CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 6754|Reply: 117

[Tempatan] Berita malam misteri : Tiba tiba tiba banyak ayam 'sado' di pasaran.Ajaib.Ayam dari langit?

  [Copy link]
Post time 2-7-2022 12:37 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 2-7-2022 01:49 PM


Bulan lepas peniaga ayam merungut sebab ayam tiada, ayam kecil, stok tak cukup seperti yang di maklumkan oleh pembekal. Tapi tinjauan semalam selepas pengumuman harga ayam tidak jadi diapungkan tiba-tiba ayam berlambak di pasaran. Gemuk gemuk 2 hingga 2.5 kilogram lagi. Ajaib. Ayam dari langit?”

Sebelum ini, rancak di sana sini membincangkan saiz ayam yang persis saiz burung selain harga yang melambung tinggi.

Namun tinjauan Buletin TV9 siang tadi mendapati penjual mendakwa saiz ayam yang diterima daripada pembekal bersaiz besar mencecah 3 kilogram berbanding seberat 1.2 kilogram yang dijual sebelum ini.

Bekalan juga dakwa mereka tiba-tiba banyak sejurus pengumuman kerajaan mengenai harga siling baharu ayam semalam

.

Sumber : Bulletin Tv9



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-7-2022 12:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Ayam umur berapa bulan tu?


Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 01:06 AM From the mobile phone | Show all posts
So? Betullah kata sorok ayam hari tu bak kata pemotong ayam kat jaya grocer..
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 05:51 AM | Show all posts
mmg selalu camnie kan
diaorg sorok brg sbb nak tekan gomen utk naikkan harga
dpt harga diaorg nak tadaaaa stok melambak
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 06:05 AM | Show all posts
biasa la gini kapitalis...menyusahkan rakyat je...ahli2 politik pun geng2 dorg jgk...xyah percaya...
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 06:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Stop makan ayam lah .. biar melambak ayam terjual baru diorang tau. Biar mereput ayam kat ladang. Lantak dia situ.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 06:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Kapitalis ke, politician ke, semua akan kalah dengan kuasa pengguna. Bila nak sedar? Ni tidak. Tgk harga brg, komplen. Tapi beli jugak. Sampai kedai kopi, komplen lagi. Esok ulang lg. For food, ada beras / roti cukup & be creative.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 06:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Kapitalis dah menang. Haritu pengguna komplen, tapi tetap beli, tetap nak malas nak potong ayam sendiri. Ada pilihan lain, tapi ayam paling senang nak masak kan?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-7-2022 06:38 AM From the mobile phone | Show all posts
MissVixen replied at 2-7-2022 06:32 AM
Kapitalis dah menang. Haritu pengguna komplen, tapi tetap beli, tetap nak malas nak potong ayam send ...

Bagi la alasan anak saya makan ayam aje. Kalau tak beli ayam,mati kebulur la anak saya.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 06:48 AM | Show all posts
Kami anak beranak memang jarang makan ayam, serupa juga dengan gula. Ayam ni kami anggap sebagai "occasional" item.
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 07:11 AM | Show all posts
ini lah jadinya bila perniagaan diserah kepada puak2 bangsa penyembah berhala duit.  mereka peduli apa kesusahan pengguna.  

harap kerajaan selepas ini membuka lebih peluang yang samarata kepada orang Islam juga utk menjadi pemain yang mendapat hak yang adil dalam penyediaan perniagaan spt ini.  

jangan bagi penyembah berhala kawal perbekalan makanan etc2 berkenaan ayam dan sebagainya.  wujudkan mekanisma yang lebih kukuh.  dan hapuskan rasuah serta menteri dan timbalan menteri otak lembu
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 07:18 AM From the mobile phone | Show all posts
JunkMail replied at 2-7-2022 06:05 AM
Stop makan ayam lah .. biar melambak ayam terjual baru diorang tau. Biar mereput ayam kat ladang. La ...

Setuju.....

Ayam bkn blh simpan lama kan.....
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 07:24 AM From the mobile phone | Show all posts
I beli daging.. mknn laut jer sari dua ni
Ok je x da ayam dlm menu
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 08:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Mas Sadur tersenyum sinis
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 08:33 AM | Show all posts
Edited by renko at 2-7-2022 08:37 AM

alah biasa lah
pasni benda2 yang banyak takde mesti tiba2 ada
kereta pun sama lah
mana yg konon kena tunggu berbulan2
pasni mesti bersepah ada stok
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 08:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Jom jadi vege
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-7-2022 08:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by kakikuDibibirmu at 2-7-2022 08:47 AM

Chicken chop tu yang tak menahan tu

Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 08:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Ini semua bongok..kerjaaan pun bodoh tak reti kawal dan turunkan harga. Yang susah rakyat. Senang je boikot jelah 3 hari pun cukup untuk buat ayam2 tu melambak dan membusuk. Kemain eh tggu 1 Julai semua ayam digemukkan dulu. Jahat
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 08:43 AM From the mobile phone | Show all posts
kakikuDibibirmu replied at 2-7-2022 08:38 AM
Chicken chop tu yang tak menahan tu

Doktor betul ke tu?awat tak steak ja...
Reply

Use magic Report

Post time 2-7-2022 09:09 AM | Show all posts
zorrro_03 replied at 2-7-2022 07:11 AM
ini lah jadinya bila perniagaan diserah kepada puak2 bangsa penyembah berhala duit.  mereka peduli a ...

mana ada zoro..

ini semua salah UMNO..

jangan salahkan peniaga sembah berhala kulup tak potong tu

jangan...

apa la forumer2 duduk rumah PKNS ni faham

diorang semua dah duduk taman perumahan..

rumah jauh daripada perusahaan ternakan ayam

meniaga pun tak pernah

harap kerja jadi kerani fesbuk je bawah air con

ini semua salah UMNO

ayam2 tu semua UMNO yang punya

bak kata saidin

bangsa subsidi

yag kaya raya pun nak subsidi daging ayam

tak malu




Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

10-12-2022 05:07 PM GMT+8 , Processed in 0.132364 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list