CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 5654|Reply: 24

[Pelbagai] Buab Katak Puru siapa pernah makan?

  [Copy link]
Post time 27-7-2021 08:22 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Yang ni iols panggil buah katak puru. Masa kecik3 suka makan sebab areah atuk ada tanam. Tapi dekarang dah x pernah jumpe dah buah ni. Siapa pernah rasa and pernah jumpa?

Gambar kredit google.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 08:35 AM | Show all posts
kecik2 dlu pernahla makan...skrang nk jmpa pokok pon susah
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 09:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Dulu sedara ada pokok ni..tpi i tak penah rasa..skrg die dah pindah tak tau pokok apa jadi.
Tp mmg skrg susah nak jumpa dah
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 09:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Kami pangil buah nam nam. Lemak manis isi dia kan.
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 10:58 AM | Show all posts
Makan, sebab kt rumah kat kampung dulu ada pokoknya.
Kalau betul2 masak, sedap ja makan.

Sekarang, tak pasti ada lg tak pokoknya kat kampung
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 11:07 AM | Show all posts
Pernah makan buah ni masa duduk dengan arwah atok.
Tak ada dah pokoknya.
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 11:07 AM | Show all posts
tak penah makan sebab tak pernah jumpa seumur hidup iollss..maklumla membesar kat rumah burung mana nak nampak pokok buah pelik2 ni..
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 11:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Dulu kat rumah lama iols banyak buah niiii suka makan. Sekarang susah sikit nak carik
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 08:45 PM From the mobile phone | Show all posts
xpenah makan..
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 09:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols suka.. tp x pernah tgk pokoknye.. mcm ini ye rupa pokok dia
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 09:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedapnyaaa..lama x makan. Lemak2 kelat. Haha.. inanam nama dia.kalu x silap la.
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 10:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Jumpa pun x penah. Sbb dh namanya buah katak puru, mungkin x makan kot kalau jumpa
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 11:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Susah dah jumpa dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 27-7-2021 11:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Buah namnam kitorang panggil.
Masih makan sampai sekarang kalau balik kampung.
Sebab arwah pakcik ada tanam.
Macam gitu lebatnya buah dia.
Sentiasa berbuah takde musim.
Iols suka makan cicah kuah rojak buah tu. Fuhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 03:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Family saya panggil buah nam nam. Rumah moyang saya ada tanam 2 pokok. Sedap makan mcm tu je buah ni. Xmasam sgt rasanya buah yg dah masak tu.
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 04:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Selalu mkn kecik2 dulu.. buah legend ni. Cicah dgn garam belacan.. adoi terliur lah pulak
Reply

Use magic Report

Post time 28-7-2021 06:20 PM | Show all posts
Iolls pernah makan waktu sekolah menengah dulu.... rumah jiran iolls ada pokok ni, dia yg ajar makan cicah garam.. sedapppp wooooo sehingga menjilat dinding!
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2021 02:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Masa kecik2 kg panggil buah nam2 buah ni exotic,xjumpa org jual
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2021 02:35 PM | Show all posts
mestilah pernah
Reply

Use magic Report

Post time 1-8-2021 02:35 PM | Show all posts
makan cicah dengan gula + kicap
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

16-5-2022 08:33 PM GMT+8 , Processed in 0.191809 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list