CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
View: 2063|Reply: 13

[Jenayah] edisi salah dapig; geng publika vs geng ustat

[Copy link]
Post time 11-3-2021 12:57 AM | Show all posts |Read mode
Bimbang gerakan singkir Hadi, PAS dijangka tangguh pemilihan - johorkini

SEGAMAT, 9 MAC: PAS dijangka menangguh pemilihan kerana atas faktor gerakan menyingkir Presidennya, Dato Seri Abdul Hadi Awang, kata ahli jawatankuasa Parti Amanah Negara (Amanah) Johor, Azhar Ismail.

Menurut Azhar, gerakan digelar sebagai ‘geng Ustaz’ dan ‘Publika’ dikatakan sedang bersaing dengan setiap pihak berusaha menyingkir serta mempertahankan Abdul Hadi.

“PAS takut sebab mereka tak mahu perpecahan berlaku di dalam parti itu sekali lagi bila ada gerakan ‘geng Ustaz’ dan ‘publika’ yang agresif dalam menyusun strategi.

“Apa nak takut kalau pemilihan itu berjalan dengan lancar. Ini antara sejarah baharu dalam PAS yang terpaksa berhadapan dengan sengketa sesama mereka.

“Kita tengok sahaja apa yang berlaku. Asas untuk tunggu sehingga PRU-15 hanya alasan untuk parti itu berdalih sama seperti dalih mereka terhadap RUU 355,” katanya kepada wartawan.

Kata Azhar, PAS juga hari ini sudah terpecah kepada dua kumpulan akibat pemimpin mereka yang keliru dalam membuat keputusan kerjasama politik.

Tambahnya, ada golongan atau kumpulan pimpinan PAS yang mesra kepada Muafakat Nasional (MN) dan Perikatan Nasional (PN).

“Perpecahan berlaku dalam PAS dan wujud sekurang-kurangnya dua ‘team’, satu pro MN dan satu lagi pro PN.

“Itulah ketakutan yang berlaku dalam PAS sehingga mereka dilihat takut membuat pemilihan.








Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-3-2021 01:05 AM | Show all posts
ni kaldai pan hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 11-3-2021 01:43 AM | Show all posts
Citer dalaman PAS, tp sumber org Amanah? aduiiiiii
Reply

Use magic Report

Post time 11-3-2021 09:13 AM From the mobile phone | Show all posts
batu api nampak tapi dulu pon dah penah berpecah muncul pan. tak mustahil muncul parti baru lagi. melayu suka buat parti baru, ujong2 kena collab dgn pakatan lain jugak sbb tak cukup kerusi nak bentuk gomen nanti (kalau pecah 3 pakatan berlainan pru15)
Reply

Use magic Report

Post time 11-3-2021 11:15 AM | Show all posts
orang Parti Amanah dah jadi sumber berita parti Pas???
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 11-3-2021 03:53 PM | Show all posts
bagi yg tertanya2 sapa geng publika dan sapa geng ustat? jom tgk bedio nih.

  


Reply

Use magic Report

Post time 11-3-2021 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Pecah so jadi Pas, Pan and Pus?
Lantak ko lah pak lebai....semua ni penunggang agama jer lah. Pas n Pan dah ada peluang dalam kerajaan habuk pun tarak untung org Islam  Makin layu Islam adalah.....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 11-3-2021 04:27 PM | Show all posts
Rogue98 replied at 11-3-2021 04:20 PM
Pecah so jadi Pas, Pan and Pus?
Lantak ko lah pak lebai....semua ni penunggang agama jer lah. Pas n ...

jgn la cakap gitu... nati apa kata lebai @Redskin ??



Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 11-3-2021 05:43 PM | Show all posts
nanti kalau ada yang gila kuasa akan kena singkir jugak macam pan, lepastu minta tolong rafizi setup parti baru, semua dapat jawatan, mat sabu jadi presiden, khalid samad jadi ahli.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 11-3-2021 06:34 PM | Show all posts
tonk91 replied at 11-3-2021 05:43 PM
nanti kalau ada yang gila kuasa akan kena singkir jugak macam pan, lepastu minta tolong rafizi setup ...

itu mmg normal dlm parti lebai.

dulu husam teruk kena tuduh sbg 'ejen umngok'
terus kena tendang tanpa peluang bela diri.

skang seluruh parti jd ejen umngok sapai merayu nak guna
logo dacing mengharap bertanding prn sabah.
ujong2 pacak bendera je.

akhirnya apa yg lebai2 momokkan betul2
terjadi dizaman lebai memerintah.




Reply

Use magic Report

Post time 12-3-2021 12:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 12-3-2021 03:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Dulu geng ularMak tibai geng Erdogan, now nak yibai geng publika pulak. Tapi rasanya tak berjaya sebab puak publika ni samseng kg.pisang, tengok muka Taki tu pun dah tau
Reply

Use magic Report

Post time 12-3-2021 03:33 AM From the mobile phone | Show all posts
cmf_WonBin replied at 11-3-2021 11:15 AM
orang Parti Amanah dah jadi sumber berita parti Pas???

Org.Amanah kan masih ramai contact dlm. Pas, kan depa tu kawan2 dulu. Mesti keluar cerita2 begitu.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-3-2021 06:23 PM | Show all posts
cmf_WonBin replied at 11-3-2021 11:15 AM
orang Parti Amanah dah jadi sumber berita parti Pas???

sebab sumber berita fb parti lebai dah jd
sumber info daging arnab.




Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-9-2022 01:53 AM GMT+8 , Processed in 0.094242 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list