CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

12
Return to list New
Author: lipans

[Tempatan] Edisi babi susu... tuan lari, babi kebulur depan rumah

  [Copy link]
Post time 6-10-2021 08:58 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 6-10-2021 05:13 PM
Ada jumpa ig babi makan tido kat rumah. Owner dia tak silap Chinese kt Bangsar.

ada aku penah tgk ada org bela babi as pet ni,dia pi kebun kebun bangsar sana tu
adakah ia org yg sama?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 6-10-2021 09:26 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_premierleag replied at 6-10-2021 08:58 PM
ada aku penah tgk ada org bela babi as pet ni,dia pi kebun kebun bangsar sana tu
adakah ia  ...

Rasanya orang yg sama kot. Babi tu jadi mem besar kat rumah.

Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2021 09:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya pig ni. Lapar ke tu. Berdiri sebelah mangkuk makanan. Wlwpun muka tak nampak, tapi saya bayangkan mesti pig ni monyok je.
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2021 10:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Walaupun dia babi..x ptt la buat cmni. Jiran pun x smpi ati tgk cmtu..
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2021 11:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Sian babi tu mesti lapar. Apa je makanan dlm bowl tu. Babi kan kuat makan.
Reply

Use magic Report

Post time 6-10-2021 11:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Babi betul la tuan aku ni. Sanggup dia tinggal aku macam ni je. Begitu Kata2 si babi kpd tuannya di dalam hati.



Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2021 04:12 AM | Show all posts
haiwan tu depa tu, tahu rasa takut, rasa sakit, lapar dahaga; hina tuan punya mereka
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2021 06:38 AM | Show all posts
tuan punya perangai macam Ba** ( Boleh)
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 7-10-2021 06:46 AM | Show all posts
Kesian kat b*bi tu.

Jiran tu boleh buat lapuran kat Majlis Perbandaran supaya boleh diselamatkan b*bi tu.

Auntie terfikir mcm mana lah agaknya keadaan porch tu? Adakah dipenuhi dgn berak dan kencing b*bi tu?
Mesti hancing dan haring tempat tu. Na'uzubillah.

Mungkin owner dah kembali ke alam barzakh kot? Wallahuaklam
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2021 06:47 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah ada update pasal piggy ni...

Sumber : MyMetro

PEMILIK BABI SUDAH BERSIHKAN RUMAH

Seberang Perai: Penyewa yang didakwa meninggalkan dua ekor babi peliharaan selepas berpindah dari sebuah rumah teres dua tingkat di perumahan elit di Tasek Mutiara di sini, sudah melakukan pembersihan kediaman.

Datuk Bandar Majlis Bandaraya Seberang Perai (MBSP) Datuk Rozali Mohamud berkata, pihaknya yang melakukan pemantauan di lokasi pada hari ini mendapati kerja pembersihan sudah dijalankan.


Katanya, dua ekor haiwan peliharaan itu juga dipindah keluar ke pusat jagaan khas oleh pemiliknya pada petang ini.

"Pegawai Veterinar yang berada di lokasi mendapati tiada isu pengabaian atau penganiayaan terhadap haiwan itu.


"Isunya di sini lebih menjurus kepada kacau ganggu ekoran bau, najis, dan kediaman yang tidak diselenggara susulan pemeliharaan haiwan itu," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

Terdahulu Harian Metro melaporkan aduan penduduk mengenai tindakan penyewa yang meninggalkan dua ekor babi peliharaan selepas berpindah sejak Jun lalu.

Tindakan itu bukan saja menimbulkan rasa kurang senang dalam kalangan penduduk, malah kebersihan kawasan sekitarnya juga diragui.

Walaupun tidak bersetuju dengan tindakan memelihara babi di kediaman, jiran terpaksa memberi makanan kerana kasihankan pada haiwan itu yang kelaparan.

Rozali berkata, selepas mendapat aduan daripada penduduk, beliau meninjau ke lokasi bersama jawatankuasa pengurusan bersama (JMB) kira-kira jam 12 tengah hari semalam.

Katanya, beliau sudah bertemu dengan penyewa rumah yang juga pemilik haiwan itu.

"Susulan itu, notis pembersihan kediaman dan menghentikan pemeliharaan haiwan yang menyebabkan kacau ganggu sudah diberi kepada penyewa berkenaan.

"Pemilik haiwan itu diberi masa 24 jam bagi menyelesaikan masalah berkenaan, bukan tempoh tiga hari seperti yang didakwa penduduk.

"Notis berkenaan adalah seiring dengan tempoh notis yang dikeluarkan pihak JMB sendiri," katanya.
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2021 07:40 AM | Show all posts
Kalau xmau bela iklan for adoption ke  xreti ke?
Aniaya pet macam tu. May you rot in hell!!!
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2021 12:31 PM From the mobile phone | Show all posts
sehirkedi replied at 6-10-2021 03:43 PM
Kesiannya. Babi pun haiwan ada perasaan  juga. Apsalnya tuan dia tinggalkan macamtu. Dulu memula ged ...

Siannyaa... nangis aku... terpikir kalolaa kucing aku si mok tuu jd mcm ni.. dah laa bodo.. mintak mknan tak reti..
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2021 12:30 PM From the mobile phone | Show all posts
sehirkedi replied at 6-10-2021 03:43 PM
Kesiannya. Babi pun haiwan ada perasaan  juga. Apsalnya tuan dia tinggalkan macamtu. Dulu memula ged ...

Siannyaa... nangis aku... terpikir kalolaa kucing aku si mok tuu jd mcm ni.. dah laa bodo.. mintak mknan tak reti..
Reply

Use magic Report

Post time 7-10-2021 01:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak salah.. Jenis ni kalau mai musim mengawan.. Akan bau lagi busuk..
Reply

Use magic Report

12
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

1-12-2022 10:37 AM GMT+8 , Processed in 0.091773 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list