CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 12513|Reply: 83

bela kucing secara rahsia ??? emm....

[Copy link]
Post time 13-5-2009 10:52 PM | Show all posts |Read mode
assalamualaikum n halu sume!!!

aku bukak thread ni khusus untuk insan2 yg pernah memelihara @ membela kucing secara rahsia.
senang cakap secara haram la...

aku waktu sem 1 dulu pernah la bela sekor kucing kat hostel. x tau camner boleh bela. tau2 kucing aku ni hari dok tggu aku balik,
tidur ngan aku. pendek kata mcm kat umah la. aku pulak mg suke ngan kucing.

aku bela dier smpai sem 2. pas tu aku bw balik umah. bygkan dr kelantan smpai ke perak.nasib la mak ngan bapak aku tau n faham.
bw gak kucing balik naik kete.

sepanjang aku bela ffi ni (nama kucing aku ) mcm2 pengalaman aku dpt. bukan sume org suke kucing kan.f fi ni pndai,die berak dlm bilik air. tiap2 pagi atau balik keje aku mesti kena check bilik air.kut2 ader habuan utk aku.kena la cuci dulu.kaliu x bising la kwn2 aku.kdg dier 'ter'berak dlm bilik. kena la cuci. nasib baik la roomate pun mmg suke gak. pernah skali dier buat hal g berak atas katil kawn aku yg dok kat bilik lain. aku minta maaf pas tu g cuci balik cadar dier.2 kali aku cuci tp dier x mau dah cadar tu.dier buang jer. aku terasa gak tp biler pk balik kalu aku pun aku mrah kot.

sepanjang aku bela ffi ni sempat r skali dier bunting. pas tu branak atas katil aku pulak tu. sempat la aku tgk anak dier kuar..yg 1st songsang. kuar kaki dulu..3ekor sume anak ffi tp syg sume anak dier hilang biler aku balik kg cuti sem..

ni la fifi...









sebenarnya byk lg citer aku ngan fifi ni tp nnt aku smbung lg ek...

korg pernah x bela kucing secara haram ni ??
citer r..mesti byk dugaan n halangan kan.

p/s ; mod kalu dah ader thread cam ni boleh merge ek..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 13-5-2009 11:55 PM | Show all posts
pandainye dia pose   mata pun cantik
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2009 01:10 AM | Show all posts

Reply #1 mongoose_kidz's post

kucin ko sesema ke? idung kotor.
kucin aku pun sama, hari2 kene lap.
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2009 01:49 AM | Show all posts
membe aku penah bele kucing secara rahsia kat umah sendiri....
dulu memang parent dier tau & tak kesah...
tapi lps rumah dier renovate, mak dier tak kasi bele kucing dah...
tapi dier bele je sesenyap kat dlm bilik dier...
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2009 07:59 AM | Show all posts
ala comel nyer.........kalau idung kucing kotor tanda dia selsema ker ? tak tau pun
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2009 09:39 AM | Show all posts

Balas #1 mongoose_kidz\ catat

penahhh same case la ...duk itm manjung..tetibe satu malam nampak anak kocen tenguit2 celah pasu kat dewan makan basah sbb kena ujan...mujor malam...pandang kiri kanan takde orang ..aku teros masok lam beg kuliah..sampai lam bilik (aku share dgn 4 orang lagik) aku masok kan dia lam lemari aku...aku lari p cafe dekat tuh...bli nasik putey ngan ikan goweng ..mase tu mana tau pasal kibble2 whiskas/friskies neihh..nak nak time belajar..situ ada satu jek kodai mamak itu pon tak nampak la makanan kucing...bila dah larut malam..aku dah rasa seba salah ..membe pon sorang2 dah balek dari kuliah malam..alamak mati la...dgn buat muka kesian ..aku kuarkan si kenit tuh...apa lagik yg brempat tu seme jerit..eiii anak tucen..bak aku..bak aku la pulak..pastu sorang lagik..malam ni tido ngan kita yeh..lps satu tangan ke satu tangan kena gomol..rupa2nya satu bilik tu memang panatik kucen...fuhhh legaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

so dari malam itu..kami pon begilir2 jaga...kasik nama dia Bobo...jantan tabby pakai stokin...bila dia selsema dia nak rasa acom acom..dia pi tenyeh2 idong basah dia kat mana2 ujong bantal..pahtu dia acooo dgn comeinye..bila demam..kami panik..dia asek lepak lesu..yg bestnye dari satu katil ke satu katil dia lepak..iyelah bdn rasa tak sedap gamaknye..kami kasik cortal seblah (skang korang jgn buat okeh..mati kucing...sila ke vet) ..esok dah melompat2 main..be ak kat lam toilet...mula2 kami belima sorok2 gak dari ahlil bilik2 lain..tapi lama...yg lain pon dpt hidu ada kocen..dari yg tak suka dah suka..siap belikan mekanan cat food bila balek cuti pendek sabtu/ahad...tiba lah hari nak cuti semester...exam dah setel...kami lat talilat sape nak bwk si Bobo balek..seme dah pakat sayang gila ...ye lah..satu semester bela dia dah dompot...akhirnya member aku dari selangor yg paling layak..sbb kat umah dia pon ada kucing..and akak ni memang sayang gila la dgn bobo ni out of kengkami...so nangeh le kami di hari terakhir ...iyomm bobo puas2 sablom dia brangkat ke selangor...so lps tu hanya gambo jek lah pengubat rindu...skang Bobo pon dah arwah...rip Bobo..semoga ingat mama hate kat sini....
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2009 09:51 AM | Show all posts
seronoknye bela kucing secara haram... xder pengalaman lar...

hate.. itm manjung kan umah kedai kan... aku leh bygkan camne kucing tu berlari2 kat dlm hostel...
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2009 09:54 AM | Show all posts


gaya cam nak ambik gambo ic jek..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 14-5-2009 10:42 AM | Show all posts

Balas #7 leotazz818\ catat

kannnnnnnn...bila time seme skali serentak ada kuliah..kami orang tutup jek pintu bilik tak kasik dia keluar...mujor kat lam bilik kitorang ada sinki tempat cuci pinggan..so bawah tu lah aku lapik sokabar tebal2..buat dia kencing berak...tapi ya hairan...dia cuma kencing jek tak penah berak..nak berak dia tunggu kitorang balek..asal tebukak jek pintu tuh..vroomm ke toilet menonggek la dia...memang sonok kak...tiap2 hari bila kat kelas mesti nak balik cepat jek ..kitorang rasa residen house kitorang tau yg kengkami ni membela kucing illegally tapi dia wat doh jek..bukan effect study pon kan...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-5-2009 10:43 AM | Show all posts

Reply #3 bzzts's post

x selsema pun..
dier malas nak cuci sendiri
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-5-2009 10:45 AM | Show all posts

Reply #8 leotazz818's post

dier mmg cam ni..
time amik gambo tu serius jer...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-5-2009 10:56 AM | Show all posts
aku sambung lg ek..

pernah skali tu dier kena sakit kulit..bulu dier gugur pas tu jd mcm luka kuar air..kesian sgt.
waktu tu kwn2 aku byk gak la yg bising..

aku bw dier g klinik haiwan.sewa keter kancil pas tu minta tolg kwn drive g klinik.
biler g klinik tu doc tu kater kucing aku ni kena kuman aper ntah coz kat hostel aku ni ader la sekor kucing ni mcm kurap pas tu kulit jd keruping2,aku rajin la jugak bg mkn kat dier .aku panggil dier moca coz warna dier mcm air moca tu.rasenya fifi ni dpt dr situ kot..

pas tu doc tu kate kalu mkn ubat pun xkan baik.dia suruh aku tidurkan jer..oh no!!
aku amik keputusan x kasi.aku kater biar la aku bg mkan ngan sapu ubat tp ajal dier bukan aku yang tentukan.nangis aku kat klinik tu..

tp yg bestnyer fifi semakin hari semakin ok pas tu. maybe doc tu silap kot.. lepas aku bw balik umah mmg sihat ler..makin gemuk pas tu x pernah lg kena sakit kulit tu.bapak ngan abg aku rajin layan dier kat umah.


sayang fifi...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-5-2009 10:59 AM | Show all posts

Reply #6 hatemetoday's post

bagusnyer..ader gak yg mcm aku yer
kalu dah syg ngan suke tu mmg kiter x peduli kan...

kucing tu dah xde ek..
sebab aper ??

[ Last edited by  mongoose_kidz at 14-5-2009 11:03 ]
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2009 02:34 PM | Show all posts

Balas #13 mongoose_kidz\ catat

kucing tu meninggal kena langgar...ayah akak tu tak sengaja dia nak reverse tak pasan...mase tu umor dia dah 4 tahon mcm tu...cite lama nih...dia ninggal lam tahon 2000 camtu...bobo oh bobo...everytime nengok tabby with sock mesti tingat bobo...tapi yang hairan..kita bela2 kucing belom dpt lagik yg sepattern mcm Bobo...
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-5-2009 03:57 PM | Show all posts
xper la...
at least korg sume mmg syg dier waktu hidupnyer

kucing tu cam ni ker

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-5-2009 10:54 PM | Show all posts
nak share gambo fifi lg...



ni kat hostel..waktu ni la fifi kena sakit kulit tu..



kurus skit waktu ni..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 15-5-2009 10:57 PM | Show all posts
biler sampai kat umah jer..fifi aku letak dlm sangkar dulu
coz kucing aku yg sedia ader ( 2 ekor ) tu jelez..
takut gaduh

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 15-5-2009 11:08 PM | Show all posts
dan ni pulak kucing2 aku yg jelez kat fifi 2....
x tahan



sang opah yg maintain cun...
name dier mot..



yg ni pulak cucunyer
nunin



opah dan cucu...
diorg ni mmg baik berdua
tu yg sepakat menentang fifi tu....hehehe

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2009 11:25 AM | Show all posts

Reply #18 mongoose_kidz's post

yang opah yg putih melepak ke kidz..? opah kelihatan lebih ayu jelita lagi dpd cucunya...
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2009 03:19 AM | Show all posts
Originally posted by hatemetoday at 14-5-2009 10:42
kannnnnnnn...bila time seme skali serentak ada kuliah..kami orang tutup jek pintu bilik tak kasik dia keluar...mujor kat lam bilik kitorang ada sinki tempat cuci pinggan..so bawah tu lah aku lapi ...


kucing ni paham kalau tuan dia bela secara haram...
dia tak nak nyusahkan tuan dia
nasib baik le kucing yg ko bela tu tak buat hal berak dalam bilik, ek?
kalau idak naya je org repot kat warden...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

4-10-2022 12:35 PM GMT+8 , Processed in 0.098324 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list