Register Login
CARI Infonet Return home

pearl.silver's space https://bn1.cari.com.my/?1516271 [Favorites] [Copy] [Share] [RSS]

Blogs

belajar untuk bersyukur

Hot 1Viewed 507 times12-10-2016 11:27 AM

bermula tahun 2015, perjalanan hidup tersangat sukar.
bermula dengan diberhentikan kerja
xdapat cari kerja baru sebab komitmen dengan hospital yang memerlukan aku untuk berulang ke hospital setiap bulan
kemudian dicadangkan menyambung master
tetapi mula rasa giveup sebab bukan senang untuk menulis jurnal dan thesis
kagum sungguh dengan orang yang telah punya phd
tak kagum dengan 'Doktor' yg itu kerana dapat phd guna duit je tanpa perlu kerah otak buat kajian dan thesis

tahun ini, rasa sebongkah batu menghempap kepala
keputusan sample yg di ambil oleh doktor mengatakan the cells are very likely to be a cancer
jadi perlu datang lagi dua minggu untuk keputusan dari patologist
sepanjang hari tu air mata meleleh
xkira dah ada org pandang tak
dalam kepala ni dok pikir yg sedih2 je
perlukan seorg sahabat untuk mengadu

bila dah lama2 tu mula rasa penat
kenapa la aku suka fikir yg sedih2, yg negatif2
bila jupa yg org lagi kesian, baru laa pandai nk bersyukur
tapi lagi selalu jumpa orang yg lebih bertuah...jadi lebih selalu lah meratapi nasib yg dirasakan malang ni
macam mana nak didik diri sendiri supaya sentiasa fikir yg baik2 aje
fikir yg sentiasa ada hikmah disebalik setiap cabaran dan dugaan
dunia belum berakhir
hidup mesti diteruskan

Allother author's recent blogs

Leave a comment Comments (1 Comment)

Reply eddie007 8-8-2019 04:55 PM
Hi guys if you are searching hack Instagram account then i m sharing a website https://instahacker.xyz you can hack someone Instagram free you don't need and subscription charge

facelist

You have to be logged to leave a comment Login | Register


ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-2-2023 05:59 AM GMT+8 , Processed in 0.139702 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

To Top