-2023 08:06 AM
Bg iols sapa2 yg pakai maid mmg hati kering laa iols nk panggil org dtg kemas umah seminggu sekali ...

Aku pun xpnah panggil maid kemas rumah walaupun penat, kdg2 melalak kt laki gak panggil la maid kemas tak larat tp bila nak call berubah pikiran sebab nnt dia kemas tah apa2 dia pegang, kemas cuci tak ikut cara aku yg pantang barang2 aku berubah tempat.. lantak la penat sensorang janji takde ubah2 keadaan harta benda dlm umah.. huhuu
Quote dudaberhias 25-1-2023 06:34 PM
rogayahtop replied at 24-1-2023 08:08 PM
Kalau nak pembantu betul2 ambik maid pilipin. mmg pro. sekali dah ambik pilipin ni mmg confirm tak a ...

khen... omg ni betul yach... filipino memang bangsa bermaruah dari indon...jarang nak dengar theyols buat hal...


yang hendon ni nama je islam tapi lagi kapir dari maid pilipin

serik dah iols dengan hendon2 ni... lagi2 yang datang dari yindu majapahit jawa barat tu...



yang aceh/medan ke sumatera tu ok lagi...

scammer dekat fb pun ramai indon jah

Lihat semua komen(11)

Kategori Berkaitan


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


 


 


ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-2-2023 09:48 AM GMT+8 , Processed in 0.090789 second(s), 40 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top