CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 4642|Reply: 26

"Puas Hati Dengan Apa Yang Dapat," Amelia Henderson Tak Pernah Memilih

  [Copy link]
Post time 29-10-2021 09:33 AM | Show all posts |Read mode
Figura jelita ini boleh dikatakan antara pelakon wanita yang cukup bertuah kerana dapat berganding dengan barisan pelakon lelaki hebat tanah air. Sekali gus menjadikan nama Amelia Henderson terus mekar dalam bidang diceburi.


Mula berlakon dari usia kanak-kanak bukan bermaksud Amelia atau nama sebenarnya Amelia Thripura Henderson mendabik dada dengan segala pengalaman yang dimiliki. Sebaliknya, Amelia mengakui dia teruja untuk bekerja dengan semua orang.


Menurut Amelia yang kini terbabit dalam drama Kisah Cinta Kita bagi tayangan slot Akasia di TV3, dia tidak pernah memilih siapa hero yang perlu berlakon dengannya, termasuk pelakon lain yang terbabit.


Foto: IG




"Saya percaya pada rezeki. Untuk projek drama Kisah Cinta Kita ini saya berasa ia akan berjaya atau pun saya akan puas hati dengan apa yang kita dapat. Sebab orang yang terbabit. Tapi perkara ini bukan saya yang kawal untuk siapa berlakon dan sebagainya. Tapi kita kena percayakan semua yang terbabit dalam projek ini.


"Saya berasakan pasukan produksi kali ini sangat terbaik. Bukan dengan Aedy saja, tapi daripada semua pelakon. Tenaga dan aura di lokasi semua sangat positif. Sudah tentu ia juga bergantung kepada ketua iaitu pengarah, Riza Baharudin. Sebab dia akan memastikan semua orang di lokasi selesa dan ada persekitaran yang baik untuk bekerja. Kalau ia sudah ditetapkan dengan baik oleh ketua, ia akan diikuti oleh semua orang.


"Tak pernah tanya pun siapa pelakon lelaki dan lain-lain. Ia lebih bergantung pada masa. Sebab kita banyak kejar TX selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Jadi banyak jadual penggambaran bertindih. Apa yang ada selepas ini pun masih menunggu tarikh," katanya.




  



Bagi Amelia yang popular menerusi drama Rindu Yang Terindah ditayangkan di TV3, apa yang menjadi pertimbangannya sebelum menerima sesuatu tawaran adalah skrip dan watak.


"ertimbangan saya adalah skrip dan watak. Sebab ini yang lebih saya pentingkan berbanding siapa pelakonnya. Sebab industri kita kecil saja, jadi saya nak ada peluang untuk bekerja dengan ramai orang. Barulah kita akan belajar. Saya kena rasa mungkin watak ini lain sikit dari sebelumnya, sebab saya pun tak nak dikata asyik bawa watak sama saja.


"Sebelum ini pernahlah waktu awal-awal berlakon. Tapi sekarang, apa yang saya sudah buat cukup puas hati. Saya gembira dapat teroka banyak watak dan sudah tentu seronok apabila diberi kepercayaan melakonkan watak berbeza. Dalam drama Kisah Cinta Kita ini saya lakonkan dua watak. Ia lebih menarik sebab saya boleh tunjukkan versatil dalam lakonan. Sebab dua karakter berbeza walaupun watak sama," katanya.




  



Biarpun baru menginjak usia 21 tahun pada 20 Oktober lalu, Amelia berkata dia seronok dapat melakonkan pelbagai watak meski ia jauh berbeza dari umur sebenarnya.


"Saya 'enjoy' dengan semua watak diberikan. Saya letakkan ini semua sebagai berlakon walaupun umur masih muda dan kena bawa watak isteri. Saya tak perhatikan sangat pun sama ada watak itu sama dengan realiti sebenar.


"Sebab saya rasa, akhirnya kalau kita dapat bawa watak yang berbeza dari kehidupan sebenar, itu lagi rasa berlakon. Kalau ambil yang lebih kurang sama dengan realiti sebenar, apa lakonannya? Saya okay saja, tapi kalau benar-benar berbeza lagilah saya suka. Bagi saya ia adalah cabaran. Cabaran inilah yang menarik. Jika tidak ia akan bosan," katanya.




  



Berkongsi mengenai lakonannya dalam drama terbitan A Aida Productions Sdn Bhd itu, Amelia yang pertama kali bekerjasama dengan pelakon Aedy Ashraf dan pengarah, Riza Baharudin mengakui ia satu pengalaman yang menarik.


"Sebenarnya drama ini tidak banyak cabaran, tapi ini antara set drama yang paling seronok saya terbabit. Pertama, sudah lama saya nak bekerja dengan Abang Riza, akhirnya dapat juga peluang itu. Sebelum ini ada tawaran dan hampir bekerjasama, tapi tak jadi. Tak apa, sebab akhirnya rezeki datang balik, sekarang dapat juga.


"Seronok dapat bekerjasama sebab dia pengarah yang sangat membantu dari banyak segi. Kami selalu berbincang untuk setiap babak selain terbuka untuk menerima idea daripada saya dan kami kongsi bagi menghasilkan karya yang menarik dan orang akan suka. Dengan Aedy pula, dia okay sangat. Dia pelakon yang hebat. Dia boleh berikan tenaga dan mudah untuk kita bekerja. Semua pelakon pun boleh serasi dan selesa buat kerja," katanya.


Ditanya siapa pengarah dan pelakon yang ingin bekerjasama lagi selepas ini, Amelia menyerahkan perkara itu pada rezeki.




  



"Banyak sebenarnya dalam senarai, tapi setakat ini saya sangat bersyukur rezeki yang saya dapat semuanya bekerja dengan mereka yang bagus. Saya tidak ada lagi pengalaman yang kurang menarik. Saya berasa sangat bersyukur," katanya.


Dalam masa sama, Amelia turut berkongsi perancangan lima tahun ke depan ini yang mana dia mahu terbabit dalam bidang perniagaan.


"Lima tahun akan datang ini mungkin sebagai ahli perniagaan. Sebab saya baru saja buka studio fotografi dan pejabat. Saya nak cuba dan ambil peluang yang ada. Pada usia muda ini, saya tidak mahu sia-siakan masa yang ada. Selagi masih ada kesempatan. Kalau bahagian kecantikan sudah terlalu ramai, mungkin saya nak cuba dalam penyediaan makanan pula," katanya. -CARI


Sumber: Harian Metro
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 10:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Agak2 laa umur 21..wartawan cari ni minum timah todi ke??? Abis dia kawen hari tu umur 15 ke???
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 10:24 AM | Show all posts
seyes arr 21?
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 11:19 AM | Show all posts
mampus umo brape dia kawen dulu???bukan ke da cerai circa 4-5 tahun lpas??gila babi punya reputs..
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 11:21 AM | Show all posts
nah..tak bodoh tak sah si MRO ni acaner bleh jadi reputs pun IDK..please jadi reputs yg bertauliah skit and know your facts ok..umo cikki ni da 26 ye..

https://en.wikipedia.org/wiki/Amelia_Thripura_Henderson
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 11:30 AM | Show all posts
tak rasa lah dia 21 taon, rse lebih. dlu kemain pelat, la ni ok dah BM dia.
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 11:56 AM | Show all posts
Ko baca ke tak lepas tulis, ke copy & paste jah, asal ada gossip. dia dah 26 this year la. dah macam ciktah umur tak berubah-ubah ke?
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 07:22 PM From the mobile phone | Show all posts
AKAZ85 replied at 29-10-2021 10:19 AM
Agak2 laa umur 21..wartawan cari ni minum timah todi ke??? Abis dia kawen hari tu umur 15 ke???

Itulah.. Terpikir juga dulu budak ni kawen umur dia brp? Halahhh hauk la reporter cari dalam kelas tersendiri..
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Typo lettew, 1 ngan 6 kan duduk sebelah2 je kat mereka yg dalam kelas tersendiri
Omg jahatnya mulut, dah dah nak pi maghrib insafkan diri
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 08:28 PM | Show all posts
reputs cari ni copy paste citer lama ke..?
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 10:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Ehhh sheol masih isleee kahh?
Ateeee dulu kawen dengan megalodon berwang
Reply

Use magic Report

Post time 29-10-2021 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
I x fahm kenapa die masih berlakon.. punye cntik..n of course kaya... boleh goyng kaki je.. xpun..sambar la atok2 kaya... ataupun jadi influencer.   Tpi.yelah... .maybe she mint berlakon ..
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2021 12:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Huntong benggali ni.
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2021 01:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Lawa.. ralit tgk muka dia
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2021 08:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Comel dia ni. Suka tengok.
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2021 08:44 AM | Show all posts
janji herrlokkk dekkkk... so silakan banyak buka gosip pasal sheolsss untuk tepis retis2 buruk tak herlokkk dan hodoh yang tak layak dalam bod ni macam sajat... shukk... tauke... nenek vida dan cucu ikbal etc...
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2021 09:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Bagus dia ni... Walau seksi tak nampak menggedik2 ... ni kasi exercise fit and lean lagi cun.
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2021 03:11 PM From the mobile phone | Show all posts
harap dpt la skrip best2, diganding hero good looking , baru ada feeling ak nk tgk drama. bg ak dia x acah2 gedik wlupun sexy.  harap lambat sikit la dia kawin balik, ak klu dh jd bini org , xde feeling nk tgk 'bini org' bercinta dgn hero dlm drama.
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2021 04:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Lawa dia. Sian dilepaskan dek si ex.

Tapi tt next time up load la gambar semenggah & classy sikit. Sesuai dgn muka sheols yg eh-ligan ni.
Ni gambar mengangkang yg disharenya. Tak kuaser ai menengoknya
Reply

Use magic Report

Post time 30-10-2021 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
TeropongThaico replied at 30-10-2021 04:44 PM
Lawa dia. Sian dilepaskan dek si ex.

Tapi tt next time up load la gambar semenggah & classy sikit.  ...

Mmg gambo nya byk yg mengangkang
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-5-2022 08:59 AM GMT+8 , Processed in 0.087898 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list