CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 18144|Reply: 174

[Pelbagai] Anda Fobia dengan.....

  [Copy link]
Post time 13-8-2021 12:55 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Anda Fobia dengan apa, i automatik fobia kalau nampak binatang berbisa,,,

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 12:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Lipas, gelap.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 01:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Lipas, tempat sempit, serangga terbang, naik keretapi, naik bas express

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 01:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Gelap dan ular.. Iols rela hadap cik ponti

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 01:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Kilat..tp xla tlampau takut..n badut..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 01:14 PM From the mobile phone | Show all posts

Fobia merupakan satu perasaan takut yang melampau terhadap sesuatu perkara sehingga ia boleh menjejaskan kehidupan seharian. Fobia juga sering terbina daripada pengalaman lampau yang memberi kesan kepada emosi seseorang.


Setakat hari ini mcm xda takut berlebihan kpd sesuatu. Harap xkn ada

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 01:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Ular...pernah ular lalu belakang badan tp x sedar....akak yg bagitau pas tu....seram sejuk rasa badan...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 01:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Ulat bulu, serangga terbang. Sbb dulu pernah kena sampai alergik teruk dan takde sapa tolong. Sendiri sakit, sendiri naik motor pegi klinik, sendiri suffer. Seksa gila.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 01:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Getah
Clown

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 02:00 PM | Show all posts
tempat sempit...tgk dlm tv pun boleh rasa lemas

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 02:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Anjing..walau sechomel mana pun I would run away.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 02:31 PM From the mobile phone | Show all posts
tikussssss. ular takpa lagi. jgn tikus oiiii tak rela. tikus dan sepupu sepapat dia. jnis sugar glider bagai smua tu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 02:32 PM | Show all posts
ada beza antara takut dengan fobia..bagi aku,  aku takut dengan ular tp x sampai la tahap fobia sampai x boleh tengok binatang tu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 02:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Fobia gelap atau nyctophobia adalah gangguan psikologis di mana seseorang memiliki rasa takut yang berlebihan terhadap kegelapan. Orang yang memiliki gangguan ini bisa merasakan panik atau gangguan cemas ketika berada di tempat tak bercahaya, bahkan di kamar tidurnya sendiri.

Fobia gelap

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 02:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Darah
Benda yg meletup mcm balloon, fireworks,mercun
Tinggi
Boat/perahu sebab goyang3

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 03:11 PM From the mobile phone | Show all posts
tempat gelap,sempit,ular,cacing,tikus bendang,benda bulat kecik..i blh muntah tgk benda bulat kecik..tulis pun meremang

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 03:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Ketinggian. Naik escalators pun tak berani pandang bawah. Rasa nak pitam.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Monyet anjing tikus
Kejadian pertama monyet aku pnh pandang die pastu die kejar kejadian kedua kt teluk cempedak punya bnyk monyet smpai nk diterkamnye aku
Anjing plak pnh kne kejar dgn anjing giler kwn aku smpai jatuh dr bukit kene kejar
Tikus plak dlu kt rumah lama punya friendly smpai aku nk tidor pn main kejar2 kt tepi tingkap
Kejadian kedua mase bru2 kawen rumah kwn ni bnyk tikus smpai time nk mkn rmai2 pn tikus ni mai jamah skali yg org tua ni main syuh2 je eii geli btl kembang tekak

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Antara takut dan fobia ;

Takut contohnya bila kita takut atau geli untuk sentuh kucing yang comel sedangkan fobia bila kita tak nak langsung pandang atau sentuh kucing tu. Kadang2 bulu roma boleh naik sendiri bila terserempak dengan kucing
. Mungkin pengalaman sewaktu kecil dulu bersama kucing seperti dicakar menyumbang kepada faktor fobia.

Saya tiada fobia kepada apa2 pun kecuali fobia kepada pengalaman lalu.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-8-2021 03:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Belalang besar, lipas besar, kawasan air yang dalam,

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-5-2022 01:02 PM GMT+8 , Processed in 0.105049 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list