CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 4655|Reply: 56

5 Cerita Hantu Karak Highway Paling 'Legend'

[Copy link]
Post time 4-11-2021 08:39 PM | Show all posts |Read mode

iols kopipes tapi kalau dah ada benang, momod tolong katup. tengkiu.

https://says.com/my/seismik/cerita-hantu-karak-highway

AMARAN: Koleksi cerita hantu dalam artikel ini boleh membuat darah anda berderau dan jantung anda berdegup kencang. Anda juga mungkin susah nak tidur malam. Jadi, hati-hati.


1. "Nampak emak saya tak?"
Pada suatu malam, ada seorang lelaki yang berasal dari Kuala Lumpur mahu pulang ke rumah pada waktu malam. Selalunya ramai orang memilih untuk mengguna lebuh raya Karak pada waktu malam kerana mahu mengelakkan kesesakan jalan raya dan juga bahang panas matahari.

Namun, lelaki ini yang begitu suci pemikirannya daripada kisah-kisah hantu di lebuh raya Karak terlalu penat pada malam itu, lalu memilih untuk berhenti memandu dan tidur di dalam kereta di tepi jalan.

Baru sahaja beberapa minit dia terlelap, dia kembali dikejutkan dengan bunyi ketukan tingkap dari luar. Rupa-rupanya ada seorang budak lelaki yang merenungnya tanpa berkelip-kelip dan bertanya kepadanya di mana ibunya.

Pemandu itu masih mempunyai naluri yang kuat. Nalurinya kuat mengatakan dia harus menghidupkan enjin kereta dan memecut laju dan jangan mempedulikan budak misteri itu. Pemandu itu pun terus meninggalkan tempat tersebut dengan kereta yang dipecut laju.

Namun begitu, dia melihat budak itu masih mengejar dengan laju dan terus bertanya dan bertanya jika pemandu itu tahu di mana ibunya.

Kemudian sebuah kereta polis peronda pun muncul lalu mengekori kereta lelaki itu. Ketika itulah hantu budak sesat cari ibu itu menghilangkan diri. Lelaki ketakutan dari Kuala Lumpur itu pun menceritakan segala-galanya kepada pegawai polis. Pegawai polis memberitahu lelaki tersebut:

Pada suatu ketika dahulu, ada kemalangan berlaku di sini. Kemalangan itu berlaku dipercayai kerana penumpang di dalam kereta tersebut tidak memaki tali pinggang keledar keselamatan semasa memandu. Dalam kemalangan itu, ibu kepada budak tersebut telah tercampak keluar dari keretanya. Manakala budak tersebut kekal di dalam kereta. Disebabkan hal itu, budak itu pun merayau-rayau mencari ibunya sehingga kini.

Ada orang kata semasa kemalangan itu berlaku, budak itu yang duduk di bahagian depan, manakala ibunya sebagai pemandu. Dalam kemalangan itu, cermin pecah dan kaca menusuk ke mata budak itu.







Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-11-2021 08:40 PM | Show all posts
2. Misteri Volkswagen kuning yang tak boleh dipotong
Hantu Volkswagen kuning ini dipercayai mula mengganggu kenderaan di lebuh raya Karak sejak tahun 1956.

Tetapi selepas Lebuhraya Utara Selatan dibina merentasi kawasan yang dinamakan Jelapang, sejak itulah hantu Volkswagen kuning semakin ketara muncul dengan mengganggu kenderaan yang lalu lalang di situ. Puncanya dipercayai bermula dari sebuah kisah seorang isteri curang yang telah membunuh suaminya dengan kejam dan kemudian merampas kereta Volkswagen kuning milik suaminya.

Sang suami mati sambil menyimpan rasa dendam yang membara untuk memiliki semula Volkswagen kuning tersebut. Kenyataannya, jika benar hantu Volkswagen kuning ini wujud dan pernah dilihat orang, maka itu adalah jin (keturunan iblis yang bergelar jembalang), bukan si suami malang yang mati dibunuh kejam.

Volkswagen ini akan muncul secara tiba-tiba dan sekiranya pemandu memotong kereta tersebut, ia akan berada di hadapan secara mengejut. Dipercayai, kemalangan berlaku disebabkan gangguan Volkswagen kuning.

Menurut pengalaman seorang pelajar UIA yang datang dari Gombak menuju ke Temerloh dengan motosikal pernah melalui dan tersermpak dengan kereta kuning di lebuhraya itu pada tahun 2009 pada waktu senja kira-kira jam 7.30. Disebabkan beliau mengetahui akan misteri tersebut, beliau hanya ambil langkah bertenang dan tidak memotong kereta tersebut. Kereta tersebut bergerak tanpa pemandu…

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-11-2021 08:40 PM | Show all posts
3. Penampakan pontianak
Tanpa fikir panjang, pintu kereta ditutup dan Saifullah menekan pedal minyak semahunya. Malik menekup muka, Azizi pula menenangkannya. Tingkap yang sebelum itu dibiarkan terbuka pantas ditutup. Hadi bertanya, apa yang mereka nampak dan kenapa ketakutan sampai begitu sekali.

“Aku rasa aku nampak pontianak. Dia tengah baring terlentang atas but kereta kau tapi muka dia menghadap kita. Masa aku toleh ke belakang tadi, mata aku betul-betul nampak matanya,” kata Saifullah ketika menceritakan detik cemas dia dan rakan-rakannya disapa makhluk halus di Lebuh Raya Karak.

Selepas mendengar pengakuan rakannya, Saifullah cuba memberanikan diri untuk melihat ke cermin pandang belakang namun tiada apa yang kelihatan. Hadi pula cuba pandang ke belakang menerusi cermin sisi. “Pul, betullah. Aku nampak ada ‘benda’ dekat belakang,” kata Hadi. Mendengarkan katanya, kami semua tidak putus membaca kalimah al-Quran. Hadi pula beberapa kali mengalunkan azan dalam tempoh 15 minit.

Apabila keadaan menjadi tenang, baru empat sekawan ini faham mengapa lori dan kereta yang memintas mereka menyalakan lampu besar. “Mungkin mereka nak beritahu kita pasal lembaga tersebut, tetapi kita yang tak faham. Mujur juga mereka masih boleh mengawal kenderaan kerana panik dan takut melampau juga boleh mengundang kemalangan,” jelasnya yang sehingga kini mengelak untuk melalui Lebuh Raya Karak pada waktu malam.

Tidak menolak kewujudan entiti di laluan berkenaan, ramai yang berpendapat kawasan di sepanjang lebuh raya tersebut memang keras. Menerusi carian di beberapa blog yang memaparkan cerita seram, sudah ramai yang disakat oleh makhluk halus terutamanya jika menggunakannya pada waktu malam.

Ada yang mengaitkan gangguan-gangguan tersebut terjadi ekoran kejadian kemalangan maut yang kerap berlaku di situ. Ada juga yang berpendapat, kawasan tersebut memang ‘keras’ kerana ia adalah tapak asal perkuburan lama.

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-11-2021 08:41 PM | Show all posts
4. Kereta sebuah keluarga rosak dan tersadai di tepi lebuh raya
Sepasang suami isteri yang masih muda bersama bayi mereka sedang dalam perjalanan di Lebuhraya Karak. Ketika itu, waktu malam. Mereka memilih waktu malam untuk mengelak traffic jam dan panas matahari.

Semasa si suami memandu dalam kesunyian lebuhraya Karak, tiba-tiba, kereta yang dipandunya menghadapi masalah dan enjin terus mati. Si suami terkejut kerana dia yakin dia ada periksa kereta tersebut sebelum memulakan perjalanan jauh untuk keselamatan keluarganya. Kemudian, mereka tiada pilihan lain kecuali berhenti di tepi jalan.

Si suami keluar untuk periksa enjin kereta tersebut manakala si isteri bersama anak mereka menunggu di dalam kereta. Selepas beberapa minit, si suami kembali semula dan memberitahu yang dia tak jumpa apa-apa masalah dan cuba untuk menghidupkan kereta itu lagi. Tetapi, kereta tersebut masih tak nak hidup. Akhirnya, si suami terpaksa membuat keputusan yang sukar sama ada tunggu sahaja sampai kereta lain lalu atau cari pondok telefon berdekatan.

Tidak ingin meninggalkan keluarganya, si suami mengambil keputusan untuk menunggu. Namun, setelah 20 minit, tiada satu kereta pun yang lalu di situ. Si suami tiada pilihan, dia nekad untuk cari pondok telefon berdekatan.

Sebelum pergi, dia menasihati isterinya untuk mengunci pintu kereta lalu dengan berat hati pergi meninggalkan isteri dan anaknya. Si isteri hanya melihat suaminya berjalan pergi dengan kerisauan di minda. Dia berdoa agar seseorang akan ternampak kereta mereka yang rosak dan menawarkan bantuan lambat-laun nanti. Dia juga khuatir jika kemalangan terjadi di Lebuhraya Karak.

Berjam-jam berlalu dan si isteri mula bertambah risau. Dia risau jika sesuatu terjadi kepada suaminya.

Tiba-tiba, dia terlihat cahaya biru dan merah yang datang dari kereta peronda. Melalui cermin pandang belakang, dia nampak seorang anggota polis keluar dari kereta dan menuju ke kereta rosak tersebut. Mereka meminta si isteri untuk keluar dari kereta rosak tersebut secara senyap dan jangan pandang belakang.

Si isteri keluar (bersama bayi) dan berjalan ke arah kereta polis dengan anggotanya. Bila dia sudah berada di jarak yang selamat, dia pun menoleh ke belakang dan terlihat kepala tanpa badan suaminya di atas kereta mereka. Sehingga hari ini, badan si suami masih belum ditemui.

Dipercayai, sepanjang menunggu suaminya pulang ke kereta dari pondok telefon, terdapat beberapa bunyi dentuman datang dari atas bumbung kereta tersebut.

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-11-2021 08:42 PM | Show all posts
5. Panggilan seram ke sebuah saluran radio
Suatu malam, seorang DJ Radio pada tahun 90-an mengadakan satu rancangan berkongsi cerita-cerita seram. Ada seorang pemanggil call dan ceritakan satu pengalaman ngeri. Cerita itu didengar secara langsung di radio oleh semua pendengar seluruh Malaysia.

Pemanggil itu telefon dan menceritakan pengalaman dia sedang memandu malam di satu lebuh raya bersama isteri, anak, dan kedua orang tuanya yang mana kemudian mereka terlibat dalam satu kemalangan tragik. Kereta yang dipandu itu terjatuh ke dalam gaung.

Dia memberitahu dia sangat sedih kerana kedua orang tuanya dan seluruh ahli keluarganya meninggal dunia akibat kemalangan tersebut. Akhir sekali dia berkata dia nampak dirinya juga mati di tempat kejadian, diikuti dengan hilai tawa dan kemudian talian terus terputus!

DJ radio berkenaan cuba memanggil semula beberapa kali dan panggilan tidak dapat disambung lagi. Beberapa minit kemudian, rancangan kembali seperti biasa. Ramai yang menyangka ia hanya sekadar satu panggilan palsu atau prank call.

Namun keesokkan harinya, di akhbar terpampang berita mengenai kemalangan di kilometer yang sama seperti yang diceritakan oleh si pemanggil radio malam tadi. Dan mangsa yang mati adalah 2 orang warga emas, seorang kanak-kanak, dan sepasang suami isteri!

DJ radio berkenaan terkejut lalu cuba mendengar semula rakaman malam tadi dari pemanggil misteri tersebut, namun rakaman tersebut kosong dan hanya dipenuhi dengan bunyi senyap yang mengerikan!

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 5-11-2021 11:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Cerita no 5
Bunyi senyap yg mengerikan???

Mcm dlm filem gravity tu ke

Reply

Use magic Report

Post time 6-11-2021 11:50 PM | Show all posts
Tinot7 replied at 4-11-2021 08:42 PM
5. Panggilan seram ke sebuah saluran radio
Suatu malam, seorang DJ Radio pada tahun 90-an mengadakan ...

DJ ni kalau tak silap masih hidup.
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2021 03:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Rockafella replied at 6-11-2021 11:50 PM
DJ ni kalau tak silap masih hidup.

Dj isma kan
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2021 04:05 AM From the mobile phone | Show all posts
iols penah baca dah psl ni dekat tered mana ntah.. psl kete rosak tu katanya laki dibunuh binatang mcm keluang.. sejenis kelawar besar mcm org.. x silap tun mahathir arah unit siasatan pegi siasat dan bunuh binatang tu.. kes tutup rapi sebab x nak rakyat panik.. ada porumer cite psl ni dulu..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-11-2021 09:28 AM | Show all posts
supernaturalee replied at 5-11-2021 11:17 AM
Cerita no 5
Bunyi senyap yg mengerikan???

voley la tuh kott.. senyap takde bunyi apa2..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-11-2021 09:29 AM | Show all posts
haifawehbe replied at 7-11-2021 04:05 AM
iols penah baca dah psl ni dekat tered mana ntah.. psl kete rosak tu katanya laki dibunuh binatang m ...

vampire asal dari spesies kelawar mcm nih kott..
keluarge keluang tuh apercer? takkan sumer dipupuskan?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 7-11-2021 09:30 AM | Show all posts
Rockafella replied at 6-11-2021 11:50 PM
DJ ni kalau tak silap masih hidup.

iols tak dgr radio sgt..



Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2021 09:45 AM | Show all posts
Tinot7 replied at 7-11-2021 09:30 AM
iols tak dgr radio sgt..

sekadar info saja.
Reply

Use magic Report

Post time 7-11-2021 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Tinot7 replied at 7-11-2021 09:29 AM
vampire asal dari spesies kelawar mcm nih kott..
keluarge keluang tuh apercer? takkan sumer dipupu ...

keluang tu sama mcm kelawar makan buah jer.. pelik betul kalau makan org.. dekat msia katanya x de tapi ada dekat philipines sana.. x pasti la betul ke keluang ke binatang seakan keluang..
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2021 04:07 PM | Show all posts
kg aku kat tepi karak highway tu je

kecik2 dulu berlonggok tgh malam tgk budak2 kampung race motor

malam raya siap menyakat org pakai kain putih duk tepi jalan

aahhh good old days
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2021 08:07 PM From the mobile phone | Show all posts
haifawehbe replied at 7-11-2021 04:05 AM
iols penah baca dah psl ni dekat tered mana ntah.. psl kete rosak tu katanya laki dibunuh binatang m ...

Macam jeepers creepers aku bayangkan
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 20-11-2021 07:11 AM | Show all posts
haifawehbe replied at 7-11-2021 03:39 PM
keluang tu sama mcm kelawar makan buah jer.. pelik betul kalau makan org.. dekat msia katanya x de ...

moga2 dijauhkan drp bertembung.. iols kadang2 outstation ke utara ke slatan pi sendiri mlm2 sbb siang panas sgt nak drive. stakat nih tak verani la area karak. hat tuh kena waktu siang.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 20-11-2021 07:13 AM | Show all posts
saviour_09 replied at 19-11-2021 04:07 PM
kg aku kat tepi karak highway tu je

kecik2 dulu berlonggok tgh malam tgk budak2 kampung race motor

yg dok citer baju putih tepi jln nih hang ka?
aiyoo.. bikin orang tatut jahh... tak baik la buat cenggitu.. ada org drive sorang2 kang terkucil dlm keta..
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2021 11:59 PM | Show all posts
Tinot7 replied at 20-11-2021 07:11 AM
moga2 dijauhkan drp bertembung.. iols kadang2 outstation ke utara ke slatan pi sendiri mlm2 sbb si ...

beraninya awak sorang2 je jalan jauh waktu malam pulak tu
sy mmg elak gerak waktu mlm ni kecuali klu terpaksa
tak minat memandu waktu mlm ni sbb pandangan jd terhad
waktu siang panas apa susah bukak je ekon tu tahap max
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-11-2021 03:00 AM | Show all posts
Jitu replied at 20-11-2021 11:59 PM
beraninya awak sorang2 je jalan jauh waktu malam pulak tu
sy mmg elak gerak waktu mlm ni kecuali  ...

iols dah buat byk kali. kena la independent. takde sapa nak diharapkan.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-6-2022 12:31 PM GMT+8 , Processed in 0.293713 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list