CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 13414|Reply: 120

[Tempatan] 1MDB: Najib Mulakan Fasa 'Seek N Destroy'... Diam Najib Terjawab...

[Copy link]
Post time 9-9-2015 06:29 PM | Show all posts |Read mode
SUMBER : SUARA MELAYU BARU

Buat lah pendedahan dan pembongkaran macamana pun, kalau dah nama pembangkang, baik dari pemimpin sampai lah ke bawah, mereka akan tetap tolak, bangkang dan tidak percaya... macam-macam alasan yang diberikan semata-mata nak menegakkan hujah mereka... nak bukti, najib dah set up, rasuah dan banyak lagi... paling tidak mereka akan alihkan pula isu dari 1MDB ke isu derma RM2.6B atau yang dah mati kutu, terpaksalah berdiam diri... memang dah menjadi seperti adat dalam politik di Malaysia...

Tapi yang pasti inilah masa untuk Najib recounter balik tuduhan demi tuduhan yang selama ini terpaksa ditelan... menariknya, pendedahan ini bukan dari Najib atau kerajaan atau UMNO BN, tapi didedahkan terus oleh media massa berdasarkan sumber yang diperolehi terus dari pihak tertentu di Thailand... percaya atau tidak, terpulanglah kepada anda untuk menilai... nakkan bukti, tunggulah hasil siasatan yang bakal diumumkan dalam tempoh terdekat ini...




Dengan pendedahan yang berlaku sekarang sebenarnya telah menjawab banyak persoalan... khususnya berhubung beberapa tindakan Najib yang dianggap tidak tepat oleh segelintir pihak dan menjadi bahan pertikaian serta modal pihak musuh... kenapa Najib memilih untuk tidak mengambil tindakan undang-undang segera ke atas Sarawak Report pada waktu SR sedang rancak kononnya membuat pendedahan tentang salah laku Najib berkaitan 1MDB? Kenapa tidak saman? Tidak seperti Nurul Izzah yang terus mengambil tindakan undang-undang ke atas NST dan Berita Harian...





Setuju atau tidak, inilah sebenarnya strategi politik Najib atau lebih tepat 'Art Of War' yg dipraktikkan oleh Najib... Najib yakin dia berada di pihak yang benar, dia yakin dengan segala fakta dan bukti yang dimiliki sudah cukup untuk menepis tohmahan SR... dan lebih penting, Najib sebagai seorang Perdana Menteri sudah tentu mempunyai kaki-kaki, unit2 khas, unit2 yang bergerak secara underground yang sentiasa bersedia pada bila-bila masa untuk berkhidmat kepadanya...

Yang dituju bukan SR... SR hanya platform untuk musuh melaksanakan agenda... yang dituju adalah dalang dan kepala yang bertanggungjawab secara total untuk menjatuhkan kerajaan pimpinannya... unit2 khas inilah yang ditugaskan untuk menyiasat sedalam-dalamnya sebelum mengheret dalang2 ini dengan bukti yang kuat dan kukuh... peringkat awal Najib hanya biarkan musuhnya bermaharajalela... kerana sudah ada pepatah lama, jerat tidak pernah lupakan pelanduk... lama-kelamaan musuhnya yang pada ketika itu seolah yakin Najib akan tumbang, mula melakukan kesilapan demi kesilapan...

Saman awal hanya akan merencatkan siasatan yg sedang berjalan secara underground... pada masa itu mungkin hanya SR yang akan disabitkan, manakala dalang utama sudah tentu akan mengambil langkah berjaga-jaga... yang pasti, Najib sebenarnya sudah dapat mengagak jalan cerita yang akan musuh gunakan dan siapa dalangnya, tinggal lagi bukti yang masih kurang... biasalah, bila kata fitnah dan pembohongan, memang tidak ke mana... akhirnya akan jatuh ke tanah jua...


Sehinggalah Justo ditahan maka sebahagian plot mainan musuh mula terbongkar... salah musuh, mereka mengkhianati Justo dengan tidak menjelaskan bayaran yang dijanjikan... tidak mustahil penahanan Justo di Thailand juga sebenarnya sudah dirancang... Tolonglah... Najib adalah PM Malaysia... jika Obama di US memiliki agen2 yang hebat... adakah Najib yang berjawatan setaraf Obama tidak mampu wujudkan benda yang sama dengan peranan yang sama di Malaysia?

Tinggal lagi bagaimana nak pastikan pendedahan yang akan dibuat tidak nampak seperti sudah dirancang... bukti sudah di tangan... individu utama yang memegang bukti juga sudah dalam genggaman... tinggal lagi nak bongkar sahaja... perlu diingat, pihak berkuasa Malaysia mempunyai hubungan 'baik' dengan pihak Thailand... sebab tu Thailand dipilih sebagai lokasi penahanan...

Biar pihak berkuasa Thailand uruskan siasatan Justo... dan biar pendedahan awal datang dari pihak berkuasa Thailand sebagai sumber tidak rasmi dan terus kepada media Malaysia... tanpa perlu ada apa-apa perkaitan lagi dengan kerajaan Malaysia termasuk PDRM... jadi musuh tidak ada alasan untuk kaitkan pembongkaran ini dengan Najib dan kerajaan...

Kenapa semua ini mengambil masa yang agak lama? Adakah kita sedar, semakin lama masa berginjak, makin ramai musuh politik dalaman yg selama ini bermuka-muka telah terdedah topeng mereka... sehingga berlaku pertemuan2 sulit untuk menggerakkan agenda mereka dari dalam seperti yang berlaku di Itali... peringkat awal, mereka hanya menggunakan isu 1MDB, namun bila nampak seolah Najib masih konsisten, sedangkan agenda Itali mereka telah dihidu... maka isu RM2.6B pula diletupkan...

Adakah musuh2 dalaman ini tidak tahu perihal kisah RM2.6B ini? Bohong... semua mereka tahu dan mereka juga tahu ke mana wang itu pergi... Tapi memandangkan ia hanya melibatkan Najib dalam urusan dealing dan transaksi, maka musuh2 ini mengambil peluang untuk menghempas segala-galanya ke atas kepala Najib... mereka yakin Najib tidak akan mengambil risiko mendedahkan segala kisah di sebalik RM2.6B kerana ia akan meruntuhkan terus UMNO dan kerajaan Malaysia... ada ke mana-mana Presiden yg mahu lihat organisasinya runtuh sewaktu dia sedang memimpin?


Mereka mula mendesak Najib supaya berundur secara halus dan sinis... tapi gagal... maka terbentuk pula pakatan seterusnya yang mana pertemuannya dikatakan berlaku 2 hari sebelum Najib rombak kabinet... Sasaran... kertas pendakwaan dihantar dan kemudian mungkin menggunakan kuasa istana untuk mengadakan sidang parlimen tergempar untuk undi tidak percaya... sekali lagi Najib dapat menghidu dan akibatnya berlaku rombakan kabinet dan beberapa keputusan drastik lagi... pakatan ini juga lah telah mengheret banyak pihak termasuk SPRM memandangkan ia melibatkan banyak pihak dalaman... hari ini Najib sudah boleh memulakan proses pembersihan dalaman UMNO dan kerajaan seperti yang berlaku dalam PAS... terus-terang aku kata, banyak topeng dalaman sudah terdedah...





Kenapa Najib masih bertahan? nak diikutkan, setengah pemimpin sudah tentu tidak lagi mahu terus mempertahankan kedudukannya... apatah lagi bila wujud pakatan dari dalam yg sepatutnya menjadi orang yang paling Najib percaya... sebabnya pertama, Najib yakin dia di pihak yang benar, itu yang utama... kedua, dia yakin dengan sokongan dari akar umbi yang mana kita sedia maklum betapa orang Melayu mempunyai ketaatan yang tinggi kepada ketua... yang derhaka tak banyak mana, cuma dari penyokong pemimpin yang terjebak yang akan hilang kepentingan dan beberapa pihak yang termakan hasutan... cuma disebabkan mereka ini menonjol dan lantang menghentam, nampak seperti mereka ramai walhal ahli diam lebih berbahaya dan ramai khususnya di peringkat akar umbi... ketiga, Najib sudah mendapat tip bahawa pakatan ini sebenarnya telah gagal mendapat sokongan majoriti ahli parlimen...







Bila kata majoriti, dalam konteks kes ini, musuh Najib perlu mendapat sekurang-kurangnya 200 sokongan mp dalam survey awal daripada 222 Parlimen... kenapa??? ini survey awal dan yang nak ditentang adalah PM dan Presiden UMNO... jadi sepanjang tempoh dari survey awal hingga ke masa undi tidak percaya berlangsung, bermacam perkara boleh berlaku... tidak mustahil ramai yang akan melompat kpd Najib semula dan sebagainya... gagal mendapat 200 sokongan dalam survey awal bermakna pakatan yang gagal... sebab itu hingga hari ini tidak lagi timbul perihal undi tidak percaya ini...


Dan keempat, Najib mendapat sokongan dalam diam dari ulama berpengaruh di Malaysia iaitu TGHA dan Dato' Haron Din... apapun berlaku dalam PAS hari ini masih tidak cukup untuk menggugat kekuatan ulama-ulama ini... dan mereka seolah menyebelahi Najib walaupun secara diam dari cara mereka berhadapan dengan isu 1MDB... dengan semua alasan ini sebenarnya sudah cukup untuk menjawab persoalan kenapa Najib masih bertahan dan tidak mahu berundur...

Berbalik kepada Justo... kenapa NST dan BH dipilih untuk bongkar komplot menjatuhkan Najib ini? Pertama kerana kedua-dua media ini dilihat lebih terbuka dalam menyampaikan berita... Mereka adalah media yang sudah ada nama dan pastinya mereka amat berhati-hati untuk membongkar sesuatu berita, apatah lagi jika berita itu membabitkan jatuh bangun sebuah negara... Tanpa sumber yang benar2 kukuh dan berintergriti, mereka tentu tidak berani mengambil risiko... terbukti, Nurul Izzah sudah mengambil tindakan undang2 terhadap kedua-dua media, dan tentunya kedua-dua juga sudah bersedia untuk mempertahankan hujah dan berita mereka... mereka bukan taraf Sarawak Report yang rendah intergriti serta moral malah mereka sudah membuktikan pencapaian cemerlang dalam bidang kewartawanan berdasarkan pelbagai anugerah yang telah dimenangi di seluruh dunia... jadi boleh dianggap mustahil berlaku penyelewengan maklumat, dokumen dan bukti apabila kedua-dua media ini yang melaporkan...

Terus terang aku katakan, pendedahan yang berlaku sekarang hanyalah permulaan... pendedahan seterusnya akan terus menyusul secara berperingkat... tentunya Najib mahu melihat respon semua pihak dari semua sudut setiap kali pendedahan dibuat... kedua supaya rakyat faham apa sebenarnya yang telah berlaku setelah sebelum ini rakyat disumbat dengan pelbagai fitnah dan tohmah terhadap kerajaan... dan percayalah... penutup kepada siri pendedahan ini adalah pembentangan laporan hasil siasatan yang dibuat oleh Ketua Audit Negara, PAC, Jawankuasa Khas, SPRM dan semua yang terlibat... dan pada masa itu, Insha Allah, dengan izin Allah, kita akan tahu apa sebenarnya yang berlaku terhadap Najib, Kerajaan Malaysia, UMNO BN dan 1MDB...



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-9-2015 06:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Punya la lama kes ni, whatsapp je mampu godek??
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 06:41 PM From the mobile phone | Show all posts
realiti konspirashit?
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 06:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Wassap bukti paling weight tu....transaksi billion tu bukan bukti tp ilusi optik
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 06:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Esei SPM Bahasa Malaysia 360 patah perkataan yang panjang ini kalau buat Summary SPM Bahasa Malaysia ialah 'Jibby suci murni'
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 06:49 PM | Show all posts
bukti whatsapp lebih dipercayai n benar katanya...
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 06:57 PM | Show all posts
dari pemerhatian...... Gerakan anti Najib dah mula hilang momentum tanpa sokongan padu pakatan rakyat yang dah berpecah belah spt PAS yg kini BN friendly. bila Dr Mahathir muncul di rally Bersih 4 adalah tanda pengesahan tiada bullet lagi utk di fire atau beberapa senjata rahsia.


so jangan terkejut dalam 2 tahun lagi keadaan akan kembali normal...dan BN menang majoriti mudah semula. Tapi bab ekonomi tu xtau lah pulak.....dengan kebanjiran 2 juta pendatang nanti
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Nothing to hide... seek and destroy?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-9-2015 07:06 PM | Show all posts
makcik pakcik felda pprt kampung baru pandai guna whatsapp
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 07:08 PM From the mobile phone | Show all posts
seek and destroy metallica
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 07:10 PM | Show all posts
pusing, pusing. jelas2 salah tapi tak nak mengaku. itu ajah cerita nya
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 07:10 PM | Show all posts
Amboi, seek and destroy... kill 'em all
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Kakak yakin sepenuh hati yg najib suci dari segala dosa dan noda. .


Sekian

Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Helooo...

Bila aku baca sampai "malaysia ada hubungan baik dengan thailand menyebabkan thailand sebagai tempat penahanan yang terbaik untuk justo" tu baru aku taaau artikel ni memang usaha nak mensucikan najib.

One question.
Bukankah dulu artikel mengatakan thailand tak layan permintaan malaysia untuk masuk campur kes justo?
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 07:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Artikel ni dikarang sblm IPIC dedahkan ttg hilang duit usd1.4billion tu, since rakan subahat dah bpaling tadah lain la pulak dramanye, nak salahkan sape pulak Aabar ke,ipic ke, uae saudi ke, semuenye dulu sekutu skrg dah jd seteru, tunggu pulak nanti swiss authorities reveal all
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 07:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Berpinar mata den nak baca ha
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-9-2015 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
rosmah? next....
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Bangang tahap dewa punya macai
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 08:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Taiklah... Art of war!!!

Bodoh sgt.
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2015 09:40 PM From the mobile phone | Show all posts
ape ko merepek ni syaitoooon:
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-1-2023 12:30 PM GMT+8 , Processed in 0.149453 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list