CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 1819|Reply: 34

[Politik] PM tanggung masalah negara kerana menteri PAS ‘cap ayam’, dakwa Nur Jazlan

  [Copy link]
Post time 2-7-2022 05:41 PM | Show all posts |Read mode


PETALING JAYA: Timbalan Ketua Umno Johor Nur Jazlan Mohamed menempelak prestasi ditunjukkan menteri daripada PAS yang didakwa gagal memikul tanggungjawab dengan baik.

Beliau berkata, kelemahan kepimpinan parti itu turut menyebabkan Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob perlu menanggung pelbagai masalah negara.

Katanya, menteri PAS lebih bergaya dengan kedudukan dan pangkat, namun tidak kompeten dalam melakukan kerja.

“Realitinya perdana menteri memang terpaksa pikul segala masalah dan isu negara kerana barisan menteri yang ada dalam kerajaan hari ini memang tak boleh harap. Apatah lagi menteri dan timbalan menteri yang dilantik daripada kalangan pemimpin PAS. Semuanya jenis menteri cap ayam.

“Menteri yang langsung tak ada kebolehan memimpin dan menguruskan kementerian masing-masing, tetapi berlagak mengalahkan menteri Eropah.

“Menteri daripada PAS hanya seronok dapat bergaya dengan pakaian mahal, naik kereta mewah, duduk di Putrajaya, makan gaji dan dapat layanan VVIP. Tetapi, apabila buat kerja, semuanya tak reti dan gagal,” kata bekas Ahli Parlimen Pulai itu menurut laporan Utusan Malaysia.

Nur Jazlan turut menyenaraikan beberapa contoh menteri daripada PAS yang dilihat gagal melaksanakan tanggungjawab seperti diamanahkan kepada mereka, termasuk presiden Abdul Hadi Awang.

“Abdul Hadi dilantik jadi duta khas Asia Barat tetapi ‘pejabat’ dia di negeri Pantai Timur. Pelik sungguh, bagaimana dia uruskan kerja sebagai duta. Semua duta lain buat kerja dan duduk di pejabat di negara mereka ditugaskan, tetapi duta khas yang seorang ini boleh pula duduk di Marang.

“Begitulah kualiti dan kredibiliti menteri cap ayam daripada PAS sehingga menjadi beban batu besar kepada perdana menteri. Mereka yang tak reti buat kerja, mereka yang tak cekap dan mereka yang buat silap tapi akhirnya kerajaan serta perdana menteri kena tanggung,” katanya.

Nur Jazlan memberitahu menteri PAS terbabit lebih jahil berpolitik, tetapi sebaliknya mereka pandai memanipulasi untuk nampak cerdik dan berwibawa.

“Sebab itulah saya sejak dulu lagi tak pernah percayakan pemimpin PAS. Mereka hanya tahu menangguk di air keruh dan sanggup mempergunakan sesiapa sahaja untuk kepentingan diri serta politik,” katanya.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 2-7-2022 05:48 PM | Show all posts
Lobai bodoh tertipu dengan image PAS!

Senang sahaja nak tipu melayu.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 07:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Tu pun jgn,  nilai kerajaan org bukan main pandai... Gred D katanya.....
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 07:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Pencapaian terlajak cemerlang 100 hari dapur kabinet pak mael tersenyum sinis
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 07:58 PM From the mobile phone | Show all posts
dulu salahkan Federal x dpt peruntukan utk majukan Kelantan..dah duduk kat Federal camtu jugak..mmg sesen x guna dorang ni..
x yah lah nak MN sangat...liabiliti je
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 10:29 PM From the mobile phone | Show all posts
X baik anak mat rahmat tuduh lobai mcm2, lobai byk deliver hapa?  Sokong 22 cabutan judi, iktiraf arak brand timah, x teruskan ruu355, x teruskan kes adib.....haishhhh! byklah nk list satu2
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 11:27 PM | Show all posts
okla.. undi DAP parti tak cebok berak la cam ni

Malaysian Malaysia!!!!!!!!!!!!!!

Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 12:05 AM From the mobile phone | Show all posts
mcm mana x jadi cap ayam...portfolio yg hgpa bg pun smua hat cap ayam...mana da jd menteri kanan...paku dulang paku serpih,mengata org dia yg lebih...hat jd kpala hgpa pun jnis cap ayam jugak
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 3-7-2022 07:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Kahkahkah bergaduh lgi sesama sendiri, mmg bes tgok drama2 smpah umngok dan lobai ni
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 07:35 AM From the mobile phone | Show all posts
SonicSiLandak replied at 2-7-2022 11:27 PM
okla.. undi DAP parti tak cebok berak la cam ni

Malaysian Malaysia!!!!!!!!!!!!!!

Eh salah tu, patut kita undi parti perompak, perasuah, pengonglap duit negara. Yg penting ada kemaluan negara terbesar dlm parti tu sebagai penasihat. Ni mcm baru betul!
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa ni sebut ayam2
Ayam pun lagi ada harga
Mahal wehh ayam skrg
Menteri2 kita ada harga ke..
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 09:03 AM | Show all posts
dodolgemok replied at 3-7-2022 07:35 AM
Eh salah tu, patut kita undi parti perompak, perasuah, pengonglap duit negara. Yg penting ada kema ...

tak nak
nak undi parti tak cebok berak DAP gak

ko nak undi parti perasuah perompak lantak ko la.. sibuk nk ngajar orang nape???

dah pergi sambut anak lembu nak beranak tu

tunaikan tanggungjawab ko sebagai doktor binatang

waaaaaaaaaaaaaaaaaarghkahkahkahkahkahkahkahkah


Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 09:59 AM From the mobile phone | Show all posts
Hahahaha...padan muka Hadi.
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 10:10 AM | Show all posts
dok saling salahkan
patut pikir cari solution
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 10:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Mmg hadi x guna....bwh dia pas mmg ke laut...sibuk berbini ramai je
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 12:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by cupu at 3-7-2022 12:51 PM

Cousin aku keje pej pas..dia br blk kg sbb mak dia dok sorang.bujang so dia xkisah la gaji murah sbb tujuan dia blk pun nk dok ngan umi dia...gaji 700.keje update aktiviti kadang sampai mlm. Adun,tok penghulu pas apa semua ni dia ckp semua tua,byk penyakit,tak competent tk blh buat keje tapi semua masih nk jawatan. Pej xmasuk yg dia mahu gaji dan elaun bulan bulan. Heran cousin aku. Islam jadah apa..dh tau kita tak sihat,xblh buat keje,letak la jawatan bg org lain buat. Bkn ke keje tu amanah...last dia bhenti.pasal umi dia mrh. Umi dia ckp anak sendiri jg elok.syg anak ppuan. Anak aku korang kerah keje sampai mlm. Itu hr ms derma palestin siap potong gaji 100 nk bg palestin. Potong paksa. Semata mata nk menunjuk kelantan bg sumbangan byk dkt palestin. Dh la gaji ciput dh.Bodo pya lebai.
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 3-7-2022 01:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols dulu mmg tegar PAS, lps ni jgn harap. Incompetent to the max
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Desperado sangat si bangsat ni nak jawatan
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Gaduh jgan tak gaduh… weeee hooooo
Reply

Use magic Report

Post time 3-7-2022 10:56 PM From the mobile phone | Show all posts
cupu replied at 3-7-2022 12:50 PM
Cousin aku keje pej pas..dia br blk kg sbb mak dia dok sorang.bujang so dia xkisah la gaji murah sbb ...

Ko jgn xtau,  larangan meminta2 jawatan dan larangan nk dilantik jadi pemimpin ni hanya tertaklif atas batang tubuh si haramjadah ka jadaharam ka apa ka nama ka Bangnon ka apa ka tu saja..... Org lain xper nk jadi pemimpin...

Sbb tu Ayohchik kalau pasal si haramjadah ka apa ka Bangnon ka tu mmg cepat dia keluarkan fatwa haram meminta2 dilantik jadi pemimpin.

Tp yg kemaruk nk jadi PM delan mata dia tu si Abah Mahiaddin yg prihatin lagi berpenjana dia buat x nmpk jer
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

Forum Hot Topic
Light Toys
Mags_Premiums00Light Toys
Views : 801 Replies : 3
ahli kumpulan Hujan memang kantoi dah ngan wartawan
leftenanhensemahli kumpulan Hujan memang kantoi dah ng
Views : 92487 Replies : 1055
Misteri orang hilang
noraidil_06Misteri orang hilang
Views : 67125 Replies : 406
BLACK ADAM
SY_MumiBLACK ADAM
Views : 1362 Replies : 9
Belia Melayu aktif seks
ultra78Belia Melayu aktif seks
Views : 3117 Replies : 68
Aksi bebas isteri dan suami orang dalam aksi membudayakan bertentangan dengan Islam ahlus sunnah wal jamaah Al-Asya’irah wal Maturidiyah sesuatu yang berani.Dipuji pejuang sekular dan liberal
YgBenarAksi bebas isteri dan suami orang dalam
Views : 734 Replies : 29
Gempar bumi :Kajian Saxo Bank kata UK bakal 'turun pangkat' kerana terjerumus dalam pelbagai krisis ,jadi negara membangun semula.Anda terkejut?
YgBenarGempar bumi :Kajian Saxo Bank kata UK ba
Views : 1310 Replies : 31
Let's Talk about Male Fertility
LumirousLet's Talk about Male Fertility
Views : 426 Replies : 1
Dr. Hafeez tegur netizen yang melabel Pesakit Cacar Monyet Dikaitkan Dengan ‘Gay’ dan bahayanya golongan MSM
YgBenarDr. Hafeez tegur netizen yang melabel Pe
Views : 1186 Replies : 33
BEST FLOORING WHICH SPREADS ITS BEAUTY IN EVERY HOME!
noorazila123BEST FLOORING WHICH SPREADS ITS BEAUTY I
Views : 1861 Replies : 8

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-8-2022 10:38 PM GMT+8 , Processed in 0.124363 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list