CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 7023|Reply: 44

[Dunia] Mayat lelaki sering beri makan buaya sudah ditemukan

   Close [Copy link]
Post time 20-6-2021 04:57 PM | Show all posts |Read mode
Mayat lelaki sering beri makan buaya sudah ditemukan


KEADAAN di lokasi pencarian Juperi yang maut dibaham buaya di Bangka Belitung, Indonesia. - AGENSI

Oleh Media Mulia   20 Jun 2021, 4:42 pm

BELITUNG: Lelaki yang dilaporkan hilang disyaki dibaham buaya akhirnya sudah ditemukan dalam keadaan tidak bernyawa.

Lapor Tribunnews, mayat Juperi Ahmad ditemuka dalam keadaan tidak sempurna di sebuah bekas lombong di Desa Dukong, Belitung Timur hari ini.

Ketika ditemukan, pasukan penyelamat turut ‘terserempak’ dengan dua ekor buaya berhampiran mayat Juperi.

Anggota keselamatan menyifatkan dua buaya itu seolah-olah ‘menjaga dan menunggu mayat Juperi’.

Terdahulu, operasi mencari dan menyelamat (SAR) dipecahkan kepada dua kumpulan iaitu di darat dan di air.

Sebelum itu, kehilangan Juperi kecoh dalam kalangan penduduk tempatan selepas lelaki itu didakwa sering memberi makan kepada buaya.

Juperi yang bekerja sebagai penjaga pintu air mempunyai hobi memberi makan kepada buaya yang timbul di permukaan air, malah melarang rakan-rakannya mengusir haiwan buas itu. – AGENSI

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-6-2021 04:59 PM | Show all posts
buaya ni bukan binatang peliharaan
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 05:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah kpd keluarga
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Skuau at 20-6-2021 05:18 PM

dgn ini tercipta la perumpamaan...'bagai memberi makan buaya...kita pulok dingapnya'...maksudnya..kita tolong orang...orng tu kenakan kita...pulok....
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 05:52 PM From the mobile phone | Show all posts
binatang buas dan binatang liar takkan boleh jadi pet.

anjing dgn kucing pun perlukan ribuan tahun domestication process utk jadi adorable seperti sekarang.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 05:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni bukan yg youtuber tu kan? Ada hat pemes tu kemain lagi dimanja2 kan boye kat sungai tu.
Apatah nama boye tu  selalu la dipanggilnya tuk bg mkn ayam bagai.
Iols seram tgk bila dia bagi makan nak plak duk kat atas bot tu risau je so boye tu terbalikkan bot tu.
Dia layan boye tu mcm kucing sabar jela.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 06:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Skuau replied at 20-6-2021 05:17 PM
dgn ini tercipta la perumpamaan...'bagai memberi makan buaya...kita pulok dingapnya'...maksudnya..ki ...

selalu dah ai jumpa orang macam buaya tak tau untung ni.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 06:36 PM | Show all posts
dah takdir tapi elok jauhi mudharat. buaya ni , ganas ganas.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-6-2021 07:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 20-6-2021 05:56 PM
Ni bukan yg youtuber tu kan? Ada hat pemes tu kemain lagi dimanja2 kan boye kat sungai tu.
Apatah n ...

Tua, kurus, atas sampan kecik dan bila bagi makan boleh sembang-sembang dgn buaya tu kaa? Hat tu macam kat sungai.
Yg mati ni kat bekas lombong.
Orang lain kot.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Youtuber tu Pak Ambo. Nama buaya-Riska.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 07:49 PM From the mobile phone | Show all posts
airfilterkotor replied at 20-6-2021 07:35 PM
Youtuber tu Pak Ambo. Nama buaya-Riska.

Riska ke ni?....pelik dia anggap buaya tu jelmaan manusia...
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 07:51 PM From the mobile phone | Show all posts


Buaya tu name Friska, iols ingat pakcik indon ni yg kne mkn, nasib baik org lain, boleh tgk bidio boye friska ni lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 07:57 PM From the mobile phone | Show all posts
ada buaya nama aris mulut melopong tu.. nampak kat tik tok
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 07:58 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 20-6-2021 07:49 PM
Riska ke ni?....pelik dia anggap buaya tu jelmaan manusia...

Yg mati tu lain orang.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 08:01 PM From the mobile phone | Show all posts
kelapaparut replied at 20-6-2021 07:51 PM
Buaya tu name Friska, iols ingat pakcik indon ni yg kne mkn, nasib baik org lain, boleh tgk bidi ...

Ya ampunnnn bapok besor buaya dia layan cmtu..
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
binatang ganas tetap ganas..i binatang yg i suka kucing ngn anjing jer..comel jer..kalau ular sawa yg ramai dk bela tu aih..i gerun..
gajah blh bela jgk kn?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 20-6-2021 08:17 PM From the mobile phone | Show all posts
kelapaparut replied at 20-6-2021 07:51 PM
Buaya tu name Friska, iols ingat pakcik indon ni yg kne mkn, nasib baik org lain, boleh tgk bidi ...

Ingatkan dia yang kena
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 08:18 PM From the mobile phone | Show all posts
airfilterkotor replied at 20-6-2021 07:21 PM
Tua, kurus, atas sampan kecik dan bila bagi makan boleh sembang-sembang dgn buaya tu kaa? Hat tu m ...

Haah pacik tua tu,boye dia tu nama cam pompuan.
Takut tgk bila si boye tu nunggu je nak ngap ayam tu.
Cara dia layan boye tu mmg mcm pet kita ni seram menengoknya.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
kesiannya. haiwan2 liar mcm ni bkn bleh kita nk assume dorang akn jd jinak wlau tiap kli jumpa duk belai/bg makan sklipun.
takziah.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2021 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by hasniey at 20-6-2021 08:51 PM

Eiii seramnya friska tu
Beso panjang gemok.mcm ganas je

Takziah pd arwah yg meninggal di lombong
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-10-2022 06:36 AM GMT+8 , Processed in 0.089986 second(s), 24 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list