CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 5923|Reply: 10

Anak makan tisu

[Copy link]
Post time 20-8-2010 09:57 AM | Show all posts |Read mode
salam semua..ku ada masalah nk kongsi+tanya tp sblm tu baik ku cerita dari awal..

anak ku umur 5 bulan lebih..pg td dia bgn tido kul330 pagi..sambung tido kul530 pagi..pastu bangun balik kul630pagi..
bangun kul630 tu turn somi ku lak jaga sbb ku nk layan mata..
tba2 somi ku kejut kata anak makan tisu..tisu kotak yg for kidz yg slalu org letak dlm keta tu..
ku bangun tgk anak pastu anak tgk ku balik sambil senyum+gelak2..
ku tgk dlm molot konon2 nk la korek2 apa yg tinggal tp xde apa pun..
somi kata td anak batuk2 mcm tercekik pastu somi gosok2 blkg pastu anak pun okes+senyum2..
somi tunjuk la balance tisu, kecik je ku tgk..besar jari kelingking..
tp pk2 balik xkan la byk sgt yg masuk dlm molot anak ku tu..
ku ada jumpa tisu atas lantai, tunjuk kat somi, tp somi kata tah2 tu tisu mlm td..
ku skrg ni kompius lak..okes ke x okes anak ni..
pengasuh bising gak td..takut tisu terlekat kat tekak katanya..
anak ku skrg ni pandai capai dah..tp mmg silap kami la terlepas lak satu tisu..air liur anak meleleh, pakai towel lap tp kalau towel tu tba2 jauh+tisu dekat, sambar ler tisu dulu..

korang ada pendapat or penah alami cani x? huhuh..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-8-2010 10:09 AM | Show all posts
kalu masuk perut takpe je...
tapi kena hati2 next time...
Reply

Use magic Report

Post time 20-8-2010 10:37 AM | Show all posts
harap2 benda tu cpt hancurlah...

anak aku pun selalu camtu...tpi aku sempat koreklah.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 20-8-2010 10:42 AM | Show all posts
next time mmg super hati2 punya..
mmg mengharapkan cepat hancur..
tp still takut ni..
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2010 11:41 AM | Show all posts
anak izzah pun pernah jugak makan tisu.. dia koyak kecik2 pastu sumbat mulut.. tp sempat la buang.. itu yg nampak yg x nampak...
ada 1 hari tu izzah basuh berak anak izzah.. nampak rambut kat taik dia..
Reply

Use magic Report

Post time 24-8-2010 03:17 PM | Show all posts
ank aku paling suka main tisu.
klu dia dpt..dia racik2 kan jd kecik2..pastu msk mulut.
ada yg smpt aku keluarkan..ada yg wassalam la

ank kwn aku penah telan manik ngn hujung belon.
bila berak benda2 yg dia telan tu keluar kat taik dia.
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2010 11:33 AM | Show all posts
anak aku penah makan newspaper lagi...yang sadisnya paper tu aku tak sempat baca lagi....
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2010 02:06 PM | Show all posts
My son aritu jumpa bangkai lipas... demmm. Nasib baik sempat halang.

Tisu tu selalu la. Tapi la ni kami sudah lebih berhati-hati.
Aritu kantoi jugak, tapi me korek mulut dia untuk kluarkan habuk, korek kat langit jumpa tisu. Entah celah manalah dia jumpa...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-10-2010 09:42 PM | Show all posts
Reply 7# shaznurul80


   
hehhehe aper nk buat tk sempat baca paper... anak dyg pun sama ler aper jer benda dia capai mesti nk masuk mulut... hari tu dukung dier kuar ambik surat kt box, dier nk gak pegang surat ayah dier.. masuk mulut so koyak sikit bucu sampul surat tu. ayah dier tanya naper koyak ni... so ckp ler anak yg gigit.... mcm2 karenah anak2 ni.. pernah gak ada sorang ni citer anak org tu suka kutip benda2 kt lantai. sampai taik cicak lak tu masuk mulut anak...
Reply

Use magic Report

Post time 19-10-2010 11:05 AM | Show all posts
Anak pompuan saya yg berumur 11 bulan tu .. selalu makan tisu, buku abang dia, newspaper la, gigit tepi kotak la ... aduhhh dah macam tong sampah kertas dia ni ... kalau tisu yg terkoyak yang sebintik kat lantai pun dia boleh nampak dan ambik ..

budak budak kecik ni kan .. mata dia orang benar benar tajam la ..
Reply

Use magic Report

Post time 12-11-2010 03:08 PM | Show all posts
Reply 10# platingirl


betul tu, benda kecik atas lantai pun dorang bleh nampak... mcm anak dyg ler, semut kecik yg lalu kt lantai pun dier bleh nampak tp sib baik dier tk ambik, dier bg laluan lak kt semut tu hehhehe....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-11-2022 06:37 AM GMT+8 , Processed in 0.098900 second(s), 33 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list