CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 3805|Reply: 57

Normala Samsudin Dituduh Tak Pedulikan Ibu Di Kampung

[Copy link]
Post time 17-1-2022 11:41 AM | Show all posts |Read mode
Bekas pengacara dan personaliti televisyen terkenal tanah air, Puan Seri Normala Samsudin, 58, menjawab tuduhan segelintir pihak yang menyangka dia sengaja meninggalkan ibunya di kampung demi untuk hidup di bandar.


Menurut Normala, tuduhan seperti itu sangat tajam sehingga membuatkan dirinya tersentuh sementelah memikirkan terdapat warganet yang terlalu mudah menghukum dalam kedangkalan akal.




Foto: IG




“Hati saya tersentuh. Tidak tidur malam kerana ada komen tajam dari netizen. Ramai komen neutral, namun ada orang yang komen tajam, sinikal dan dangkal. Saya akan sentiasa bersangka baik walaupun sakit.


“Saya jawab di sini demi memuaskan hati saya yang runsing dengan andaian dan buruk sangka itu. Pertama, Jika hantaran mengenai ibu dan keluarga saya ada tanda-tanda riak dan menunjuk-nunjuk, saya mohon jangan ikut contoh itu, moga Allah ampuni saya.


“Saya tidak berniat begitu, malah dengan harapan contoh yang baik dijadikan teladan. Kedua, saya tidak pernah tinggalkan ibu di kampung dan saya duduk di bandar kerana itu kampung keturunan mak dan nenek moyang saya. Pilihan emak untuk hidup bahagia di kampung,” katanya.


  



Normala berkata demikian dalam satu hantaran yang dimuat naik menerusi akaun Instagramnya kelmarin.


Ia dipercayai bagi mengulas mengenai tuduhan yang dilemparkan oleh segelintir netizen yang menyangka dia sengaja meninggalkan ibunya hidup di kampung.


Selain itu, kata Normala, dia menghormati keputusan ibunya yang tetap mahu menetap di kampung kerana kelaziman orang tua yang sukar untuk berpisah dengan tanah dan tempat sendiri.






  



“Pilihan emak juga kita kena hormati kerana dia selesa dengan ayam itik dan segala ternakannya, dia bahagia sunyi di kampung beramal ibadah.


“Emak saya benci bandar apatah lagi kesibukan dan hiruk-pikuk kota. Jadi, soal saya tidak peduli emak saya itu fitnah! Sedih dan pahit sekali salah satu tuduhan netizen ini.


“Ketiga, Saya tak perlu raih kejar ‘likes’ atau ‘followers’ sebab saya sedar diri , saya bukan berniaga, bukan influencer, bukan selebriti lagi, saya tak perlu semua itu, ini adalah diari saya, untuk mereka yg kenal saya, mereka yang faham erti silaturahim dan pengetahuan tentang sahabat yang baik dan bersangka baik,”katanya.


Dalam pada itu, kata Normala lagi, dia juga tidak mahu menerima pujian atau simpati kerana baginya, pujian cuma untuk Yang Maha Pencipta.


“Hanya Dia yang berhak menerima pujian. Segala kejelekan yang rasa sakit dimata tentang hantaran dibuat, saya mohon maaf. Mungkin satu hari nanti saya akan undur diri dari dunia maya ini, hanya saya dan mereka yang baik-baik saja memahami. Allah jua tempat saya berlindung, dan berserah,”katanya. -CARI


Sumber: Utusan Online

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 12:05 PM | Show all posts
ok.............
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 12:12 PM | Show all posts
aku suka ape jwpn kak mala... betul la ape yg dia cakap tu

netijen biol yg suka mengecam tu terpaling ke menjaga mak bapak sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 12:17 PM | Show all posts
Best pe dok kampung, dok bandar serabut.
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 12:36 PM | Show all posts
benarlah
rumah sendiri lebih selesa dan bahagia
duduk dengan anak
kalau rumah besar, ada bilik sendiri, ada tanah nk bercucuk tanam okay lah
itupun belum tentu orang tua rasa bahagia
ini ada rumah 2 bilik, emak kena kongsi bilik dengan cucu pula
tu belum lagi barang2 semak tengok rumah
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 12:36 PM | Show all posts
Kalu aku jadi mak dia pun aku pilih dok kg. Dok kg best giler. Benda y org bandar bayar mahal utk experience & taste, org kg dpt free2 x der bayaran. Tenang, x der serabut, nk beribadah pun tenang.
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 12:40 PM | Show all posts
tu la.. selesa org tua kita lg utamakn.. org tua kita selesa di kampung.. biarkn la.. tp rajin2 jenguk or cl..
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 01:03 PM | Show all posts
Betullah orang tua yang duk kampung mana heran duk bandar. Aku ni pun jiwa meronta nak balik kampung nak duk kampung terus.
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 01:49 PM | Show all posts
Denco replied at 17-1-2022 12:12 PM
aku suka ape jwpn kak mala... betul la ape yg dia cakap tu

netijen biol yg suka mengecam tu terpali ...

kan.
org kg ni mmg bila dh tua suka stay umah sndiri kt kg even sorang2.
mcm mak aku la wlupun ajk tinggl dgn anak xmo sdgkna kita ni riso la hari2 mikir dia sorg je kat kg.
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 02:15 PM | Show all posts
bestnya rumah tepi sungai..
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 02:22 PM | Show all posts
Kampung segamat
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 02:24 PM | Show all posts
Kepot replied at 17-1-2022 01:49 PM
kan.
org kg ni mmg bila dh tua suka stay umah sndiri kt kg even sorang2.
mcm mak aku la wlupun ajk ...

ye chuols...mak2 kwn opismate i ni pn ramai mcm tu, x nk ddk dgn anak2...rela dia ddk rmh sendiri kat kampung, lg aman damai dia nk beribadat katanya
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 02:33 PM | Show all posts
kalo nak duduk anak2 pun, seminggu sekali mesti nk tgk rumah gak rindu rumah
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 02:51 PM From the mobile phone | Show all posts
tak pedulikan tu macam aku.

aku biorkan aje bapak aku tu. dia mesej aku buat bodoh je
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 02:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagi best dah tua2 dok kampung dari dok ngan family anak2.. x selesa..family anak2 dtg ler jengok mak kat kampung
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah mak dia, mesti dia lebih arif dgn apa yg mak dia nak
Yg netizen dok bercakap tu mcm la tau apa yg mak k mala nak
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 03:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh mmg takla aku nk duduk rumah anak2,,, biarla anak2 ada kehidupan sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Kawasan rumah aku dh cukup nyaman
Angin sepoi2
Kereta tak banyak
Jalan tak jem
Sunyi
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 04:24 PM | Show all posts
lulz sapelar yang comment camtu, bukanya mak dia dok pondok usang tak berjaga

rumah kemain lawa lagi

mak aku pun, nak ajak tido rumah kl sehari pun mcm nak ajak gi perang je taknaknye, dah memang style diorang camtu
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 04:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm tu punya nikmat kampung dia besau laman, ada tasik boleh teduh bwk pokok bestnya. Netizen bbnu jgn la samakan dgn nenek-nenek yg nak ketenangan..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-7-2022 10:38 AM GMT+8 , Processed in 0.088408 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list