CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 3341|Reply: 29

[Tempatan] Siti Kasim Bidas ‘Nasihat Baik’ PU Riz, Neelofa Tampil Bersuara pertahankan kenyataan PU Riz

  [Copy link]
Post time 24-6-2022 05:01 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by YgBenar at 24-6-2022 05:02 PM

Bagi Neelofa, tidak menjadi kesalahan jika suaminya Haris Ismail atau PU Riz memberi peringatan sesuatu kebaikan terutama berhubung soal menjaga aurat individu yang sudah meninggal dunia.

Usahawan dan bekas pengacara itu turut mempersoalkan kewajaran peguam dan aktivis, Siti Kasim, membidas nasihat yang disampaikan suaminya.

“Kenapa dia (Siti Kasim) nak bidas perkara baik? Saya tak nampak logik di situ, apabila orang suruh buat benda baik, tapi dibidas,” katanya.

Jelas Neelofa, pesanan suaminya secara umum mengenai gambar arwah Adibah Noor yang tidak bertudung disiarkan hanya bertujuan meringankan beban ditanggung penyanyi terbabit.

“Semua tu akan dihisab nanti, arwah yang akan menanggung (dosa). Sekurang-kurangnya, inilah yang boleh kita lakukan untuk membantu arwah.

“Kita wajar berkongsi gambar yang menutup aurat untuk mengucap takziah kepada arwah,” jelasnya.

Neelofa berkata demikian ketika ditemui pada majlis pelancaran tudung terbaru jenamanya Naelofar X Disney Alice In Wonderland di sebuah kompleks beli-belah di Putrajaya hari ini.

Siti Kasim baru-baru ini menciap mengkritik nasihat PU Riz yang memohon orang ramai untuk tidak berkongsi imej Adibah Noor tanpa tudung ketika mengucapkan takziah ke atas pemergian penyanyi itu ke negeri abadi.

Siti Kasim berkata, PU Riz tidak sepatutnya mencampuri urusan orang lain sebaliknya hanya perlu menjaga ‘tepi kain’ sendiri.

Siti Kasim turut mempersoalkan kedudukan PU Riz yang dianggapnya seolah-olah berasakan dirinya sudah layak berada di syurga kerana boleh berkata-kata sedemikian.

Neelofa berkata, tiada paksaan untuk sesiapa pun untuk berbuat seperti yang diminta suaminya itu.

“Haris hanya meminta kalau boleh… kongsilah gambar arwah yang menutup auratnya,” katanya.

kredit:mkini

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-6-2022 05:12 PM | Show all posts
bila hati dah hitam.... sambung...
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 05:13 PM | Show all posts
Ye lah. Siapa lagi nak defend bini kalau bukan laki sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 05:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa nilopak pulak yg bersuara?

Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 05:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Makin berkerak tgk siti kazim ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 06:04 PM | Show all posts
Dari masing2 bidas membidas adalah lebih baik berhenti memperkatakan pasal isu ni buat isu tambah panjang je.
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 07:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Ohh. Tp bukan lopa pun repost igs ucpn takziah gmbr arwah yg tak mnutup aurat jgk ke
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 08:04 PM | Show all posts
sharlenetexas replied at 24-6-2022 05:26 PM
Kenapa nilopak pulak yg bersuara?

sbb rexeki kenyang hanya suami yg dpt beri
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-6-2022 10:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Sendunya thread jah kt CI. Kalo kt bod sebelah dh dpt sambutan hangat
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 11:09 PM | Show all posts
nak caras mat kilau ke jahhinai?
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 11:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Nape siti karat busybody....
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 11:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Di google banyak juga gambar auratnya
Reply

Use magic Report

Post time 24-6-2022 11:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Bila dia rasa dia lebih
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2022 12:01 AM | Show all posts
Edited by Orenn1 at 25-6-2022 12:06 AM

Puyu ni poyo lah, acah2 alim ulamak penghuni surgawi, tak sedo diri gambar kote dia tgh melancap berterbangan merata kat internet, dgn dua2 eko laki bini ni benda basic patuhi peraturan negara masa pandemic pun takblh buat, berkali2 cari jalan menipu utk langgar peraturan rasa diritu beso sgt tak perlu ikut peraturan tak padan dgn muka tertutup, tak perlu sampai tutop muka yg tak seberapa tu klu peraturan biasa pun tak boleh ikut. Ni pulak nak nasihatkan org lain psl kehidupan lepas mati insan lain, dasar mukq tak tahu malu lah manusia jenis mcm ni. Belajar dulu benda basic2 hidop kat donia ni betulkan diri sendiri dulu, ni dia sendiri pun cakap mcm org tak sekolah memalukan diri sendiri 'saya dah beli beras isteri angkatlah takkan saya nak angkat bawak masuk simpan pulak' lol kohkohkohkohhh memang bodoh seko lobai jadian ni, eloklah laki bini, seteru dgn seko pasang couple bimbo lagi satu tu, tu pun sama bodoh,  tgk sebelah sini dpt hadiah dia pun up laki bagi hadiah beg lv jap lagi laki sebelah sini pulak punya cerita lol what a joke dua2 eko couple bimbo low class ni. Yg puak2 penyembahhh dah boleh buat patung sembah sembahyang sujud kat patung pujaan dasarr peminats bimboo sbb tu menjadi2 retis2 bimbo mcm ni.  huh tu ada seko jantan forumer nama @matdegham ke, mengalahkan betina garik dia punya gossip menyembah. oupoe retis bimbo lol kohkohkohdasar bodoh punya jantan mulott kuat bergossip retisss kohkohkohhh
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2022 12:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Orenn1 replied at 25-6-2022 12:01 AM
Puyu ni poyo lah, acah2 alim ulamak penghuni surgawi, tak sedo diri gambar kote dia tgh melancap ber ...

Snapped

Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2022 12:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Neelofa melangkawi batas menilai karpet:



hihahiha tersenyum sinis

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 25-6-2022 12:37 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2022 06:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Lakibini cakap tak serupa bikin daaa....
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2022 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Pu bebird plus jah tek. Sepadan
Reply

Use magic Report

Post time 25-6-2022 10:48 AM | Show all posts
Sekufu la 2 ketui tu. Sorg bangla sorg paki acah2 paling alim kat malaysia
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-10-2022 04:32 AM GMT+8 , Processed in 0.091104 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list