CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 10268|Reply: 125

[Tempatan] Kes bunuh CEO Cradle Fund: Samirah, dua anaknya dilepas dan dibebaskan

  [Copy link]
Post time 21-6-2022 10:52 AM | Show all posts |Read mode
Edited by Syd at 21-6-2022 10:59 AM

Kes bunuh CEO Cradle Fund: Samirah, dua anaknya dilepas dan dibebaskan

Firdaus Azil
Jun 21, 2022 10:44 MYT





Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Ab Karim Ab Rahman ketika membacakan alasan penghakiman berkata, selepas mendengar dan keterangan saksi, pihak pendakwaan gagal mengemukakan kes prima facie terhadap mereka. - Foto Astro AWANI/SHAHIR OMAR

SHAH ALAM: Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini memutuskan untuk melepas dan membebaskan Samirah Muzaffar, dan dua anaknya berhubung kes pembunuhan Ketua Pegawai Eksekutif Cradle Fund, Nazrin Hassan, empat tahun lepas.

Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Ab Karim Ab Rahman ketika membacakan alasan penghakiman berkata, selepas mendengar dan keterangan saksi, pihak pendakwaan gagal mengemukakan kes prima facie terhadap mereka.

Sebelum itu, tiga tertuduh iaitu Samirah, 47, dan dua remaja yang juga merupakan anak tiri Nazrin, dilihat tiba di perkarangan Mahkamah Tinggi Shah Alam kira-kira 9.10 pagi ini.

Samirah bersama dua remaja berkenaan, masing-masing berusia 16 dan 19 tahun, dilihat tiba sambil diiringi barisan peguam serta ahli keluarga.

BERITA LANJUT MENYUSUL


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-6-2022 10:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Kalo Gone Eng mesti dia kata ini mati katak..
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 10:56 AM | Show all posts
Perghhhh ini berita hangat ni. Lawyer shafee mmg handal erkk.

I think kelemahan dr bhgn pendakwaan sbb salah sorg suspek tidak dijumpai. Susah nak buktikan 3 org lain itu membunuh.
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 10:57 AM | Show all posts

Jemput Kenal


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Comments

Syd
#BHnasional Pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie terhadap ketiga-tiga tertuduh dengan tuduhan membunuh CEO Cradle Fund, Nazrin Hassan https://bit.ly/3n19HPF  Post time 21-6-2022 11:02 AM
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:13 AM | Show all posts
dauswq replied at 21-6-2022 10:56 AM
Perghhhh ini berita hangat ni. Lawyer shafee mmg handal erkk.

I think kelemahan dr bhgn pendakwaan  ...

sapa suspek yg tak dapat dicari tu? kat socmed ramai kata sebab saksi utama tak dapat dikesan. sapa tu?
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:14 AM From the mobile phone | Show all posts
Semuga famili (ayah/mak, adik beradik n anak) arwah Nazrin tabah menghadapi ujian yang besar ini. Di dunia mungkin selamat, di akhirat belum pasti.

@Normabaru
@Acikgomen
@dudaberhias
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:14 AM From the mobile phone | Show all posts
taji2906 replied at 21-6-2022 11:13 AM
sapa suspek yg tak dapat dicari tu? kat socmed ramai kata sebab saksi utama tak dapat dikesan. sap ...

Maid rasanya
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Semoga maid die x tenang... Hidop bermimpikan ngeri setiap malam... Biar die sendiri hadap keluarga mangsa... TUHAN tu adil.. Karma akan menyapa...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-6-2022 11:16 AM | Show all posts
dauswq replied at 21-6-2022 10:56 AM
Perghhhh ini berita hangat ni. Lawyer shafee mmg handal erkk.

I think kelemahan dr bhgn pendakwaan  ...

Betul, u memang bijak
Hakim tu buat keputusan dan penilaian berdasarkan apa yang pihak pendakwaan kemukakan
Bnayak kes mcm ni
Pihak Pendakwaan lemah
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:16 AM | Show all posts
Just wow
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Tenkiu Syd for the update...berita yang ditunggui tapi rasa sedih untuk famili yang ditinggalkan.
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:18 AM | Show all posts
taji2906 replied at 21-6-2022 11:13 AM
sapa suspek yg tak dapat dicari tu? kat socmed ramai kata sebab saksi utama tak dapat dikesan. sap ...

Eka Wahyu Lestari



Diorg kategorikan dia sebagai 'suspek' juga berbanding saksi. Dari sini sudah wujud loophole untuk pihak pembelaan attack balik.

Syukur sukor lah chandra muzaffar, anak dah terselamat.



Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya kematian arwah x dapat pembelaan. Semoga ahli keluarga n anak arwah tabah diaorg dah usaha untuk dapatkan keadilan tapi malaysia biasa lah org ada nama boleh pegang semua benda
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:20 AM | Show all posts
Harap2 insurans arwah tak dapat kat bekas isteri/anak2 tiri wlpn diorg sudah dibuktikan tak bersalah.
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:21 AM | Show all posts
habis tu, si mati buat sendiri la lubang kt kepala tu, amik anak panah tojoh sendiri..

duduk 1 rumah, gate n secure plak lg.. kan... x kan lah nk tuduh kucing dlm rumah pulak... untung kan jd samirah nih.. anak org ada2... dgn anak dia 2org tu..
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:23 AM | Show all posts
3chanceno replied at 21-6-2022 01:14 PM
Semuga famili (ayah/mak, adik beradik n anak) arwah Nazrin tabah menghadapi ujian yang besar ini. Di ...

kes ini mmg kaka dh speku akan lepas on technical faulty..laki kaka ckp bomba p siram air habis rosak sume evidence..pastu masa kejadian dorg xpanggil polis ke apa ntah...sng cite bomba dh jahanamkan bukti laaa..terus kata sebab kebakaran padahal katil terbakar teruk tp hp xterbakar habis plak..cmne blh kata hp punca kebakaran..logik ka dak??
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 21-6-2022 11:24 AM | Show all posts
3chanceno replied at 21-6-2022 01:14 PM
Semuga famili (ayah/mak, adik beradik n anak) arwah Nazrin tabah menghadapi ujian yang besar ini. Di ...

rilek anak beranak kat bawah tingkat atas tok laki tgh terbakar..xkan xperasan..huuhuuu
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Sabirah tak nak reunite semula ke dgn ex tok laki mamu parpu kari?


Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:27 AM | Show all posts

hilang gitu je maid dorang ni. kalau dia suspek, apa motif bunuh majikan?
samirah ni kawan baik ipar aku. tapi dia tak pernah langsung bukak mulut pasal kes ni kat sapa2.
Reply

Use magic Report

Post time 21-6-2022 11:28 AM | Show all posts
bukan katanya post mortem ada kesan tusukan anak panah di kepala ? so terang2an lah mmg dibunuh sebelum dibakar kan ???
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-10-2022 07:26 AM GMT+8 , Processed in 0.099886 second(s), 28 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list