CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: murninurani

MIL yang selalu menghina aku (update pg 5)

  [Copy link]
Post time 3-2-2011 05:36 PM | Show all posts
Sabar.. Itu semua dugaan dalam kehidupan kita yg berumahtangga ni. Biar la dia nak wat apa, selagi kita membatu dan buat tak tahu, lama2 lenguh la dia...

Umpat keji mengata tu semua syaitan suka, waima mengata hal yg benar pun...

Yang penting sabar dan terus bersabar. Sekarang ni apa yg kita buat kat org Allah balas atas dunia lagi. Tunggu dan lihat je... Masa tu, kalo masih x sedar juga, tak tau la...

Akak pun penah kena sindir ngn mil, akak keras hati.. Padehal akak diam je bila dia bebel2 panjang2.. X balas pun.. Tu x puas hati tu.. Semua bende kita buat dia komplen, x puas ati, dan semua akak tulis dalam buku nota kecik.

Dia cakap akak bende kecik nak besar2 kan, padehal akak x bercakap apa2 pun???? Konfius betul.. Maybe dia ckp utk diri sendiri kot? Bagus kalo amek recorder rakam, lepas tu play balik soh dia dengar.

Kalao masalah keluarga jatuh bertimpa2, masih lagi nak menambah tokok lagi dgn sengaja cari masalah ngn akak, tu tanda nya masih x sedar2 lagi, kenapa Allah bagi macam2 bende berlaku pada anak2 dia.. Semua ngadu kat dia.. Biar dia fikir... Allah jadikan satu satu peristiw tu bukan saja2.. Tapi nak suruh kia fikir dan dekatiNya.. Buat baik dengan anak beranak, kenapa nak cari gaduh lagi..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 7-2-2011 12:23 PM | Show all posts
murni...problem awk sebijik mcm sy..
mummy_manja Post at 18-1-2011 15:07



ye ke...masih ada org yg senasib ngan murni..
tp Alhamdulillah sejak akhir2 ni,MIL murni dh kurangkan aktiviti dia...
br ni dia gtau murni,anak pmpuan dia yg dia syg sgt tu xnak balik bersalin kat cni..
maybe dia kecik ati kot..
apa boleh buat,tu la perangai anak yg dia syg..terima je la..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-2-2011 12:25 PM | Show all posts
baru2 ni hubby call mommy dia bgtau tak bleh balik kg coz bulan ni byk pakai duit....utk pengetahuan ...
sallehopie Post at 3-2-2011 13:09



tu la kak...kita mmg kna bnyk sabar sbb kita menantu..
anak2 dia buat apa pun xpe.semua elok..sabar je la...
murni pun dh ok sikit ngan mIL murni...
maybe angin kus2 dia xdtg lg kot..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-2-2011 12:27 PM | Show all posts
Sabar.. Itu semua dugaan dalam kehidupan kita yg berumahtangga ni. Biar la dia nak wat apa, selagi k ...
liya71a Post at 3-2-2011 17:36


betul2...tu yg murni buat bila MIL murni mengata murni...
murni diam,sepatah pun xjwb..
pastu murni buat mcm biasa...
lantak la dia nk ngata belakang,ikut dia la...Alhamdulillah..
murni dh mls nk tension2 ni...
tnsion ni xbaik untuk org yg merancang nk pregnant...
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2011 04:37 PM | Show all posts
mm..

saya lak cuba meletakkan diri kt MIL murni tu..
bukan berniat nk jadi jahat kt menantu..
tp memikirkan apa perasaan bila anak saya nnti akan mula ada gf/bf dan bakal mendirikan rumahtangga..
siriyes saya akan rasa jealous..
sb dia ada org lain yg dia sayang..
dan
camner saya handle hubungan saya ngan partner2 mereka nnti?
klu jealous melampau tentu jadi Mak mertua yg jahat..
klu saya pandai urus minda waras saya, InsyaAllah semua ok..
semuanya kerana TERLALU SAYANG ANAK...

sajer.. pk the other side..

tapi kisah dlm FD dan kisah murni ni sentiasa jadi pedoman..
harap tak la jadi Mak Mertua yg kijam gitew.. AMINNNNNN...
Reply

Use magic Report

Post time 8-2-2011 03:44 PM | Show all posts
sy break off ngan ex-bf dulu sbb mak dia xberkenan.. katanyer kawin sebaya ni xkekal lama
xsanggup nak ber'MIL yg xberkenan... silap2 boleh sakit jiwa
Reply

Use magic Report

Follow Us
Post time 2-3-2011 03:20 PM | Show all posts
Reply 164# murninurani

so far  ada lagi ke biras call citer2 pasal apa yg MIL buruk2 kan murni???
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-3-2011 03:43 PM | Show all posts
Reply  murninurani

so far  ada lagi ke biras call citer2 pasal apa yg MIL buruk2 kan murni???
carly_lah Post at 2-3-2011 15:20


Alhamdulillah, setakat hr ini MIL murni dah ok..
kalau murni p rumah dia pun,dia lyn elok..
kalau masak apa2,dai kirim kat murni...
Alhamdulillah,semua dah ok...
pasal biras2 murni tu ada jgak diorg cite tp murni masuk tlinga kiri,keluar telinga kanan...
xmau ambik bab...
murni xmau tension2 dah..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-3-2011 03:46 PM | Show all posts
Reply 168# murninurani

ok lah tue.... semoga berbahagia.....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-3-2011 03:55 PM | Show all posts
Reply  murninurani

ok lah tue.... semoga berbahagia.....
carly_lah Post at 2-3-2011 15:46


terima kasih carly...

untuk carly jugak
Reply

Use magic Report

Post time 2-3-2011 04:41 PM | Show all posts
Reply 1# murninurani


    Sabar murni.... reason yg sama " tak pakai tudung labuh, tak sekolah ugama & buk  ustazah" naufal pun pernah menghadapinya...... diorg anggap diorg terbaik dan akan terus masuk syurga....... Naufal nie dulu keje kat sebuah bank... diorg suruh naufal berhenti.. sbb keje bank haram duitnya sbb riba.... demi rumahtangga naufal cari keje lain.... naufal keje kat developer company yg terkenal.... itu pun jadi masalah.....kata kita nie sombong...berlagak...macam2 lagi lah..... Bila org tak suka semua benda dipandang buruk w/pun kita tak pernah buat silap pada diorg...... Yg penting Murni kuat semangat & byk kan bersabar.......... Good luck ye....
Reply

Use magic Report

Post time 2-3-2011 04:58 PM | Show all posts
mm..

saya lak cuba meletakkan diri kt MIL murni tu..
bukan berniat nk jadi jahat kt menantu..
t ...
doodee Post at 7-2-2011 16:37



solution terbaik, beranak ramai2. dlm 10org ke.. 12 org ke. 15org ke..
pastu majoriti anak lelaki.
example, dlm 10org anak, 9org anak lelaki.
aku rasa, kalau jadi mak kpd 9org anak lelaki, misti berharap cepat2 anak2 derang kawen cepat supaya - ada orang tukang basuh pinggan, ada orang basuh baju anak dia, ada orang masak utk anak dia.  - lepas dari tanggungjawab utk 9org anak lelaki.
uih yo..anak lelaki tahu - makan, minum, tdo, main game PC & tgk bola.
kalau ada anak lelaki yang rajin pun, sorang dari 9 orang tu.. mana leh nak cover keje2 umah..

yang mertua sayang terlampau2 anak nie, misti anak lelaki tu jenis tunggal la.atau ada takat 3 org anak lelaki ajek.
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2011 09:23 AM | Show all posts
kerana mememendam perasaan terhadap mil sepanjang mengandung, anak aku yg kedua kluar ikut rupa mil. kulit gelap, alahai sebab tiap2 hari hati aku tak henti2 rasa geram kat perangai dia. hua...hua sedihnyer...nasib baik bila dah umur 5 6 bulan nie, dah putih sikit. Baby, kenapa tak ikut tok ma or mama, putih melepak......
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2011 02:06 PM | Show all posts
Reply 173# gticute


    moral of ur story, masa peknen kene marah2 kat rozita che wan ker, dato siti ker...hehehehe
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2011 02:36 PM | Show all posts
aku pulak MIL ipar duai (10 org) semua ok. ada sorang biras ni je yg tak brapa mesra alam dgn aku. 3 patah aku tanya, 1 patah je jwbnya. dan dia tak pernah bertanya apa2 kt aku. dgn org lain elok je mesranya, dgn anak2 akupun ok je. puas aku fikir apa salah aku.atau aku je yg terasa dgn dia sedangkan dia tak ada apa2?

kalau ada apa2 majlis kt rumah MIL dan semua brkumpul,dia takkan berckp dgn aku, aku je yg terhegeh2. dulu sebelum aku citer kt hubby, hubby selalu ajak aku lepak rumah MIL, tp selalu aku mengelak sampai kadang2 bergaduh. kebanyakan adik beradik hubby buat rumah dlm 1 daerah dgn MIL, so weekend mesti berkumpul.

1 hari tu aku citer kt hubby pasal biras ni yg tak mesra alam dgn aku. itu sbb aku malas nak gi rumah MIL. sejak tu hubby faham kenapa aku selalu mengelak. so kami akan prgi rumah MIL bukan time weekend.nasib baik hubby memahami. hubby kata MIL pun perasan sebenarnya aku je yg tegur biras tu. apa2pun, sgt sayang kat MIL sbb aku menantu yg paling dia ambil berat.kalau ada majlis mkn2 kt rumah, dia siap bungkus utk bwk balik lg.bersyukur dapat MIL yg sgt baik.
Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2011 03:28 PM | Show all posts
Reply  gticute


    moral of ur story, masa peknen kene marah2 kat rozita che wan ker, dato sit ...
JerukPauh Post at 3-3-2011 14:06



    betul2. kenapalah masa tu i tak rasa benci kat RCW. tapi RCW tak sakitkan hati i, camne nak benci kat dia.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-3-2011 08:31 AM | Show all posts
Reply 176# gticute


    xper...wat2 benci jer...
Reply

Use magic Report

Post time 6-3-2011 01:13 PM | Show all posts
Salam semua...
Diharap kat cni murni leh kongsi mslh yang murni hadapi ngan mak mertua murni...

...
murninurani Post at 21-10-2010 13:03
Jomlah, kau jd menantu mak aku...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-4-2011 02:21 PM | Show all posts
Jomlah, kau jd menantu mak aku...
cmf_blingblings Post at 6-3-2011 13:13


Reply

Use magic Report

Post time 30-5-2011 10:22 AM | Show all posts
Post Last Edit by cmf_iddine at 30-5-2011 10:23

sabar ye murni. klu bukan menantu pilihan mmg ambik masa org nak terima kita. mcm saya pun bukan menantu pilihan.suami saya anak kesayangan mak dan adik beradik perempuan. dia dah kecewakan family sbb berkahwin dgn saya. masa hari kenduri kahwin kat kg dia, saya pertama kali balik rumah mak mertua. ada 2 org adik beradik pompuan dia ajak dia pegi ke satu tempat tak lama lepas kita org sampai. saya masa tu kat dlm rumah. sorang adik pompuan lempang suami dan sorang lagi memaki hamun dia dgn kata2 kesat sambil menangis nangis kenapa kawin dgn saya.suami saya tak cerita sehingga lah tahun lepas baru saya tahu dari sorang adik ipar pompuan yg satu2nya rapat dgn saya. suami saya convert tu sbb tu derang tak boleh terima. adik beradik pompuan bolot harta pusaka supaya suami langsung tak dpt satu ekar tanah pun.tapi saya tak kisah. sekarang ni barulah derang sedar dan nak terima saya semula selepas 14 tahun berkahwin. kita yakin kita tak buat salah, insyallah, Allah akan membantu kita. dulu saya pernah balik kg, adik ipar saya pedajal saya biar saya jatuh lemas dlm sungai. sungai sana dalam tau macam laut. dia tahu saya tak pandai berenang.lepas tu suruh saya terjun sungai masa saya mandi tepi jeti sungai dia kata cetek je paras lutut. nasib baik saya tak terjun. klu nak berjalan rumah sedara suka nak jalan malam2 sbb dia tahu saya takut dgn air tak pandai berenang dan kena naik bot. dlm bot saya menjerit sbb ingat derang terlanggar buaya. derang buat joke bodoh takutkan saya. lepas tu tengking saya kata anak bandar mengada ngada tak sudah..itu cerita 12 tahun yg lalu. tuhan punya kuasa. bila derang dah kahwin kena deralah dgn mak mertua..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 


ADVERTISEMENT
Follow Us

ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-6-2023 07:06 PM GMT+8 , Processed in 0.094665 second(s), 37 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list