CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: mortrainey

Koleksi Cerita2 Hantu Keluarga Aku

    [Copy link]
Post time 5-2-2012 12:35 PM | Show all posts
cepat la cite TT weii..masuk bod semata2 nak cek kot mort ada cite baru ke idak..excited dah tadi huhu
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2012 01:52 PM | Show all posts
giler best cite mort n geng yg lain2 tu... ngeri n menakutkan..
at the same time saya amik beberapa tips contohnye mcm b4 tido tu baca dlu 3 Qul dan sebagainye.. sbgai langkah berjaga2 kalo mimpi bkn2 yg pasing2 barang tu..
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2012 05:42 PM | Show all posts
salam TT & semua....

perrhhgggg.....gigih merempit,hbis jgk...
semua crite mmg terbaik + seraaammmm....
Reply

Use magic Report

Post time 8-2-2012 12:45 PM | Show all posts
terbaekkkkk citer tt..... thanks! semalam aku cuba nk abiskan semua citer kt sinih.... tapi aku tak mampu... tetibe aku diserang perasaan takut sgt.... dan mengantuk sgt..... aku mcm malas nak bangun... even nk solat pun aku malas... tapi aku gagahkan diri bangun jugak....  sementelah bilik aku tu pun BEST jugak dolu2!... slalu ayah aku datang ngaji kt bilik tu... tapi semenjak aku kawen, dia suh aku ngaji sendiri je.... dia cakap... kne selalu ngaji... baru tak takut..... tapi aku ni stok males jugaaa....
Reply

Use magic Report

Post time 8-2-2012 12:59 PM | Show all posts
Hikmah jadik mende nie, mak pak aku pon dah kurang caye berubat kampung yang pakai jampi serapah nie. Kalo tak , dulu kalo nak kencing kat kebun pon kene mintak izin tok nenek, cucu nak tumpang kencing.( Ape kehalnyer tok nenek aku ade kat situ). Kalo demam, kene ah gi jumpe sedare aku yang mengubat orang pakai kunyit, habis ah muke aku penuh dgn kuning kunyit dah ah susah nak tanggal. Moral cite aku nie: Berubat ah dulu cara modern, kalo dah tak jalan, try ah carik berubat cara islam dan korang kene gak ah doa mintak sembuh dari Allah bukan harap ustaz tue jek. Itu cume asbab jek, Allah yang menyembuhkan.

dolu2 masa ank aku baby.. kne angin pasang/hernia.. so asik menanes la dia kan? aku tatau nak wat caner dah.... tanye jiran2... diorg ckp kalo g hosp. pun takleh wat ape.. 3 tahun baru leh diorg operate buang yg tersumbat tu... aku punya la takut dengar.. aku ikotla kata jiran aku sorang ni... dia suh g jumpa org kt2 umah aku tu... tapi ade syarat dia.. bwk air mineral sebotol, minyak kelapa dan kunyit.... pastu aku tgk la cara pengubatan dia... ade pakai keris kecik! kemenyan segala... ah sudah!!! aku tengok jap je pastu aku turun.... aku rasa  tak suka/ x sedap ati.... aku terfikir... ape kebenda nih? pastu yg kunyit tu.. dia rendam dlm minyak. minyak tu kene sapu kt tpt tu... yg kunyit wat lobang ikat tali, pakai kat leher.... pastu settle.. aku balik... tapi aku tak wat ape pun dia suh.... sbb aku tak percaya ngn dia.... ank aku tetap melalak.... aku cuba taruk minyak gamat je... pastu ade sorg tu pakar urat datang urut ayah aku.. mak aku suh tgkkan.. dia ckp...... mende kecik je ni. tersimpul... jap yea.... dia picit urat tang situ.. pastu ank aku kentut panjang... kemudian bengkak tu ilang dengan izin Allah... macam terus buang gituh! anak aku terus baik... baru2 nih aku kemas2 locker ank aku...  nampak brg2 kunyit tu... aku pun.. campak aje dlm tong sampah... huhuhu...

tapi smpai skang aku x bgtau mak aku cara pengubatan tu... pasal aku taknakla.. mak aku baik ngn kuarga tu.... kot2la mak aku tau dah jadi lain macam plak....
Reply

Use magic Report

Post time 8-2-2012 04:59 PM | Show all posts
Citer berikutnya terjadi kat kakak aku yg no 2, dia ni dulu keje pramugari, skrg dah pencen jaga ana ...
mortrainey Post at 14-2-2011 14:53


macam nk terlompat aih bc cerita nih...seram
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2012 05:28 PM | Show all posts
seronok gak baca pengalaman korang ni.
hihihi....
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2012 03:05 PM | Show all posts
khatam gak aku thread ni
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2012 01:54 AM | Show all posts
sungguh takut sekali...
Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2012 12:18 PM | Show all posts

Alhamdulillah.. akhirnya khatam gak tread nie..

Reply

Use magic Report

Post time 17-2-2012 12:23 PM | Show all posts

Aku pon nk tumpang tread ni gak la.. leh ye TT..

Kuarga aku pun byk gak alami benda2 pelik nie..mula2 aku nak kenalkan adik laki aku yg no. 5, masa lahir dulu dia ni normal, umo x smpai sthn dia dah agak cerdik..smpai jiran2 aku kata nnt besar adik aku ni leh jd prof.. tp takdir Allah kan.. ms umo 1 ½ thn adik aku lemas ms kami berpicnic kat pantai di sabah.. ms angkat dia dr dlm air, mulut dia berbuih..bapak aku tonggengkan pala kebawah, byk air kuar kalo ditadah aku agak leh penuh baldi.. pas tu dia jd murung sgt.. x reti nangis, gelak, main2, bercakap, smpai...sumanya dia x reti..tp mak bapak aku x penah mengeluh, merata2 di bw berubat dr cr moden hingga tradisional.. tp masih x Nampak keberkesanannya..

Ms umo dia dkt 3 thn, bapak aku dpt arahan kena posting ke Sarawak plak.. sementara menunggu tarikh berangkat tu, adik aku yg td x reti apa2, dah mula meracau.. bila senja ja, dia start ckp sorang2..’ nak itoott.. nak itottt’ padahal adik aku ni mmg x pandai bercakap.. ms tu kami x plak takut tp hepi sbb pk tu perubahan positif dia,. Ms bapa aku dukung dia nak naik flight dia diam ja, tp air mata mengalir, basah baju bapak aku.. dia asyik tgk luar ja.. sedih, tp mak kata dia sayang nk tgl tanah tumpah darah dia tu...sbb adik aku lahir kat sabah wlp kami asalnya dr semenanjung..

Dh sampai S’wak, lain plak jadinya, adik aku ni cam ada kawan dok mlawat dia.. dlm kul 2-3 pg, dia bangun, tunjuk2 tingkap srh mak bukakan, selagi x buka selagi tu dia melilau2 dlm umah, dia cr la mana2 lubang atau tingkap yg ditutup x rapat , dia sembang2 melalui lubang tu, kdg2 dia ajak masuk “ masuk laa.. masuk sini” pas dh puas bersembang, dia mcm main2 lak,, berlari2 cm ada yg kejar dia.. gelaknya bkn main lg, Nampak hepi sgt..kdg mcm kena geletek.. berguling2 dia gelak.. tp dekat2 nk subuh dia dh mula sedih, Nampak mmg ketara mukanya sedih.. dia akan pg kat lubang yg dia sembang2 td, pas tu nangis..”Anan (jgn) balikk.. nk itott.. nk itoott..” mak atau bapak selalunya akan pujuk dia, bg susu, bila azan ja dia diam pas tu tido smpai tengahari.. dalam seminggu, 2 – 3 kali kwn dia dtg melawat...

Ntah la.. ms tu kami sekeluarga x penah pk benda ni pelik, x ter pk langsung...disebabkan dia istimewa, kami igtkan ini la cr adik aku bermain..

Byk lg benda pelik kat adik aku ni, kdg2 pas mak aku mandikan dia,basa la mesti letak dia kat katil, br pusing p amek baju, tgk dia dh x der.. bl mak aku kuar ja bilik nak cr kat ruang tamu, dia dh terpacul kt dpn pintu, dgn jajan kat tgn, x kira la aiskrim atau coklat, tp mesti dua..mmg sepantas kilat..mak n bapak plak tiap2 kali dia bw blk jajan ja mesti kalut kekedai nk bayor, tp kokey kedai ckp x penak nmpak pon adik aku amek brg2 kat kedai dier.. tp mak bapak aku tetap bayor gak sbb mana tau kot2 tokey tu x perasan.. risau gak sbb mknan ni jd darah dgg.. suma nya akan di kira Akhirat nnt...

Ermm.. tu ja dulu kot... lain kali smbung lg...

Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2012 12:01 PM | Show all posts
tt nak share gak kat sini bab kene pijak ni...
kejadian ni terjadi masa aku baru habis SPM.lepas habis SPM aku balik kg aku kat N9.Mak N Bapak aku tinggalkan aku kat sana.(al maklum cucu kesayangan)bila dah balik sana aku memang payah nak balik KL balik.wan aku(nenek) tak bagi.lagi lak die tahu yg aku ni dah habis exam. so tinggallah aku kat kg menemankan wa aku yg dah tua.dalam umah tu ada atuk,wan dan makcik aku yg lun kawen lg tinggal situ.
satu hari,mcm biasa nenek aku bangun pagi2 nak siap breakfast n brg2 nak gi memotong(toreh getah)aku memang tak ikut r...jauh tue..wan aku tahu yg aku bangsa lambat bangun,so de memang tak kejut.(kejut subuh siap baca talkin tepi aku..heheh)aku tidor atas katil ngan wan aku. atuk aku tido kat bawah beralas tilam kecik.de tak kisah sebab tahu wan aku memang windu banget dgn aku tu yg tak kisah aku tido kali ngan de org. atuk aku ni buta.masa wan aku bangun nak ke dapur aku dah sedar. aku bangun kali siap gi toilet masuk balik bilik nak sambung tido.atuk aku tengah duduk je kat tepi pintu tunggu wan aku panggil. aku pun naik atas katil utk sambung tido balik.sedang aku mengereng(mengadap pintu) aku rasa ade benda mencuit2 badan aku yg bellahkiri. jantung aku time tu dupdapdupdap...laju jew...aku tak nak toleh.tapi entah apa...au pusingkan juga badan aku dan kaki besar de pun memijak dada aku.mula aku tahan dgn tangan,lepas tu tak tahan de terus dpt pijak dada aku. berat gila. yg terlintas kat kepala aku masa tu jerit panggil wan aku.tapi takde sape pun nyaut.nak menangis aku. aku jerit allah huakhbar berkali2...lepas tu aku baca alfatihah3 kali dgn surah 3 kul...berusaha kuat jugalah melawan.last sekali azan berkumandang. benda tu pun angkat kaki de dgn pelahan dan pusing menghala ke tingkap kayu utk keluar.benda tu tinggi de pakai mcm kain telekung dan bekain batik lepas.wajah de gelap.aku dengan geram terus tarik kain tu.memang terasa aku tarik kain tu.kemudian ade bunyi gedegang kat belakang.kuat.mcm bunyi benda jatuh.wan aku terus masuk bilik tanya atuk aku apa hal.atuk aku pulak masa tu panggil aku "ja,apo kono eh tue?"berkali kali.aku tercungap2.sume ingat aku jatuh katil.aku terus lari peluk wan aku sambil ceritakan apa yg jadi.aku bukan lah seorg yg terlalu penakut.sebagai ank sulung bapak aku memang ajar aku jadi berani.walau aku pompuan.pagi tu aku call bapak aku.bapak aku tanya "dapat tak kain tu"aku jawab tak...bapak aku cakap kalau dapat kain tu de akn dtg cari aku mlm berikutnye utk dapatkan brg de balik.dan sebgai syarat utk lepaskan kain tu aku boleh buat hajat kat de.aku cume diam.tapi bapak aku ckp benda tu syirik.kalau nak tahu rupanya benda tu selama ni suka pijak mak teh aku jew.(makcik aku yg lun kawen tu) sekarang aku lak yg dia pijak.tapi itu cerita dulu.wan aku pun dah 6 tahun meninggal.dan aku pun tak balik kg.atuk aku ank2 de amik.(de atuk tiri)
itulah cerita aku....kejadian jadi masa aku sedar.dan tahu benda tu nak jadi....
Reply

Use magic Report

Post time 18-2-2012 04:12 PM | Show all posts
Reply 297# puanlina

jusco mana?seriau pulak...
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2012 11:14 AM | Show all posts
terbaik la TT ni...kalau die publish citer ni konfem jadi 2nd tamar jalis.......
Reply

Use magic Report

Post time 23-2-2012 06:45 PM | Show all posts
takdo laie ko? mana lak poie eh TT nie haa...den tak soba nak baco episod yg seteruih nyo..hehe
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2012 12:53 PM | Show all posts
Aku pon nk tumpang tread ni gak la.. leh ye TT..Kuarga aku pun byk gak alami benda2 pelik nie..mula2 ...
batucincin Post at 17-2-2012 12:23


To : TT please more story plzzz.. mane lame sgt senyap ni..

To : batucicin.. macam mane dengan adik sekarang.. kesian nyer.. klu ade mase update lah ye.. TQ
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2012 10:12 AM | Show all posts
sofiera posted on 18-2-2011 12:49 PM
iye,sekolah aka tue....kenangan terindah di situ...tapi kat jalan kuching.....bapak aka ce ...

boleh sy tau, ayah awk join rukun tetangga mana ek?
Reply

Use magic Report

Post time 8-10-2012 02:58 PM | Show all posts
apesal xde smbng dr tt eh? dkt sethn gak ni... ermmm....
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2012 08:43 PM | Show all posts
samshuri posted on 25-9-2012 10:12 AM
boleh sy tau, ayah awk join rukun tetangga mana ek?

dah lama tak masuk sini.....ayah sy joined jalan kuching punya rukun tetangga
Reply

Use magic Report

Post time 9-10-2012 09:40 PM | Show all posts
Fuh... berjam2 aku nk katam thread ni. Tp mmg puas ati la...









http://www.youtube.com/watch?v=v07G2kSNcwg
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Forum Hot Topic



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-6-2022 07:10 AM GMT+8 , Processed in 1.383843 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list