CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 13483|Reply: 101

Ramai yang tak sabar nak tengok filem pertama arahan Hairul Azreen

  [Copy link]
Post time 9-5-2021 12:59 AM | Show all posts |Read mode
Edited by maxim at 9-5-2021 12:59 AM

Edit Sendiri Poster Filem, Hairul Azreen Dikritik -“Tengok Poster Pun Dah Tahu Kualiti Cerita Dia..”

Belum lagi menemui penonton di pawagam, filem pertama arahan Hairul Azreen berjudul Ada Hantu telah dikritik netizen apabila poster rasmi filem tersebut dianggap sebagai buruk dan kurang sesuai dijadikan bahan promosi untuk menarik minat penonton.
Perkara tersebut dibangkitkan oleh seorang pengkritik filem popular di laman Twitter, @Zhafblog yang berpendapat suami kepada personaliti media sosial Hanis Zalikha itu sepatutnya menggunakan khidmat pereka grafik yang selayaknya.
  

Ujar Zhaf, dia ada menghantar mesej peribadi kepada Hairul bagi mendapatkan jawapan tentang siapa yang bertanggungjawab terhadap pembuatan poster tersebut.

Menerusi paparan skrin yang dimuat naik pengkritik filem tersebut, Hairul mengakui memang dia yang menyunting sendiri poster berkenaan.

Siapa buat poster ni? Hodoh gila
Jawapan: https://t.co/xk1M2VNln5 pic.twitter.com/9u0YcOFxJt
— #zhafvlog (@zhafvlog) May 6, 2021



“Hehehe saya edit sendiri tau. Kita pengarah, power kan arahan pertama masuk original disney plus pertama. Takpe nanti tengok konsep movie ni..” jawab Hairul.

Walaubagaimanapun, Hairul menjelaskan bahawa ada sebab poster berkenaan diedit seperti itu kerana ingin penonton memahami konsep yang ingin disampaikan selepas menonton filem berkenaan.


Terdahulu, filem Ada Hantu akan menemui penonton menerusi platform penstriman Disney Plus Hotstar Malaysia pada bulan Ogos nanti.

Selain menjadi pengarah, Hairul turut berlakon sama dalam naskah arahannya itu dan antara pelakon yang turut membintangi filem tersebut adalah Zahiril Adzim, Shiqin Kamal, Elvina Chua dan Nafiez Zaidi.

Sementara itu, rata-rata netizen turut menganggap pelakon itu sepatutnya mengutamakan kualiti poster terlebih dahulu bagi menarik minat penonton.

Malah ada yang berpendapat poster sesebuah filem mempengaruhi jalan cerita yang ingin disampaikan menerusi filem tersebut.

"Tengok poster pun dah tahu kualiti cerita dia, siapa nak tengok filem macam ni?

"Tahu tak first impression main peranan besar! Punya ramai designer Malaysia belajar untuk buat benda ini, kenapa tak hire?" komen netizen.

Selain bertindak sebagai pengarah, Hairul turut berlakon sama dalam Ada Hantu. Antara pelakon lain yang terlibat sama ialah Zahiril Adzim, Shiqin Kamal, Elvina Chua dan Nafiez Zaidi.

Untuk filem sulung arahannya itu, Hairul mendapat tunjuk ajar daripada pengarah filem blokbuster Paskal iaitu Adrian Teh yang juga merupakan penerbit untuk Ada Hantu.





This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-5-2021 01:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:35 AM From the mobile phone | Show all posts
I benda i nak puji, org tu ckp mcm tu sikit pon heols xmelatah, xtau la kalau tu slh 1 cara cipta kontrobersi. Pelik jgk baik naw reply
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 01:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Yakin btl reply ea...
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Confident level tinggi betul dia ni
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 02:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Tunggu ramai hencap baru check inn..
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:03 AM | Show all posts
  

Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:06 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-5-2021 04:10 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:13 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:24 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:25 AM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:27 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:28 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:29 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:31 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 9-5-2021 04:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin aku patut tambah power spek...tengok poster tu takdela buruk sangat
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:33 AM | Show all posts
mesti hantu dia speaking english muet band 6
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 04:56 AM | Show all posts
hairul, sentiasa cakap berdegar2
Reply

Use magic Report

Post time 9-5-2021 05:08 AM From the mobile phone | Show all posts
Sapa yang jawab tu? iol sokong beliau sangat jujur dan telus. Tapi tetap tebai ye muka HH ni jwp mcm takda perasaan malu hahahaha
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

7-10-2022 01:09 PM GMT+8 , Processed in 0.221202 second(s), 27 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list