CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
1234Next
Return to list New
View: 4465|Reply: 76

[Tempatan] Teh o ais kayangan RM5, kedai dikenakan kompaun

  [Copy link]
Post time 20-8-2022 01:14 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
PORT DICKSON: Bukan seorang pelanggan, sebaliknya tiga pelanggan mendakwa menjadi mangsa harga ‘cekik darah’ sebuah kedai makan di sebuah medan selera di sini yang tular baru-baru ini.

Premis makanan berkenaan tular di media sosial susulan caj RM5 dikenakan untuk segelas teh o ais termasuk harga makanan lain yang disifatkan mahal.

Menerusi perkongsian pemilik akaun Facebook yang menggunakan nama Nik Aisyah, dia memberitahu tidak sangka turut menjadi mangsa kedai makan kayangan viral.

Dia turut menasihatkan orang ramai berhati-hati supaya tidak menerima nasib sama.


“Kita pun makanlah dekat kedai yang tiada ‘banner’ itu sebab tak ingat nombor kedai dia, rupanya banner atas kedai tu dia cabut … elak pun terkena juga.

“Waktu makan tadi ramai terkena, mujurlah Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) ada sekali,” tulisnya.

Turut dimuat naik ialah resit makanan yang diterima daripada kedai berkenaan yang antaranya tertera RM10 untuk dua gelas teh o ais dan RM6 untuk segelas milo ais.

Sementara itu, KPDNHEP Port Dickson ketika dihubungi Sinar Harian memberitahu, pemilik premis terbabit telah pun dikenakan tindakan kompaun di bawah Akta Kawalan Harga dan Antipencatutan 2011 pada Khamis.

“Bertindak atas tiga aduan diterima daripada orang awam, pasukan penguat kuasa KPDNHEP Port Dickson telah menjalankan Ops Samar.


“Hasil pemeriksaan mendapati, tiada tanda harga diletakkan di premis dan tindakan kompaun serta-merta telah dikenakan,” katanya.

Menurutnya, pihaknya akan melaksanakan pemantauan dari semasa ke semasa bagi memastikan peniaga mematuhi peraturan ditetapkan. Sinar

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-8-2022 06:40 AM | Show all posts
gila arr rega...
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 07:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Nak g haji guna visa furada ke
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Sejak harga dalam Grab FP naik
Kedai fizikal ni pun kemain naik harga
Semua nak bagi sama harga
Berlawan pulak tu dengan seller lain
Nasi TokMak tu dulu harga RM6
Sekarang dah jadi RM9.90

Gile betul deme nih
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 08:54 AM | Show all posts
harga xberakal
bila kena viral
ada plak tu pembekap puak babi ni
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 09:12 AM From the mobile phone | Show all posts
harga mmg x masuk akal
tea O Ais jer tp cam minum air buah plk
bgslah dah kena kompaun
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 09:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 20-8-2022 06:40 AM
gila arr rega...

TWG level ok what?

In fact mur mur iteww
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 09:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalau level foodcourt, rm5 utk teh o ais tu mmg mahal lah. Tapi kalau kopitiam ke cafe ke, takpe
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-8-2022 11:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Haha. Kalau takat nak minum teh o ais.. kt rumah pun boleh minum.. - trend tiktok
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 11:25 AM | Show all posts
lasagnaklcc replied at 20-8-2022 01:28 AM
Kalau level foodcourt, rm5 utk teh o ais tu mmg mahal lah. Tapi kalau kopitiam ke cafe ke, takpe :sw ...

sebab masa masuk kopitiam cafe mmg bawak duit lebih. bawak rm50 at least
kalau food court nak bawak sampai rm50 mei mei la
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 11:28 AM | Show all posts
terus kena saman kan?

ada juga berita gembira untuk diulas dihujung minggu nan permai

peniaga yang tak berani pamer harga ni wajar kasi titik telur beliau agar tak berbaka

Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 11:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Rega kat kantin sekolah anak aku pon yahudi jugak
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 12:07 PM | Show all posts
jalfa replied at 20-8-2022 11:33 AM
Rega kat kantin sekolah anak aku pon yahudi jugak

melampau makcik kantin...ngan bdk sekolah pun rega nk yahudi
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
mojarean_X replied at 20-8-2022 12:07 PM
melampau makcik kantin...ngan bdk sekolah pun rega nk yahudi

Makcik kantin pun nk bergaya dgn kete mini cooper..takkn lah nk naik proton je
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 04:33 PM From the mobile phone | Show all posts
stingerbumpy replied at 20-8-2022 09:14 AM
TWG level ok what?

In fact mur mur iteww

TWG ni stands for what? Twining? Beli earl grey bese2 jahh pun ok jahh.. stakat nak mkn kek minum teh, baik pi cupan tea...



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 04:41 PM From the mobile phone | Show all posts
mahal nya..buat sendiri jer la..xmnm air manis kt kedai..kecuali bila teringin or lepak i mnm la jgk ..tp kt zus coffee jer la gila lepak situ jap aritu
korg yg selalunm air manis ni xrisau oe nnti kena diabetis..seram tgk org skrg mkn itu ini..mium itu ini..
i kira tau berapa kali air manis masuk dlm mulut hihi sbbb i tamo nnti dh tua kena penyakit..
tp weekend je la i akan mnm manis sbb dh keluar
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-8-2022 04:53 PM From the mobile phone | Show all posts
mojarean_X replied at 20-8-2022 12:07 PM
melampau makcik kantin...ngan bdk sekolah pun rega nk yahudi

Rega munasabah padan dgn brg ok la..makcik kantin beli brg dkt pasar pun rega sama je.bukan ada rebet makcik kantin.

Kantin anak aku semua rm2 klu nasi.mee bihun rm1. Tp xtahan luar pagar sekolah kemain byk yg jual jajan.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 04:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahha kompom bole pegi Haji balik Hari...
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 06:07 PM | Show all posts
Padan muka..mahal bebenor rega tu.
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2022 06:45 PM | Show all posts
makadek replied at 20-8-2022 07:07 AM
Nak g haji guna visa furada ke

Hujung2 visa n flight x ada..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-9-2022 07:04 AM GMT+8 , Processed in 0.092413 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list