CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123
Return to list New
Author: hest

HIMPUNAN AMALAN/TIPS DARI FORUMER MPS

[Copy link]
Post time 21-3-2018 11:33 AM | Show all posts
@chefmizan ''tetamu tak diundang'' maaf mek lupa v1 or v2..

Tanda2 jelas nak tau samada anak bro ada saka atau tak senang je. cuba 1 malam tido dengan anak tadi berdua je. Then bangun sewaktu tiba sepertiga malam. Kalau berani jenguk ke luar tingkap yang betul2 menghadap pintu masuk rumah. Cari arah cahaya dan renung guna mata hati di punghujung arah cahaya. Biasanya disitulah saka harimau tadi lepak.
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2018 11:34 AM | Show all posts

@chefmizan ''tetamu tak diundang'' maaf mek lupa v1 or v2..

Kalau takde jugak try yang ni pulak. Selepas solat maghrib tanpa beralih dari kedudukan sejadah,panggil anak duduk berdepan,pegang ubun2 kepala dia dengan lembut dan penuh kasih sayang dan bacakan selawat keatas NABI,IBUBAPA NABI,SAHABAT NABI dan ibu si anak. jangan angkat tangan then hembus dengan lembut pada ubun2 tadi. Lepas tu baca pulak surah KAFIRUN sampai abis. Masa ni kene ready ye,kalau bertuah saka tu akan muncul dari mana2 penjuru rumah. Kalau tak saka tu akan muncul sekali imbas pada wajah anak tadi. Dah abis baca surah tu raupkan kepala dan muka anak. Bila rasa dah selesai buat penutup dengan WATAMMATKALIMATULLAH HIALAIHIWASSALAM..ALLAH HUAKBAR..ALLAH MAHA BESAR.. Tiup ubun2 anak tadi n dia akan sedar balik.
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2018 11:34 AM | Show all posts

@chefmizan ''tetamu tak diundang'' maaf mek lupa v1 or v2..

Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3kali di luar dari kedai. Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan.he..he.. Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas(mcm ustaz Ismail Kamus ajar)

Sekiranya ada pelaris di kedai tersebut, “khadam” tu akan marah dan kita akan rasa seperti satu angin menerpa ke muka kita. Kalau dah macam tu, eloklah kita jangan makan dikedai tersebut.
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2018 11:35 AM | Show all posts
@chefmizan ''tetamu tak diundang'' maaf mek lupa v1 or v2..

Sebelum makan atau minum,bacakan Suran An-Nas sebanyak 3kali. Kemudian angkat dan pegang sebelah bawah pinggan atau cawan. Jika berkeadaan sebaliknya iaitu makanan atau minuman panas tetapi disebelah bawah pinggan atau cawan tadi sejuk atau sebaliknya maka makanan atau minuman tersebut telah disihir.

     Dengan lafaz Bismillah angkat dan buangkan kedalam sinki. Pasangkan air dan biar makanan atau minuman tadi larut bersama air.

Wallahualam
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2018 10:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by ghulam at 30-3-2018 10:28 PM

Ini satu dari beberapa sebab Rasulullah perintahkan supaya makanan dan minuman di tutup.

Rasulullah bersabda,
“Apabila memasuki waktu malam (hampir maghrib), maka tahanlah anak-anak kalian (agar tidak keluar rumah) kerana Syaitan2 sedang berkeliaran ketika itu. Jika waktu malam telah berlalu beberapa waktu, maka lepaskanlah mereka. Kuncilah pintu-pintu (rumah) dan sebutlah nama Allah karena Syaitan tidak mampu membuka pintu yang tertutup. Tutuplah tempat-tempat air kalian dan sebutlah nama Allah. Tutuplah bejana-bejana makanan kalian dan sebutlah nama Allah walaupun hanya dengan meletakkan sesuatu (seperti lidi atau sudu) di atasnya, dan matikanlah lampu-lampu kalian.”

[Imam Bukhari dan Imam Muslim]
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2018 10:40 PM From the mobile phone | Show all posts
“Jika seseorang masuk rumah yang tidak didiami, maka ucapkanlah:
“Assalamu ‘alainaa wa ‘alaa ‘ibadillahissolihiin (salam bagi diri kami dan salam bagi hamba Allah yang sholeh)”

(Diriwayatkan oleh Bukhari dalam Adabul Mufrod 806/ 1055. Sanad hadits ini hasan sebagaimana dikatakan oleh Al Hafizh Ibnu Hajar dalam Al Fath, 11: 17).
Reply

Use magic Report

Post time 1-9-2018 09:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Hadis Abu Hurairah r.a: Nabi s.a.w telah bersabda: "Apabila seseorang dari kamu bangkit dari tidur, maka hendaklah dia memasukkan air ke dalam hidung dan menghembusnya keluar sebanyak tiga kali kerana sesungguhnya syaitan tidur dalam rongga hidungnya iaitu ketika dia tidur." (riwayat Muslim)


P/s: buat 3x lepas bangun dr tidur
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 04:24 PM | Show all posts
ada seseorang bgtau aku la, petua klu sesat dlm hutan ..nak cari jln keluar tak jumpa.. kena berbogel.. mesti jumpa jln keluar..sbb bila kita berbogel..makhluk halus ni akan confused kita ni manusia atau bukan..sbb klu manusia mmg selalunya berpakaian..tapi klu bogel dorg mcm buat tak kisah jela ke korang.. tak tau la sahih ke tidak benda ni walau mcm lawak pun ada..

lagi satu klu salam org yg baru jumpa or kenal.. masa salam tu sebelah tangan lagi cekam pergelangan tangan yg bersalam tu utk elak disihir atau org nak letak benda ke kita..

klu ada lagi nti aku share lagi..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

17-5-2022 01:00 PM GMT+8 , Processed in 0.073063 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list