CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1032|Reply: 11

"Pentingnya Memanusiakan Manusia," Pegawai Polis Tular Layan Piala Dunia Dengan Banduan

  [Copy link]
Post time 24-11-2022 05:12 PM | Show all posts |Read mode
Tindakan seorang pegawai polis di Indonesia yang menonton perlawanan bola sepak Piala Dunia Qatar 2022 bersama tahanan meraih pujian orang ramai.


Menerusi perkongsian video di akaun TikTok milik pegawai polis itu sendiri, memaparkan beberapa tahanan sedang menonton perlawanan bola sepak melalui tirai besi.


Dengan kapsyen ‘pentingnya memanusiakan manusia’, video itu telah tular dan meraih perhatian orang ramai, sekali gus mengundang pelbagai komen yang memuji tindakan pegawai tersebut.










“Saya hormat dengan abang, mereka juga memerlukan informasi dan perkembangan dunia luar contohnya hiburan seperti ini,” komen seorang pengguna TikTok.


“Mereka juga manusia, tiada berbeza dengan kita semua, cuma mereka ada salah dalam dunia sementara, tabik hormat untuk awak tuan,” komen pengguna TikTok yang lain.


“Terima kasih kerana menjadi orang baik, jangan bosan jadi orang baik, mungkin mereka ini akan menolong abang jika mereka keluar penjara suatu hari nanti,” komen pengguna TikTok itu.


Sementara itu, terdapat juga orang ramai yang berpendapat bahawa perlu ada sifat kemanusiaan dalam apa jua perkara kerana semua manusia itu tidak sempurna dan bukan tugas manusia untuk menghakimi mereka.


“Saya tidak bangga dengan duit yang abang ada, pangkat yang abang sandang tapi saya bangga dengan sifat kemanusiaan abang dalam memanusiakan manusia,” komen pengguna yang lainnya. -CARI


Sumber: Kosmo
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2022 05:17 PM | Show all posts
Tu kat lokap ke penjara tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2022 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
“Saya tidak bangga dengan duit yang abang ada, pangkat yang abang sandang tapi saya bangga dengan sifat kemanusiaan abang dalam memanusiakan manusia"

Hahahah... kelako bila orang bodoh cuba memuji orang lain. Kot ye pun nak memuji, jangan la sampai cakap tak bangga dengan pangkat harta yang orang tu ada, seolah2 perlekehkan dan merendahkan kelebihan dan keistimewaan orang tu.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 02:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Oklah tu banduan pon nak tngok world cup jugak[em:4:]
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 09:04 AM | Show all posts
demi kemanusiaan atau demi viral?
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 10:29 AM | Show all posts
sangbara2020 replied at 25-11-2022 09:04 AM
demi kemanusiaan atau demi viral?

Utk zmn skrg, iol lbih mmilih pilihan utk famous.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 11:10 AM | Show all posts
eleh content la tu puih
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 12:14 PM | Show all posts
sangbara2020 replied at 25-11-2022 09:04 AM
demi kemanusiaan atau demi viral?

demi bola
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-11-2022 01:28 PM | Show all posts
pentingnya membabikan babi
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 01:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Bpk iols dan bosnya penah je bawak banduan tgk bola kt stadium.  "Hampa nk tgk bola?  Nak tuan!  Ok kami bukak gari jgn lari.  Klu lari dapat balik kami teranjang cukup2"????

Pastu bwk video tape kj mlm tgk movie escape from alcatrez la.  Yg ni mak aku bising jgk tkut banduan dpt idea lari.
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 01:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau team yg disokong kalah jangan merusuh pulak kat lokap tu ya
Reply

Use magic Report

Post time 25-11-2022 02:06 PM | Show all posts
banduan yg baik ni kot xkaki gaduh..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-1-2023 09:13 AM GMT+8 , Processed in 0.097486 second(s), 34 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list