CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 2465|Reply: 6

masalah dengan susu anak

[Copy link]
Post time 24-4-2012 11:01 PM | Show all posts |Read mode
salam, anak sya skrg umur 3bln, dlu sblm keje sy train anak sy minum susu perahan. Anak sy minum tp xmasuk dkt perut die, die minum xsmpi 3min keluar balik. So sy bg susu fm dutch lady, masalah ea pas minum fm die kurang poo poo,
4hr skali br poo poo, puas suap air masak. Tp perut anak xkembung asyik kentut jek, rash pn xde. Skrg ni i bf fm mase kt nursery je, kt uma bf. Sy risau lh bby xpoo poo dlu mase bf hari2 mesti poo poo. Sy igt nk bg susu perahan tp tkt jd cm dlu lg. Sy kesian tgok die xdpt fully bf.


(posted by mobile)
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-4-2012 08:41 AM | Show all posts
cuba lagi bagi EBM (susu perahan) tgk dulu camner...nape memula dolu susu tak masuk perut bby? camner TT bagi susu tuh?...bby byk kentut dan tak kembung...rasanya takde masalah
Reply

Use magic Report

Post time 25-4-2012 11:16 AM | Show all posts
pas bf, bg dia burp tak?
Reply

Use magic Report

Post time 27-4-2012 08:03 AM | Show all posts
klu anak bg fm selalunya akan berak 2@3-4 hari sekali. Ni mmg kena monitor.
Tp klu anak BF xberak 4-5hari (mcm kes anak dara sy dl), asalkan dia xkembung perut, xmerengek, kentut, sendawa, tu normal. Sbb kandungan susu ibu tu dh proses n trus bekalkan nutriennye. Cmno sy nk ringkas kn bg kamu phm ni eh.

Kandungan Bm n FM ni lain. FM ada kandungan lemak yg xdpt didigest, sbb tu taik seketul2 kluar n bau pon lain. Klu BM, kandungan dia mmg dh sesuai utk perut n usus bayi terima, sbb tu xsmpt jd najis dh tercerna kt perut. Kaler pon kuning2 emas n berbintil2. Ni normal bg yg BM..
klu kamu kata bb kamu ok je xmeragam, kentut, ok la. Tp sbb dia dh campo kan, better gi pakar la. Tny opinion doc..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-4-2012 11:29 AM | Show all posts

masalah dengan susu anak

Reply 2# juita

tu lh sy nk try lg, sy bg cm biase isap botol, puting pn pakai puting NuK yg kaler kuning yg nipis tu. Maksud sy die dh minum n telan tapi die muakkn balik semua, hbis bsh bj die, xsmpt sy nk burpkn die dh muakkn semua


(posted by mobile)
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 28-4-2012 11:30 AM | Show all posts

masalah dengan susu anak

Reply 4# kodokpisang


    hmm kira ea ok lh die poo poo 4hri skali? Sbb bby mmg xkembung minum susu pn ok je


(posted by mobile)
Reply

Use magic Report

Post time 30-4-2012 08:38 PM | Show all posts
anak berak seminggu skali je smenjak umur 3 bulan..skang dah 5 bln.
perut ok n tak meragam
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-11-2022 12:52 PM GMT+8 , Processed in 0.088613 second(s), 29 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list