CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123
Return to list New
Author: haizaiza

MENCARI NOVEL

[Copy link]
Post time 31-7-2009 12:12 AM | Show all posts
hai sume?

Sapa tau tajuk novel nie. Lian dah luper aper tajuk n penerbit dia la..

citer dier mengenai ada sepasang kembar lelaki, tp mak dia suka salah seorang dr kembar tersebut.

then, ada  ...
alian Post at 6-8-2007 20:16


rasa2nya mcm tau..nvl Korban Kasih, penulisnya pempuan kalo x slh Khadijah Hashim,publisher dbp,dulu baca cover  kaler pink..best sgt,sedih,kisah kekeluargaan..dulu baca kt public library..skrg x publish lg kut..
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2009 12:22 AM | Show all posts
tolong sy..sy nk cari novel lama2 tahun terbit pada 1989-1991 (rasanya la)..tajuk buku tu  mereka yang tertewas dari hasanudin m.isa..buku tu terbitan DBP..td tgk kt laman  web DBP dh xde buku tu..man ...
leen_shaza Post at 12-1-2009 14:32


nvl nih kajian utk subjek sastera spm thn 1993-94..ada lg kut kt umah mak..
Reply

Use magic Report

Post time 31-7-2009 12:25 AM | Show all posts
sapa penah baca buku "Sejarah Melayu" oleh W. Shelabear...tp dia bukan kepada sejarah.lebih kepada penceritaan mitos2 melayu yg ada betul ada tidak...

nak cari buku tu plak...
gruntz Post at 6-5-2009 12:57


naper nk carik buku nih,ngantuk giler kalo baca,ha ha..ni pun teks kajian utk subjek sastera stpm thn 1995-96..sy punya pun fotostate gak..
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2009 01:16 PM | Show all posts
hi u all...nak tanya..korang pernah baca buku2 tulisan Khadijah Hashim tak? time dedolu, suka baca novel2  beliau nih cth Mira Edora etc....mana erk Khadijah Hashim skrg? dia tak tulis novel lagik ker???
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2009 08:40 PM | Show all posts
kat mana nk cari novel indonesia kat KL
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2009 09:47 AM | Show all posts
45# glump

pustaka indonesia (nama baru fajar ilmu baru)
tingkat 2, wisma yakin berhadapan masjid india, KL

website: http://www.fajarilmubaru.com.my/
Reply

Use magic Report

Post time 5-10-2012 02:28 PM | Show all posts
sygmirza posted on 31-7-2009 12:12 AM
rasa2nya mcm tau..nvl Korban Kasih, penulisnya pempuan kalo x slh Khadijah Hashim,publisher dbp, ...

saya penah bace novel korban kasih ni

pinjam kat library juga

teringin nak milikki novel ni

jenuh cari kat dawama,belum ade cetakkan baru

penulis fatimah saidin

Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2012 04:18 PM | Show all posts
tintin22 posted on 5-10-2012 02:28 PM
saya penah bace novel korban kasih ni

pinjam kat library juga

saya pun mencari buku korban kasih ni.. ada sesiapa tahu mana boleh saya dapatkan buku ni?

Reply

Use magic Report

Post time 12-10-2012 04:25 PM | Show all posts
nurulazlan posted on 12-10-2012 04:18 PM
saya pun mencari buku korban kasih ni.. ada sesiapa tahu mana boleh saya dapatkan buku ni?

masih menunggu DAWAMA ulang cetak

kalau ade sesiapa tahu blh la inform ye
Reply

Use magic Report

Post time 10-11-2014 04:19 PM | Show all posts
Ada buku yang ditanya ni..memang best jalan ceritanya. baru terjumpa dari kotak-kotak lama zaman belajar dulu...
Reply

Use magic Report

Post time 3-12-2014 11:58 AM | Show all posts
ada thai lakorn (drama) cite cmni...

tp bzanya dia blas dendam ats kmatian adik lelaki dia yg jtuh cinta dgn prmpuan gedik...
adik laki dia bunuh diri selepas ditinggalkan perempuan tu...

tapi tersalah kidnap sepupu perempuan tu n bawa lari kat pulau persendrian milik lelaki tu...
dia torture perempuan tu walaupun bkali2 perempuan tu kata dia dah tsalah orang....
akhirnya laki tu jatuh cinta dgn permpuan tu coz prmpuan tu baik, pandai wat keje rmah,etc...

bila pkara sbnar tbongkar, dia cari gak perempuan gedik cum sepupu yg tsalah kidnap tu utk balas dndam..

tajuk cite ni jam luey rak (prisoner of love)..boleh tgk kat youtube..ada eng sub...
Last edited by queenserena on 3-12-2014 12:00 PM

Reply

Use magic Report

Post time 26-7-2019 07:40 PM | Show all posts
Sistem buat duit paling syok, masyuk dan paling canggih abad ini. Boleh dapat pendapatan harian, mingguan dan bulanan. Peluang menang hadiah hebat-hebat. Jom join saya buat duit sama-sama sekarang juga! https://duitcloud.com/?id=gwkm26Kk
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

30-6-2022 04:03 PM GMT+8 , Processed in 0.546761 second(s), 18 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list