CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 6965|Reply: 120

[Tempatan] Foto ayah tiri, ibu dan korban - Bapa Tiri Dari Neraka! Gadis Dakwa Dicekik, Dipukul & Sampai Lebam... Pernah Nak Ambil Parang

  [Copy link]
Post time 21-9-2022 04:52 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Friska at 23-9-2022 09:45 AM


Di Instagram, seorang gadis menceritakan detik ‘hitam’ yang dialami dirinya apabila didakwa didera oleh oleh bapa tirinya.

Bapa Tiri Dari Neraka! Gadis Dakwa Dicekik, Dipukul & Sampai Lebam... Pernah Nak Ambil Parang
September 21st, 2022

Bapa tiri keluar bilik air terus pukul



Menerusi beberapa perkongsian di InstaStory, gadis yang dikenali sebagai Dahlia itu mendedahkan bahawa bapa tirinya telah mencekik serta menampar pipi sebelum ditolak dan kepala dihentak ke lantai.

Dia tendang badan saya berulang kali. Dia pijak kepala Dahlia banyak kali sambil hentak guna kaki dia. Mata bengkak lebam dan pecah darah sebab dia pijak guna tumit.

Jelas Dahlia lagi, rambutnya pernah ditarik, malah dia turut dilempang berkali-kali serta diterajang sehingga terhantuk ke pintu. Menceritakan kejadian tersebut, dia turut mendakwa bapa tirinya pernah mengambil parang di dapur kerana ingin menetaknya. Walau bagaimanapun, jirannya yang melihat kejadian terbabit membawa Dahlia lari masuk ke rumah.

Kepala Dahlia bengkak. Doktor check dia terkejut kepala bengkak teruk. Belakang badan dari bahu sampai ke kaki bengkak. Rahang mulut pun bengkak. Kunyah, bersin pun sakit menguap tak boleh.

Mata Dahlia pecah darah tak nampak dengan jelas sampai sekarang. Doktor hospital terus hantar pergi Taiping untuk jumpa pakar mata. Doktor pakar kata eye movement tak okay.

Trauma dengan kejadian yang terjadi, gadis berusia 19 tahun itu kemudiannya membuat laporan polis. Difahamkan, dia ingin berjumpa dengan ibu kandungnya, namun tidak lama selepas itu berlakunya pertengkaran mulut dengan ibunya.

Bapa tiri saya keluar dari bilik air terus tendang saya di hadapan pintu rumah dan kemudian kawan saya bawa saya pergi dari situ dan menghantar saya ke rumah bapa kandung.

Senyum & tergelak kecil



Bukan itu sahaja, ibu serta bapa tirinya tetap menyalahkannya kerana tidak memaafkan mereka. Malah, ketika gadis berkenaan meluahkan segala apa yang dirasainya, lelaki terbabit hanya tersenyum serta gelak kecil.

Masa Dahlia cakap semua tu, Dahlia luahkan apa yang Dahlia rasa sampai menangis.  Dia (ayah tiri) boleh senyum. Dia senyum lepas tu gelak kecil depan saya. Ya Allah manusia jenis apa ni.

Hati bapa mana yang tidak remuk apabila melihat anak kesayangannya yang dihantar ke rumah bekas isteri dalam keadaan elok secara tiba-tiba diperlakukan seperti itu.

Kalau sampai macam ni saya terkejut jugak. Saya hantar dia rupa elok tiba-tiba balik macam ni.

Bukti-bukti dipukul

  


  


  


  


https://ohbulan.com/bapa-tiri-da ... ah-nak-ambil-parang
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 22-9-2022 11:23 AM | Show all posts

Gambar yang tular di media sosial menunjukkan mangsa cedera. FOTO tular

Pukul anak tiri, lelaki ditahan
September 21, 2022 @ 9:46pm

Parit Buntar: Polis menahan seorang lelaki bagi membantu siasatan berhubung kejadian memukul anak tirinya di sebuah rumah di Parit Buntar.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintenden Mazuki Mat berkata, ia susulan satu hantaran yang tular mengenai kejadian itu yang dibuat seorang remaja berusia 19 tahun.

Katanya siasatan mendapati laporan polis dibuat remaja terbabit pada 18 Ogos lalu dan suspek adalah bapa tiri mangsa.

"Suspek ditahan pada hari yang sama dan kes disiasat di bawah Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan dan Seksyen 18 A Akta Keganasan Rumahtangga," katanya dalam satu kenyataan.

Terdahulu, beberapa keping gambar kecederaan yang dialami termasuk audio jeritan ketika dipukul dimuat naik remaja itu di Instagram miliknya, @d4hleea, sehingga menjadi tular.

Mangsa mengakui bertengkar dengan ibu kandung menyebabkan bapa tirinya keluar dari bilik air dan menampar pipi, menendang bahagian belakang badan dan memijak kepalanya.

Mangsa turut mendakwa ditendang sekali lagi di hadapan pintu rumah.

Menurutnya, dia mengalami kecederaan dan dibawa oleh rakan pulang ke rumah bapa kandungnya sebelum mendapatkan rawatan di Hospital Parit Buntar.

https://www.hmetro.com.my/mutakh ... tiri-lelaki-ditahan
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-9-2022 09:04 AM | Show all posts
Edited by Friska at 23-9-2022 09:44 AM


Ayah tiri korban kekerasan




Ibu korban kekerasan











Kasusnya lagi heboh sama netizen Indonesia




Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-9-2022 09:07 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-9-2022 09:16 AM | Show all posts
Edited by Friska at 23-9-2022 10:13 AM



Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-9-2022 10:09 AM | Show all posts
Edited by Friska at 23-9-2022 10:18 AM

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-9-2022 07:23 PM | Show all posts


Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 04:54 PM | Show all posts
Ko ada carut kat mak ko ke sampai ayah tiri boleh naik hantu?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-9-2022 05:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Cilaka nye mak.. darah daging sendiri kne sampai teruk camtu siap nak suruh anak maafkan bapak tiri..
padahal in future mak dia pun bakal kena penarajang..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-9-2022 05:05 PM | Show all posts












Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
ezacbee replied at 21-9-2022 04:54 PM
Ko ada carut kat mak ko ke sampai ayah tiri boleh naik hantu?

Tak....

Aku rasa dia carutkan bapak tiri bewak tu...sbb tu mak dia tanak back up dia......
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 05:27 PM | Show all posts
Macam tu ler rata2 bila dah berbapak baru maknya mana nak backup dia lagi
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-9-2022 05:45 PM | Show all posts


(Audio) 'Hangpa tak layak digelar mak ayah!' - Remaja dakwa dipukul bapa tiri hingga cedera & ibunya tak tolong
21 Sept 2022

Seorang remaja perempuan berusia 19 tahun mendakwa dia telah dipukul oleh bapa tirinya sehingga mengalami kecederaan teruk di bahagian muka.

Menurut laporan polis yang dibuat mangsa pada jam 6.33 petang Ahad lalu, 18 September 2022, mangsa terdahulu berjumpa dengan ibu kandungnya pada Sabtu jam 11 malam di Parit Buntar, Perak.

Bagaimanapun, berlaku pertengkaran di antara mereka yang menyebabkan bapa tirinya keluar dari bilik air dan terus menampar pipi, menendang bahagian belakang badan dan memijak kepalanya.



Tambah mangsa lagi, lelaki itu sekali lagi menendangnya di hadapan pintu rumah. Mangsa yang mengalami kecederaan kemudian dibawa oleh rakannya pulang ke rumah bapanya.

"Akibat dari kejadian itu, saya mengalami bengkak di bahagian pipi kiri, kepala, belakang badan serta kaki kanan dan kiri berasa sakit," kata mangsa.

Mangsa pada keesokkan harinya pergi ke Hospital Parit Buntar untuk mendapatkan rawatan dan doktor mengesahkan mangsa mengalami kecederaan, termasuk pengelihatan matanya terjejas akibat dari kejadian itu.

Gambar-gambar dan audio mangsa menjerit ketika dipukul bapa tirinya kini tular di media sosial, mengundang pelbagai reaksi netizen yang mahu pihak berkuasa menyiasat dan mengambil tindakan terhadap bapa tiri mangsa.

https://www.thereporter.my/2022/ ... gelar-mak-ayah.html
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 05:48 PM | Show all posts
nak dengar cerita sebelah lagi..
apa punca bapak tiri naik hantu belasah anak..
teenager kan..
umur tengah rebel ni macam-macam..
apa pun, memang gila la belasah anak macam tu..
anak pompuan pulak tu..
gila punya jantan..
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 06:16 PM | Show all posts
gilaa betul pukul sampai camtu
Apa pun kene dgr statement dua pihak
Adala tu trigger dia time meluah2 tu
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 06:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Dengar audio dia aku lak yg nangis... Dari kecik kena dera. Mak pak dari neraka tu wujud.. Kalo aku cepat2 keluar umah xmo balik2 lagi. Boleh trauma mental.. Tapi tazah semah kata kena maafkan mak pak utk hilangkan beban
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-9-2022 07:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagus kau repot polis cepat2. Jgn tggu 4 5 tahun  baru nak repot
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 07:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Ishhh nak terkeluar gak airmata dgr audio tu
Tp nak jg dgr apa kesah sebenar dr pihak satu lg
Apa pun kekerasan xmenyelesaikan apa2
Menambahkan masalah lg ada
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 07:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Pompuan sundal patutnya usah beranak pinak .

Seteruk mana pun si Dahli carutkan mak pak tiri dia, dia tak patut dibelasah seolah tenaga dia sama level dengan pak tiri sampai pak tiri tu guna sepenuh tenaga belasah dia habis habisan.
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 10:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak berani nk dengar audio takut takleh tido, tak kira laa apa salah dia sekalipun tp bukan dgn belasah sampai gitu.
Kalau mati cemana? Lelaki jenis apa yg pukul2 pompuan ni?
Nak tahu gak apa motif bapak tiri dia belasah teruk2 gitu
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 11:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Dgr audio tu xde lak dia maki2 teruk
Mcm ade rasa hormat lagi kat mak pak dia
Bk harapkn mnteri dyrg sibuk pasg badan jaga muka
Ni mak dia jenis aslkan berlaki ke ape
Moga adik ni dapat ditempatkan jauh dri mak pak bodoh bebal nie ish
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Walau akak x kenal kau dik, tp akak harap Tuhan lindungi kamu dr manusia2 durjana di luar sana....pesan akak, belajar rajin2 n make sure try apply job di negara lain.pastu merantau dan bina hidup sendiri dan semoga ketemu bahagia
Sedih baca bila mak kandung sendiri menangkan bapak tiri dia..sah la mak dia gila batang
Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2022 11:22 PM From the mobile phone | Show all posts
hoi Rinaceros Harun...sila jalankan t/jawab kamu sbg menteri
Remaja perempuan seperti kes ni patut dilindungi oleh JKM
takkan nk tggu jd mayat kut.
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 02:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Mujur x dirogolnya ko dik..aku yakin klo kena rogol sekalipun, mak ko tetap akn backup bapak tiri setan ko tu..rasa puas je dgr ko maki hamun mak bapak yg xlayak bergelar mak bapak tu..
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2022 09:17 AM | Show all posts
siannya......
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 22-9-2022 09:42 AM | Show all posts
Edited by Friska at 22-9-2022 09:46 AM

Instastory, ndak ngerti saya gimana mau tempel videonya di sini

https://www.instagram.com/stories/highlights/18014726086450866/

  

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

8-12-2022 05:38 PM GMT+8 , Processed in 0.140664 second(s), 52 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list