CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 16098|Reply: 14

Nak hilangkan bunyi dengung paip

[Copy link]
Post time 2-9-2009 08:42 AM | Show all posts |Read mode
Salam dan selamat sejahtera

Macam mana nak hilangkan bunyi berdengung paip air setiap kali paip air dibuka ?
Rumah civic ni ada satu kepala paip yang dah loose sikit.Jadi ada air menitik tapi belum sempat nak tukar. Apakah disebabkan kepala paip yang rosak ini ke?
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2009 08:55 AM | Show all posts
cari plumber...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-9-2009 09:11 AM | Show all posts
2# suci_rania

Kalau boleh nak DIY sebelum cari plumber..
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2009 09:22 AM | Show all posts
mungkin cara terbaik adalah dgn menukar kepala paip tu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-9-2009 09:24 AM | Show all posts
4# mkmh

Memang nak tukar .
Tapi betulke puncanya dari kepala paip yang rosak ? atau disebabkan angin tersekat dalam paip air tu ?
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2009 09:27 AM | Show all posts
mungkin jugak tekanan air tu tinggi sebab tu bunyi berdengung tu
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-9-2009 09:32 AM | Show all posts
mungkin jugak tekanan air tu tinggi sebab tu bunyi berdengung tu
mkmh Post at 2-9-2009 09:27


banyak jugak kemungkinan nya..
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2009 01:21 PM | Show all posts
civicsi,

kepala paip umh cha pun ari pun cam tue gak...
problemnye dtg dr kepla paip yg rosak...
lepas tuka, xde bunyi smpi ler skarang...
Reply

Use magic Report

Post time 2-9-2009 09:47 PM | Show all posts
maknakata kepala paip yg rosak lah penyebab utama datangnya bunyi berdengung tu... segala kemungkinan telah terjawab
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 8-9-2009 09:44 AM | Show all posts
Dah tukar paip sabtu lepa.
Alhamdulillah..memang betul  bunyi dengungan berpunca dari kepala paip  yang bocor.
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2009 08:06 AM | Show all posts
Kalau tak mahu dengar denggung paip tu tukar saja yang baru, selesai masalah, senang aja kan.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 9-9-2009 12:18 PM | Show all posts
Kalau tak mahu dengar denggung paip tu tukar saja yang baru, selesai masalah, senang aja kan.
Taufik Post at 9-9-2009 08:06


Tukar apa ? kepala paip?
Kepala paip yang bocor tu lah puncanya.
Reply

Use magic Report

Post time 22-12-2018 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Benda ni dh agak lame....tp aku nk tnye kalau ade pakar paip dlm ni.....umah aku pun terjadi benda yg lebih kurang same....tp aku tak rasa kepala paip yg rosak...umah aku paip dkt tangki akan berbunyi mcm vibrate mcmtu bile air dari paip direct nak masuk dalam tangki....kenape ek.bunyi mcm tu...ape masalahnye....?benda ni akan berbunyi bile air dekat tangki hampir2 penuh.....die akan bunyi/vibrate.....bile air dlm tangki penuh...bunyi pun hilang.....
Reply

Use magic Report

Post time 15-3-2021 09:16 PM From the mobile phone | Show all posts
mkmh replied at 2-9-2009 09:27 AM
mungkin jugak tekanan air tu tinggi sebab tu bunyi berdengung tu

Klao tekanan air tinggi apa nk buat unt kurang kan tekanan? Maaf sy langsung xde ilmu pasal ni tp shower sy bunyi berdengung
Reply

Use magic Report

Post time 6-8-2021 09:33 AM | Show all posts
biasa bunyi dengung kalau ada kepala paip mana2 dalam rumah yg longgar dan ada air menitik keluar sikit2. uruskan yang itu dulu dan biasanya hilang bunyi dengung

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

19-5-2022 09:55 AM GMT+8 , Processed in 0.084448 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list