CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 1582|Reply: 39

[Politik] Syed Saddiq menari bersama Namewee dalam muzik video Katak

  [Copy link]
Post time 15-8-2022 09:51 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Tangkap layar muzik video Syed Saddiq menari bersama Namewee


KUALA LUMPUR – Presiden Parti Ikatan Demokratik Malaysia (MUDA), Syed Saddiq Syed Abdul Rahman muncul dalam muzik video penyanyi rap yang juga pengarah filem kontroversi Namewee.

Beliau yang merupakan Ahli Parlimen Muar kelihatan dalam beberapa adegan termasuk menari bersama-sama Namewee dalam video yang memaparkan lagu bertajuk ‘Katak’.

Dalam adegen pertama iaitu pada minit ke 2:59 hingga 3:02 Syed Saddiq berada di dalam sebuah kedai makan dan ketika itu muncul tujuh lelaki lengkap bersut hitam dan bertali leher.

Bekas Menteri Belia dan Sukan itu kemudiannya memandang lelaki-lelaki itu dengan rasa hairan.

Syed Saddiq muncul lagi dan kali ini dia menari bersama-sama tujuh lelaki terbabit.

Ahli Parlimen Muar itu muncul bersama-sama dengan Namewee pada minit ke 3:06 hingga minit 3:08 dan 3:12 hingga 3:14.

Dalam adengan itu, Syed Saddiq menari dengan rancak di samping Namewee.Ahli Parlimen Muar itu muncul semula pada akhir video dengan menyampaikan ucapan bertemakan katak.

“Katak adalah haiwan yang dilindungi di Malaysia. Mereka mempunyai IQ yang sangat tinggi. Sangat pandai melompat. Mempunyai banyak kolagen.

“Dan yang paling penting mereka ini mahal, kaya. Di bawah jagaan negara kita selama bertahun-tahun, katak mengawan tanpa henti. Membiak dengan cepat. Dan bilangannya semakin meningkat.

“Semua orang mesti akui di Malaysia katak adalah khazanah negara kita. Sila ikut saya dengan melaungkan slogan hidup katak! Hidup katak! Hidup katak!” kata Syed Saddiq.

Muzik video tersebut yang dimuat naik sejak 12 Ogos lalu dipercayai ditujukan kepada ahli-ahli politik yang ‘melompat’ parti.

Namewee yang merupakan anak Johor pernah mengarahkan filem bertajuk Babi.

Bagaimanapun, beberapa pihak mendesak pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap beliau kerana mendakwa filem yang ditayangkan di luar negara itu didakwa mencalarkan imej serta maruah negara.

Poster filem Babi

Filem Babi yang ditayangkan di Taiwan pada 20 November 2020 itu berkisarkan kejadian keganasan dan rusuhan kaum yang berlaku di sebuah sekolah menengah terletak di selatan Malaysia.

Babi mencetuskan kontroversi selepas poster filem itu mengandungi perkataan ‘Melayu Bodoh’, ‘India Keling’ dan ‘Cina Babi’. – MalaysiaGazette

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 15-8-2022 09:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2022 10:14 PM | Show all posts
sendu. next
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2022 10:20 PM From the mobile phone | Show all posts
sampah sarap.. next!
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2022 10:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Ketahikan apakah ini???. next....
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2022 10:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia la terpaling segalanya
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2022 10:59 PM From the mobile phone | Show all posts
gila mencapub betul sodok ni ye, dulu masa jd menteri ada gi meletop kan? pastu ajak dj retis main kat office jugak. tah pape.
Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2022 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Merentan mamat ni..mat sakau kuli kilir....dia lupa dia pon menyakau duit armada. Dah g tgk kat yutiub vc ni...ramai yg memuji muji luar kotak la...patut dpt datukship la...x lucu lansung part sadik tu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 15-8-2022 11:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Jadi retis ajelah dik oi


Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2022 11:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Mengata diri sendiri katak ke?


Reply

Use magic Report

Post time 15-8-2022 11:42 PM | Show all posts
DAP sayang barua macam ni
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 12:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Sendunya location MV tu... berjaya times square, lalaport
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 12:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Melayu bodoh.....
Jd tunggangan DAP
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 01:16 AM | Show all posts
jazaa100 replied at 16-8-2022 12:47 AM
Melayu bodoh.....
Jd tunggangan DAP

ikon barua DAP
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 02:02 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesian. Said sodok terpaksa ambik job sodeyh slps hilang duit dlm peti besi. Tu la, buat keje x clean lagi, habis content wasap ko sprm baca wakakaka
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 02:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Seks sadiki ni x abih sekolah...sbb tu sewel cum bodoh
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 16-8-2022 06:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Mmg kesian mamat ni try hard sgt.mesti seram nak pru.bersungguh sunguh isu lcs .sehari aje dah brp posting.
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 07:25 AM | Show all posts
jangan bertanding di Muar next PRU ya.
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 08:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga kalah PRU dik
Reply

Use magic Report

Post time 16-8-2022 09:28 AM | Show all posts
syed, dont associate yourself with pork eaters
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-9-2022 09:45 AM GMT+8 , Processed in 0.102453 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list