CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
Author: mojarean_X

Neelofa sekeluarga bakal berhijrah ke Tanah Arab

  [Copy link]
Post time 6-6-2022 01:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Sembang sana, sembang sini tapi habuk pun tada
Piiirahhhh....
Nak mengajar orang AlQuran tapi...tapi...tapi...
Niat dah bagus, mmg bagus tapi niat aje takpe dah dpt dah pahala
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-6-2022 01:57 PM | Show all posts
Aneem replied at 6-6-2022 11:42 AM
Belajar on paper sahaja untuk disuapkan pada penyembah.
Bukan niat nk mendalami pun.
Jahudi baru b ...

The only fans yg dipandang jah
yg lelain dh masuk lautan dalam


Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:00 PM | Show all posts
KBW2 replied at 6-6-2022 01:15 PM
Aku respek jugak Jah boleh pura-pura bermesra dengan acik-acik jongos Lobenak kalo aku nak pura-pu ...

Acik megi besennnnnn ...lama x nmpk dia...ke dh tukar nama ig Bnyk kenangan waktu berkampung kat IG dulu
skrg dh tone down sikit
Dulu sempat la berperang ngan benaks sampai benaks block ai



Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:03 PM | Show all posts

PU Riz, Lofa rancang ke Madinah sejak awal kahwin

Edited by Raline at 6-6-2022 02:04 PM

PU Riz, Lofa rancang ke Madinah sejak awal kahwin

Riz dan Neelofa

Kuala Lumpur: "Saya cakap nak pergi sambung belajar di Madinah dan bawa dia (Lofa) dan anak sekali. Dia setuju."

Demikian kata pendakwah bebas yang juga selebriti Ustaz Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz, 27, mengenai perancangannya ke Madinah, Arab Saudi bagi tujuan menyambung pelajaran.

Riz berkata, di sana isterinya juga selebriti terkenal Neelofa bakal mengikuti Markaz Lughah yang memberi fokus pada pengajian bahasa Arab.

"Sebenarnya perancangan nak ke sana dibuat masa awal-awal berkahwin. Cuma apabila isteri hamil jadi kena ubah perancangan. Alhamdulillah, sekarang anak sudah lahir dan sihat, jadi nak tunggu dia besar sikit lagi. Kiranya, dalam lima ke enam lagi ke Madinah. Mungkin paling cepat pun awal tahun depan.

"Insya-Allah saya sambung pengajian peringkat Sarjana di Universiti Madinah. Tapi program pengajian belum ditetapkan lagi. Maksimum dua tahun di sana. Apa yang membolehkan saya sambung di sana kerana semasa belajar di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) terdapat 10 subjek dalam bahasa Arab.

Neelofa sekeluarga bakal berhijrah ke Tanah Arab


"Dalam masa sama, di sana isteri akan mengikuti pengajian Markaz Lughah yang mana dia fokus bahasa Arab saja iaitu bahagian al Hiwar, macam mana nak bercakap harian. Jadi, kalau balik Malaysia nanti dia sudah boleh bercakap dalam bahasa Arab," katanya kepada Harian Metro.

Menurut Riz, isterinya juga menunjukkan minat yang mendalam terhadap bahasa Arab.

"Isteri sekarang bacaan al-Quran bertambah baik. Ia juga atas dorongan saya selain dia sendiri pun jenis nak ikut, alhamdulillah baguslah.

"Kebetulan saya ada ramai kawan Arab di sini. Setiap kali mereka menghubungi saya dan kami bercakap dalam bahasa Arab. Dari situ timbul minat dia nak belajar setiap kali dengan saya bercakap bahasa Arab. Kalau pandai cakap, insya-Allah baca al-Quran pun sedap sikit. Dia pun boleh faham kalau kita cakap," katanya.

Terdahulu, Neelofa Menerusi program Nona yang disiarkan di TV3, semalam, berkongsi hasratnya untuk mengikut suami yang ingin melanjutkan pelajaran ke tanah Arab selain ingin mendedahkan anaknya, Muhammad Bilal kepada persekitaran baharu.

Sumber:https://www.hmetro.com.my/rap/20 ... h-sejak-awal-kahwin

Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Aneem at 6-6-2022 02:14 PM
KBW2 replied at 6-6-2022 01:15 PM
Aku respek jugak Jah boleh pura-pura bermesra dengan acik-acik jongos Lobenak kalo aku nak pura-pu ...


Sbb tu jahudi pakai cadar kat muka.
Takde la nampak kalau sheol buat muka dibalik tabir tu. Padahal dalam hati

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:07 PM | Show all posts
Aneem replied at 6-6-2022 02:06 PM
Sbb tu jahudi pakai cadar kat muka.
Takde la nampak kalau sheol buat muka dibalik tabir tu.

HAHAHAHAHAHAHA

Betul jugak tuh.
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:08 PM | Show all posts
Lailawati replied at 6-6-2022 02:00 PM
Acik megi besennnnnn ...lama x nmpk dia...ke dh tukar nama ig Bnyk kenangan waktu b ...

Dia mesti berlegar-legar dalam porom ni jugak
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Berapa byk benang yg sama nak bukak psl diorang ni? Momod tolong katup.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-6-2022 02:20 PM From the mobile phone | Show all posts
sweetyroses replied at 5-6-2022 09:00 PM
Jah tak nak sambung belajar sama2 dengan bini ke? Dah alang2 nak p sana kan. Nanti boleh la cakap er ...

ikutkan tu Jah kata dia pon smbung juga sambil2 teman tu. Kena tengok full nona edisi 5 Jun 2022. Aku nak tengok iklan produk yg seteru jd duta, tertengok sekali edisi tu
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Aikiko replied at 6-6-2022 01:38 PM
Chuols tgok eh....tetibwr kan kaka faz ada promo wangian venzo, vanzo pe ntah perfume utk u ...

Kan... letak pula tajuk Nona (2022) | 5 Jun - Artis Throwback
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Addrianna at 6-6-2022 02:30 PM

Ya lah3 bakalan jadi setat dan setajah  lobenak elok lah tu belajar bahasa  Arab saja mungkin itu yang sesuai sebab bini dia si pubird spider tu menulis BI dan BM pun carca marba.sambung belajar pun misti gerbang tanah arab Mekah dan Madinah  baru lh terpaling netijen pun bangga tanah suci tu sesuci pasangan martabak berkat gitu

Untuk selingan Edisi gerbang sebelum2 ini







Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by CurangLagi at 6-6-2022 06:29 AM

Hahaha. Okay tunggu news esok pula. Esok giliran lopak pula balas komen bini. Demikian demi kelangsungan hidup setiap hari. Hahahah
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Benak tgk jah ko sembelit

Mesti jah rasa stress sgt lepas beranak kan. Da le dok hadap sorg

Confinement with luxury kata benak aritu

Padahal stress smpai terpenjara

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:42 PM | Show all posts
SharifBakhti replied at 6-6-2022 02:40 PM
Pendaftaran pelajar Universiti Madinah untuk awal tahun depan nama dah naik bulan Mei tahun ni. Tak  ...

HAHAHAHAHAHAHAHAH

Dia kata pengajian Sarjana chuols. Ada tak bezanya tuh?
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Gigih betul jahnpd clarify dan upgrade bini.aku nak jadi macam akak dukun lah ayat dia dulu “Malaysian Wait and See pasal jahnpd dulu…baru nampak  pubird pun respon pasal hal ni gigih jugak beritahu bakalan ambil sarjana.

Kau yakin ke nak belajar lagi pubird?ambil course pun lompat dari satu ke satu tu belum lagi kantoi tiru assignments kawan budak uia yang cerita dekat TT tp terpksa pulak delete oleh kuasa2 yang konon berkuasa.yang laki pulak gerbang dari dulu belajar bahasa Arab semua pun sekerat jalan.semua benda kena kaitkan agama.LOL
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Ini link nama pelajar yang berjaya untuk sesi 2022/2023
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=2020702971424385&id=100004541043572&set=a.143875922440442&source=48
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-6-2022 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Pendaftaran pelajar Universiti Madinah untuk awal tahun depan nama dah naik bulan Mei tahun ni. Tak ada pon nama, mana? Cuba sesiapa kasi link nama Haris dah naik dalam link rasmi universiti Madinah.
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:48 PM From the mobile phone | Show all posts
SharifBakhti replied at 6-6-2022 02:43 PM
Ini link nama pelajar yang berjaya untuk sesi 2022/2023
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=202070 ...

Link tak dpt clik
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Belum sampai Madinah lagi, tapi posing macam dedua dah 2 tahun berkelana kat sana. Bitaufiq wannajah
Reply

Use magic Report

Post time 6-6-2022 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts
eh gmbar kat atas tu zaman bila? tak pernah lak nmpk jah berhias mcm tu
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-9-2022 08:41 AM GMT+8 , Processed in 0.083464 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list