CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 16307|Reply: 41

Kenduri Keledek Di Perspektif Lanskap Taman Hebat

[Copy link]
Post time 19-2-2007 01:38 PM | Show all posts |Read mode
Kat sini anda boleh tempek gambar taman yang pernah anda kunjungi.
Namakan tempat dan nama taman berkenaan.
Bila anda melawat taman berkenaan
Apa yang menyebabkan anda tertarik dengan taman itu.

Keledek sehinga 50 ketuk mok nik akan kasi tau ...uhhh kenyang keledek ler

tapi dengan syarat ...gambar asli bukan gambar diceduk dari mana2 website :bgrin:

jommmm pakat ramai ramai gali keledek kat sini :pompom: :pompom:
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 19-2-2007 04:15 PM | Show all posts


tara.....ni teman masa kat Bukit Tinggi (Colmar Tropical....btoi kot igt2 lupa)
pegi Dec05.
tempat ni yg best sebab sejuk...mmg cantek la... ala2 macam kat obersea...hehhehe..
teman posing ala2 Bollywood....kuikuikui...

(errr...mod...kasi RA la... teman malu ni....wp muka dah blur)

[ Last edited by  Mas916 at 19-2-2007 04:36 PM ]

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 19-2-2007 11:00 PM | Show all posts
cantiknya mas ...

mana nampak muka mas :hmm: atau mok nik rabun :bgrin:
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 19-2-2007 11:04 PM | Show all posts
Berkunjung ke Paris tak lengkap kalau tidak ke Chateau du Versailles, 12km di barat Paris. Keindahan istana Raja Louis XIV ini tidak terbatas牋pada hiasan dalaman sahaja, tetapi berterusan sehingga ke halaman taman, hasil keperihatian yg mendalam Louis X1V yg berminat memperbaiki lanskap sekeliling istana.

Terasa bagaikan dalam “syurga dunia” memasuki taman indah istana Louis X1V ini.牋The Green Carpet atau Lorong Diraja sepanjang kira-kira 329.7 meter dan lebar 63 meter menganjung sehingga ke terusan besar. Kalau nak jalan kaki jelajah semua taman nie, pengsan lah ,sebab itu disediakan perkhidmatan “motor khas” . Nak masuk lak bukan free, kena bayar (tak ingat dah berapa kena bayar ler ….) tapi berbaloi.

Perkata pertama yang keluar bila masuk taman ini …. Subhanallah..cantiknya . Terpukau dan terpaku dgn segala hiasan lanskap di sini. Tak jemu mata memandang, dan tak penat mengheret kaki kerana kecantikan teramat sangat.

Gambar yang mok nik letakkan di sini hanya sebahagian sahaja dari lawatan mok nik ke sana pada 30/4/2005 , sebab yg lelain ada muka sendiri ..heheh tak leh, nanti hb terjah kat bod nie…matiiii lerrrrr…. :nyorok:

Pemandangan dari atas istana






Reply

Use magic Report

 Author| Post time 19-2-2007 11:06 PM | Show all posts
sambung lagi lanskap indah di istana itu





Reply

Use magic Report

 Author| Post time 19-2-2007 11:08 PM | Show all posts
Lagi keindahan taman Chateau du Versailles





Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2007 08:13 AM | Show all posts
cantekkkk...bila la dpt menjejak kaki kat tempat tu ....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-2-2007 08:15 AM | Show all posts
insyallah akan sampai Mas suatu masa nanti :bgrin:
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 21-2-2007 08:18 AM | Show all posts
Nanti mok nik tempek gambar garden kat London .. dekat istana ..juga cantik mata memandang
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2007 01:25 PM | Show all posts
berpinau mata wehh..

best aa jadik mok_nik..
banyak berjalan
luas pandangan
banyak le ambok gambor
banyak leh tepek kat sini
baaanyak gak gali dan kutip keledek
Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2007 02:08 PM | Show all posts
ni plak kat Langkawi...kat Dataran Helang
pi April06.
tempat ni betul2 tepi laut...so panas yg Rabbi.....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 21-2-2007 03:16 PM | Show all posts
Originally posted by tehbunga at 21-2-2007 01:25 PM
berpinau mata wehh..

best aa jadik mok_nik..
banyak berjalan
luas pandangan
banyak le ambok gambor
banyak leh tepek kat sini
baaanyak gak gali dan kutip keledek



ha'ah.. err moknik.. lenkali nak pi jalan2 tu boleh ajak lah kita2 .. ya teh ye???



psst: moknik.. keledek wa dah habis stok.. lenkali je lah bagi moknik..

[ Last edited by  noor_hannah at 21-2-2007 03:17 PM ]
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-2-2007 03:19 PM | Show all posts
Originally posted by tehbunga at 21-2-2007 01:25 PM
berpinau mata wehh..

best aa jadik mok_nik..
banyak berjalan
luas pandangan
banyak le ambok gambor
banyak leh tepek kat sini
baaanyak gak gali dan kutip keledek


alahh爐eh
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-2-2007 03:20 PM | Show all posts
Originally posted by noor_hannah at 21-2-2007 03:16 PM



ha'ah.. err moknik.. lenkali nak pi jalan2 tu boleh ajak lah kita2 .. ya teh ye???



psst: moknik.. keledek wa dah habis stok.. lenkali je lah bagi moknik..


hehehe apa kata kita buat program makan angin sesama kita

stok mok nik banyak lagi ... nanti mok nik kasi keledek kat semua post ari ini
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2007 08:47 AM | Show all posts
salah satu tempat yg paling lawa pernah fossil gi...isles of mainau, germany...landskap sgt memukauuuuu mata..gi bulan may 2006, spring time!!pulau ni hanya dipenuhi bunga2an...pesta bunga2an lah!!..macam2 jenis especially tulips and roses...giler dibuatnya...tak berhenti snapped gambo...ni some of the collection..dah byk fossil tepek kat cari ni, dalam bod bunga2 tulips ..tq moknik in advance, for the  kledeks.. :love: :love:













Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2007 08:51 AM | Show all posts

Reply #2 Mas916's post

wah..model melentuk manja kat tiang.. ..cayalah mas
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-2-2007 11:12 AM | Show all posts
cats suka kat sini sejuk mata memandang dan tenang rasa nya..
kalau boleh nakc ari lagi pokok yg hijau...
Ini laa taman di halaman depan rumah cats...



[ Last edited by  cats75 at 22-2-2007 11:14 AM ]
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2007 11:30 AM | Show all posts

Reply #17 cats75's post

buat pe mu tunjut sekerat cats..

psst : mok_nik kak noor, no keledel for cats pls..
kite dera dia kali ni..
gambo kuar pangkah je
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2007 12:39 PM | Show all posts


pic kat sarawak, masa p honeymoon. berkenan sgt tgk pokok besar kat tengah2 dikelilingi pokok2 hiasan. sory gambar censored n besar (tatau nak kecikkan)..
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2007 01:16 PM | Show all posts
Yg nie masa ramai2 dengan budak2 opis ke cameron highlands..kalau di sana ifa suke pegi kedai bunga nie..konsep dia mcm dalam tanam even sebenarnya kedai bunga,..siap ade landskap mung2 n bangku tempat lepak..oh yer..juga ade mcm cafe kecil....


http://s143.photobucket.com/albums/r132/razifah/th_IMG_0011.jpg

[ Last edited by  razifah at 22-2-2007 02:48 PM ]
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-12-2022 03:12 AM GMT+8 , Processed in 0.115747 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list