CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Author: mojarean_X

[Politik] Parlimen bakal bubar? Top 5 UMNO capai sepakat

  [Copy link]
Post time 3-10-2022 10:35 AM | Show all posts
axl_bach replied at 3-10-2022 10:23 AM
Sbb pikir pasal rakyat lah dorg nk push utk election, utk kestabilan negara. Selagi isu LANGKAH2 P ...

fikir rakyat konon... kalo fikir rakyat idok le tak tahu malu jd gomen ikut pintu belakang.... sah2 rakyat tak vote diorg pun utk jd gomen utk PRU 14
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-10-2022 10:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 3-10-2022 10:35 AM
fikir rakyat konon... kalo fikir rakyat idok le tak tahu malu jd gomen ikut pintu belakang.... sah ...

Bangsat muka tak malu memang camtu gila kuasa walhal rakyat tak undi dia pun..
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 10:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 3-10-2022 10:35 AM
fikir rakyat konon... kalo fikir rakyat idok le tak tahu malu jd gomen ikut pintu belakang.... sah ...

Hal pintu belakang tu mastermind nya Ayohchik,  mmg aku blame beliau bapa porakperanda negara
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 10:49 AM From the mobile phone | Show all posts
copy_paste replied at 3-10-2022 10:22 AM
pru diadakan 60 hari selepas pembubaran,jd paling awal pun dlm bulan 12

Yg faham kena buat dlm masa 60 hari selepas parlimen bubar.  Jd kalau nak buat 30 hari pun boleh.
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 10:55 AM | Show all posts
bagi saya tak ada masalah pun bubar....

ini org tua banyak betul kerja kotor dia nak fitnah UMNO & pemimpinya..makin ditunggu lama makin ligat idea dia..
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 11:03 AM | Show all posts
axl_bach replied at 3-10-2022 10:47 AM
Hal pintu belakang tu mastermind nya Ayohchik,  mmg aku blame beliau bapa porakperanda negara

tak baik kata punahsihat negara, presiden parti terpaling isele serta duta timur tengah bapa porakperanda





Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 11:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Agong kena bijak mainkn peranan..
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 11:28 AM | Show all posts
chanthik replied at 1-10-2022 02:13 PM
Ni I tanya jujur jah

Penyokong/pendukung UMNO ni memang tak nampak ke yang theyols tak kisahkan pun ...

konsepnya, kena sokong orang islam (walaupun.....), jangan sokong orang kapir.

kalau sokong orang islam walaupun korupt, sekurangnya orang islam yang dapat, bukan orang kapir.

orang islam kena sokong orang islam, walaupun berperangai mengalahkan orang kapir.

orang islam perlu bersatu.


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-10-2022 11:28 AM | Show all posts
ulamalu replied at 3-10-2022 10:49 AM
Yg faham kena buat dlm masa 60 hari selepas parlimen bubar.  Jd kalau nak buat 30 hari pun boleh.

boleh je,selepas bubar nak buat terus pru pun boleh,tapi kena buat sendiri la
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 11:58 AM | Show all posts
ulamalu replied at 3-10-2022 10:49 AM
Yg faham kena buat dlm masa 60 hari selepas parlimen bubar.  Jd kalau nak buat 30 hari pun boleh.

betullah tu....sebelum 60 hari dari perbubaran parlimen kena buat PRU...
jadi jika parlimen bubar awal oktober, paling lewat buat pru pada awal disember.
nak buat akhir oktober atau dlm bulan november pun boleh.
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 01:14 PM From the mobile phone | Show all posts
axl_bach replied at 3-10-2022 10:47 AM
Hal pintu belakang tu mastermind nya Ayohchik,  mmg aku blame beliau bapa porakperanda negara

Siapa ayohchik
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
pu3_rania replied at 3-10-2022 01:14 PM
Siapa ayohchik

TGHH lah, org PAS panggil dia Ayohchik
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 03:26 PM | Show all posts
Orix replied at 3-10-2022 10:35 AM
fikir rakyat konon... kalo fikir rakyat idok le tak tahu malu jd gomen ikut pintu belakang.... sah ...


malulah tu kot, jd gomen ikut pintu belakang....sebab itu nak bubar parlimen segera, serah balik kepada rakyat.




Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 03:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 3-10-2022 11:03 AM
tak baik kata punahsihat negara, presiden parti terpaling isele serta duta timur tengah bapa porak ...

Sbb dia lah politik negara terus kacau bilau...padahal kalau pembangkang waktu tu xkacau PH Dan biarkan transisi kuasa berjalan seperti yg dijanjikan politik x seteruk ini...
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 03:51 PM | Show all posts
axl_bach replied at 3-10-2022 03:27 PM
Sbb dia lah politik negara terus kacau bilau...padahal kalau pembangkang waktu tu xkacau PH Dan bi ...



terpaksa kacau....kalau x kacau semakin kacau bilau PH mentadbir negara....
abis org2 politik pun dilantik jadi ketua sprm....
kena geng sendiri, ditarikbalik pendakwaan....






Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 04:16 PM | Show all posts
rashiman replied at 3-10-2022 09:49 AM
memanglah pembangkang ketika itu hanya tahu sebut pasal ..hutang, hutang, hutang berkaitan denga ...

fokusnya kepada penyelewangan bukan nak bayar hutang ker apa. apa tindakan najib ketika tersebar keseluruh dunia skandal 1mdb? itu fokusnya... sebab najib elak benda ni masa dia memerintah....


kerajaan selepas itu bercakap pasal hutang sebab itu pandangan dia, dia yang urus, bukankah sehingga sekrang pun menteri kewangan bercakap pasal hutang 1mdb. kalau memang berhutang kenapa nak nafikan pulak... cadangan orang diluar itu dah tak berguna pun, sebab cakap orang luar, jadi apa2 cadangan najib sebenarnya no power bila dah tak berkuasa


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-10-2022 05:06 PM | Show all posts
ninja9 replied at 3-10-2022 04:16 PM
fokusnya kepada penyelewangan bukan nak bayar hutang ker apa. apa tindakan najib ketika tersebar k ...




ketika tersebar skandal 1mdb diseluruh dunia, tindakkan yg diambil dengan menuntut dan membuat perjanjian dengan IPIC yg menguruskan dana 1MDB.


sebagai contoh, kita telah mengamanahkan kepada sebuah syarikat menguruskan duit kita untuk pelaburan, Duit yg diuruskan oleh syarikat itu telah diselewengan oleh agen2 yg dikendalikan oleh syarikat itu. jadi buat apa kita nak tuntut duit2 yg diseleweng dengan agen2 itu, jadi kita tuntut dengan syarikat yg menguruskan pelaburan kita.
Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 10:13 PM | Show all posts
Camno kalo YDPA kata dia tak berkenaan bubar parliment?

Dia boleh kata tunggu sampai musim monsun ni habis

YDPA dah buat sekali kat Wak Yiddin , permintaan gantung parliment

Party asobiyyah nampak gaya nak mendahului YDPA


Reply

Use magic Report

Post time 3-10-2022 10:17 PM From the mobile phone | Show all posts
sam1528 replied at 3-10-2022 10:13 PM
Camno kalo YDPA kata dia tak berkenaan bubar parliment?

Dia boleh kata tunggu sampai musim monsun n ...

Itu kenalah ikut keputusan YDPA.
Apa2 pun kena menghadap dulu,mohon perbubaran parlimen.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-1-2023 02:02 AM GMT+8 , Processed in 0.104898 second(s), 38 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list