CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 2075|Reply: 23

Lepas Sedekah, Eddie Hamid Dapat Bina Banglo Setengah Juta Ringgit Di Kelantan

  [Copy link]
Post time 17-1-2022 10:24 AM | Show all posts |Read mode
Bersedekah ikhlas membantu orang hanya RM5,000 tapi imbuhannya mendapat rumah berharga hampir setengah juta ringgit.


Inilah keajaiban dilalui komposer berpengalaman, Eddie Hamid, 59, yang teruja menanti banglo baharunya yang kini dalam pembinaan di Pantai Cahaya Bulan, Kota Bharu, Kelantan.




Foto: Harian Metro




"Satu anugerah Allah kepada saya. Ini satu kejutan kerana saya tak terfikir pun nak dapat rumah macam ini. Ia dibina khas untuk saya di tempat strategik di PCB Resort.


"Kenapa saya kata Tuhan nak bagi saya? Sebabnya saya tak dapat beli rumah sebelum ini kerana masalah tertentu, tapi pemaju ini kata boleh bayar cara lain. Dengan harga yang menarik. Ia kategori rumah A dan difahamkan nanti akan ada taman tema di kawasan ini," katanya.


Eddie berkata, dia terfikir mendapat rumah ini selepas bersedekah terhadap seorang kenalannya.




Foto: Harian Metro







"Saya terfikir kenapa saya dapat rumah yang cantik dan reka bentuknya ikut saya sendiri? Inilah hikmah sedekah yang dijanjikan Allah kepada hamba-Nya.


"Ia berlaku apabila saya bersedekah kepada seorang individu di kampung. Dengan wang lebih royalti MACP pada Mac tahun lalu, saya pergi ke rumahnya. Rumahnya rumah kayu, saya cat rumahnya, belikan perabot baharu. Tiba-tiba Ogos lalu saya dikejutkan dengan tawaran memiliki sebuah rumah.


"Saya tertarik dengan pemaju berkenaan yang perkenalkan cara bayaran mudah tanpa ada caj faedah. Ia seolah-olah nak bagi saya pakai rumah ini. Apa yang saya minta mereka buat pun ditunaikan. Tanah lot hak milik kekal. Saya pun terkejut. Kuasa sedekah itu ternyata hebat dan saya tak sabar dapat kunci rumah Februari ini," katanya. -CARI


Sumber: Harian Metro
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 10:40 AM | Show all posts
kelantan ada taman tema ?

ala2 naik ride sambil pasang lagu zikir gituh ? takpun tgah naik ride pasang lagu Pergi Tak Kembali
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 10:44 AM | Show all posts
alaa diam2 je lah. manis tu biar kita yg rasa sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 11:51 AM | Show all posts
BSR TU BLH MSK KATEGORI BANGLO KE?BUAT UMAH KT PCB SLALU ORG BUAT TGGI2 SANA KWSN BNJIR
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 12:13 PM | Show all posts
Mintak mahap dulu eh.  Adakah ini strategi pemasaran?
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 12:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ni buat apa skrg ni ye? Selain royalti lagu
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 04:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Orix replied at 17-1-2022 10:40 AM
kelantan ada taman tema ?

ala2 naik ride sambil pasang lagu zikir gituh ? takpun tg ...

Berapa kali sis jejak kltn
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 04:48 PM | Show all posts
wallflower replied at 17-1-2022 04:04 PM
Berapa kali sis jejak kltn

last 2017. pegi tok bali. so boring
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 05:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Bagus la rezeki dia terus dpt kebaikan fast & furious gitu
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 05:25 PM From the mobile phone | Show all posts
maaflah..i kurang berkenan org suka mention dpt itu ini lepas bersedekah..bukan selebriti je,marhaen pun ada stail gini..mmg la x dinafikan byk kelebihan bersedekah..tapi kalu bleh xyah la dok mention sgt dpt itu ini sbb bersedekah..org stail gini, ntah2 itupun ujian utk dia, samada nak riak @ nak rasa takjub dgn diri sendiri..so,relax2 sudah lah
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 05:52 PM From the mobile phone | Show all posts
exclusive_vvip replied at 17-1-2022 05:25 PM
maaflah..i kurang berkenan org suka mention dpt itu ini lepas bersedekah..bukan selebriti je,marhaen ...

Yepp betul tuuu.. nanti org sedekah pas tuu tak dpt ape yg dia hajat.. tak ke ngamukkkkkkk.. setad pun selalu sgt ckp bersedekah pas tuu dpt bla blaa..
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 06:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Ustaz kate.. Kalau tidak sedekah xboleh bgth org.... Kalau boleh xdak sapa tahupon... InsyAllah balasan Allah swt pon kite x jangka2x
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 06:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Takut bila kita buat sesuatu amalan sbb nak ganjaran dunia..takut x ikhlas pula amalan tu....tapi mudah2an apa yg kita buat dpt redha Dia
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 06:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Apsal kecik besar lg rumah aku
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 06:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Seriusla mcm ni banglo bukak lebar mcm 20kaki jer ....
Banglo saiz paling kecik 2000kaki
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
exclusive_vvip replied at 17-1-2022 05:25 PM
maaflah..i kurang berkenan org suka mention dpt itu ini lepas bersedekah..bukan selebriti je,marhaen ...

Ex kawan ku selalu mcm ni acah2 dia wali karomah..aku bla dr hidup dia lego
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 07:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Ya awlohhh tu banglo ke
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2022 08:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Serius banglo?
Okayyyy mungkin tu kategori banglo untuk acik yeddie
taste lelain khenzzz
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2022 11:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Buat sedekah diam2 sudahhhhhhhh ler
Reply

Use magic Report

Post time 18-1-2022 11:24 PM | Show all posts
Really?
Kene eh pinpoint mende ape yang membuatkan ko dpt rumah tu?
Mmg dah tertulis kt luh mahfuz ke tu reason ko dpt buat rumah tu.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-5-2022 08:50 AM GMT+8 , Processed in 0.089590 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list