CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 2054|Reply: 11

Angin medu

[Copy link]
Post time 29-4-2021 09:06 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Angin medu itu apa?Menurut perubatan tradisional angin medu ialah ada degupan butir angin  dalam perut terutama bahagian keliling pusat.Ketulan angin itu berdegup seperti jantung.Ianya keras dan terasa senak apabila ditekan.
Ada juga yg kata medu ini hernia/gastrik dlm bahasa doktor betulkah?
Siapa2 yg ada pengalaman sakit gastrik/angin medu sila kongsi di sini.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-4-2021 11:26 AM | Show all posts
Mak sy kata angin medu tu gastrik dlm Bahasa kg..sy pun ada kena benda ni
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-4-2021 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 30-4-2021 11:26 AM
Mak sy kata angin medu tu gastrik dlm Bahasa kg..sy pun ada kena benda ni

Awk pun angin medu la ya...boleh kongsi tak pengalaman terkena medu angin ni...mesti sakit mcm nak pitam
Reply

Use magic Report

Post time 30-4-2021 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by adila39 at 30-4-2021 06:57 PM

First time dengar, tq for the sharing maybe we call it bloating?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 30-4-2021 07:50 PM From the mobile phone | Show all posts
adila39 replied at 30-4-2021 06:56 PM
First time dengar, tq for the sharing maybe we call it bloating?

Bloating dlm perut dan naik ke leher...rasa sebu/penuh perut...ada biji2 dlm perut ..
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2021 09:11 AM | Show all posts
kucim replied at 30-4-2021 06:53 PM
Awk pun angin medu la ya...boleh kongsi tak pengalaman terkena medu angin ni...mesti sakit mcm nak ...

Klu ikut x sakit pun..cuma rasa mcm pedih sgt selalu kena isi je perut ni..sy x pasti angin medu tu betul2 gastrik ke tak..org kg yg ckp
Reply

Use magic Report

Post time 3-5-2021 09:15 AM | Show all posts
kucim replied at 30-4-2021 06:53 PM
Awk pun angin medu la ya...boleh kongsi tak pengalaman terkena medu angin ni...mesti sakit mcm nak ...

Tp mmg rasa x selesa sgt2 perut ni..tido mlm pun standby megi mentah sbb nak isi perut tgh2 mlm..dpt mkn sikit pun ok dah
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 3-5-2021 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 3-5-2021 09:11 AM
Klu ikut x sakit pun..cuma rasa mcm pedih sgt selalu kena isi je perut ni..sy x pasti angin medu t ...

Org gastrik ni dia akan cepat lapar..kena isiperut tiap 4 jam..biasa org gastrik ni perut cepat pedih apabila dah ada luka kat perut...mkn maggie ke..alamak..actually tak elok utk penghadaman..penghadaman akan jd slow dan bebankan perut...
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 3-5-2021 06:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Saya ada tanya doktor tadi..katanya angin medu dgn gastrik tu sama maksud..org kg panggil medu...

Kalau sampai senak dan pedih perut kena scan perut utk tgk urat mana bengkak...td doktor bagitau...
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 07:37 AM | Show all posts
kucim replied at 3-5-2021 06:40 PM
Org gastrik ni dia akan cepat lapar..kena isiperut tiap 4 jam..biasa org gastrik ni perut cepat pe ...

Bkn megi masak..mkn mentah je..standby masa tido..tp sejak mkn ubat farmasiok je..puasa pun blh..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 4-5-2021 08:55 AM From the mobile phone | Show all posts
Boomibulat replied at 4-5-2021 07:37 AM
Bkn megi masak..mkn mentah je..standby masa tido..tp sejak mkn ubat farmasiok je..puasa pun blh..
...

Ubat apa tu..inform ler
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2021 09:18 AM | Show all posts
kucim replied at 4-5-2021 08:55 AM
Ubat apa tu..inform ler

Sebaiknya minta nasihat doktor dulu..sy mkn yg ni..


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

Category: Kesihatan


ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

28-9-2022 04:09 AM GMT+8 , Processed in 0.084928 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list