CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12Next
Return to list New
View: 1632|Reply: 38

[Politik] Usaha sedang dibuat agar Jemaah Menteri Anwar tak tahan lama, kata Shahidan

  [Copy link]
Post time 4-12-2022 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by mojarean_X at 4-12-2022 11:51 PM

Ahli Parlimen Arau, Shahidan Kassim berkata Jemaah Menteri kerajaan perpaduan tidak akan bertahan lama dan PN akan kembali memerintah. (Gambar)

PETALING JAYA: Ahli Parlimen Arau, Shahidan Kassim mendakwa usaha sedang dibuat bagi memastikan Jemaah Menteri Anwar Ibrahim tidak bertahan lama, serta Perikatan Nasional (PN) akan kembali memerintah berdasarkan mandat rakyat.

“Kita bersyukur, petanda yang baik sekarang ini ialah sokongan kepada PN luar biasa. Saya ucap tahniah kepada barisan Kabinet Anwar Ibrahim. Kita redalah apa yang berlaku.Jadi kami sedang berusaha supaya Kabinet ini tidak tahan lama dan insya-Allah kami yang akan kembali memerintah berdasarkan mandat rakyat.

“Parti yang menang besar ialah anggota daripada PN iaitu PAS,” katanya ” katanya lapor Malaysiakini.Anwar memimpin kerajaan perpaduan yang dianggotai PH yang mempunyai 82 kerusi dan diikuti BNl (30), GPS (23), dan GRS (enam) serta parti-parti lain dengan keseluruhan kekuatan kini hampir mencecah dua pertiga Ahli Parlimen.

Sementara itu, Shahidan berkata, Jemaah Menteri yang diumumkan Anwar dua hari lalu terdiri daripada mereka yang tiada pengalaman dan kurang kepakaran.

“Itu sebab mereka terpaksa lantik orang kalah untuk jadi menteri. Padahal orang kalah ini orang yang sudah tidak dapat kepercayaan rakyat, tidak wajar memimpin lagi. Dia jadi pengikut sudahlah ataupun jadi senator biasa.

“Ahli Parlimen ramai yang hebat tetapi tak dilantik, di kalangan Umno dan DAP, untuk menerajui kementerian-kementerian penting tapi mungkin dia (Anwar) anggap mereka ini tidak pandai ataupun tidak pakar, hingga terpaksa lantik mereka yangkalah,” kata Shahidan yang juga bekas pemimpin Umno.


Shahidan juga menyifatkan pelantikan empat menteri dari senator sebagai tidak wajar.

“Saya tengok kawan-kawan di kalangan dalam Umno itu, kasihan mereka.Tapi jangan bimbang kalau mereka tak dipercayai, datanglah kepada PN. Kami akan percayakan mereka,”katanya.Jumaat lepas, Anwar mengumumkan barisan Jemaah Menteri bagi kerajaan perpaduan pimpinannya, yang terdiri daripada 28 anggota.

Mereka terdiri daripada 15 orang Ahli Parlimen PH menerusi PKR, DAP, Amanah dan Upko; enam orang daripada BN menerusi Umno; lima daripada GPS menerusi PBB, PRS dan PDP; seorang daripada GRS menerusi Bersatu Sabah, dan seorang lagi yang tidak mewakili mana-mana parti.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2022 05:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Nothing surprises the rakyat anymore dlm kancah politik malaysia hari ini....

Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 07:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Jangan layan ajelah. Akhirnya PH, Umno, DAP dah berbaik. Ko jangan buat kacau lagi boleh tak?
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 07:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Dengki dan tak puas hati tak habis nk buat kacau. Nk tgk ekonomi jatuh, matawang tak laku, pelabur tak masuk, suka lah mcm tu dia ni. Ada dia peduli org kebayakan susah. Bwh ameno dia ni dah kaut sakau kaya raya nk mampuih dah, asyik tabur duit pd org2 kg nk beli undi. Jahatttt
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:00 AM | Show all posts
busuk hati betul dia ni.
Dulu tak dipilih jadi MB Perlis, meroyan
Tak tercalun jadi MP , sanggup tukar parti
Tak dapat jadi menteri lagi, nak komplot jatuhkan PM

kalau macam ni bila la malaysia ni nak naik balik, dia ni perasan dia sahaja yang pandai mengurus negara agaknya... atau memang gila kuasa...
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:31 AM From the mobile phone | Show all posts
mandat rakyat kepala bana dia..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Suchi at 5-12-2022 08:39 AM

Tok Dan awak bukan seorang yg setia jgnlah hasut yg lain tinggalkan parti plak.
Lagipun kawan2 yg tak dapat jd menteri kabinet tu bkn ke yg terang2 bitau kat socmed takmo keje ngn PH so?

Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:39 AM | Show all posts
meroyannnnnn
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2022 08:41 AM | Show all posts
dah tua ganyut pn x abes2 nk tebuk atap
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:43 AM | Show all posts
demi jwtn,pangkat,kuasa...negara lingkup takpa..sudah2 la oit PN..hrtu ydpa offer suruh gabung tanak jual mahal..skrg meroyan
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Babi punya perangai..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:46 AM From the mobile phone | Show all posts
cm_vungtau replied at 5-12-2022 07:14 AM
Jangan layan ajelah. Akhirnya PH, Umno, DAP dah berbaik. Ko jangan buat kacau lagi boleh tak?

Skrg masa utk stabilkan ekonomi.. rege brg.. sian org byk tadak duit.. celaka betul hangpa nii.. kawan aku nak beli mknan kucing pun tak mampu.. trpksa tebal muka mintak kat aku.. hangpa pikir perut hangpaa aje.. pikir la skit rakyat.. rkyt dah kaya dah senang hngpa nak gaduh balik gasak..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:47 AM From the mobile phone | Show all posts
jalfa replied at 5-12-2022 08:46 AM
Babi punya perangai..

Babi pun tak prngai cam.ni.. dajal agaknya
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:49 AM From the mobile phone | Show all posts
johan-adx replied at 5-12-2022 08:43 AM
demi jwtn,pangkat,kuasa...negara lingkup takpa..sudah2 la oit PN..hrtu ydpa offer suruh gabung tanak ...

Negara dah abis lingkup ape susah.. rumah kat obersea ade.. pi la duk sana.. kita je yg bodo pi pgkh depa semua ni.... bemcj betul aku dgn org politik ni
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:50 AM From the mobile phone | Show all posts
masa agong oper jadi gomen..rejek..ko pi la sumpah seranah yidin tu
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 08:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Udah udah lah pakcik. Tak sayang rakyat ke. Satu dunia iktiraf PM10 baru ni. Dah kau kenapa tak abis2 nak rampas kuasa? Dah kaya kannn
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-12-2022 09:14 AM | Show all posts
Buritan replied at 5-12-2022 08:49 AM
Negara dah abis lingkup ape susah.. rumah kat obersea ade.. pi la duk sana.. kita je yg bodo pi pg ...

dh tua2 pun kejar sgt dunia..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 09:17 AM From the mobile phone | Show all posts
mandat rakyat kepala noreen dia..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 09:18 AM | Show all posts
adoi tak setel lagi ke? buan ke dah siap dah ada PM & kabinet..terima je la..
Reply

Use magic Report

Post time 5-12-2022 09:20 AM From the mobile phone | Show all posts
noreen pun tak prngai cam.ni.. dajal agaknya

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-2-2023 11:01 AM GMT+8 , Processed in 0.217085 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list