CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

1234Next
Return to list New
View: 10585|Reply: 64

[Politik] Parti Baharu Mahathir - Parti Pejuang Tanah Air (PEJUANG) aka PETAI

  [Copy link]
Post time 12-8-2020 04:02 PM | Show all posts |Read mode
Edited by lipans at 13-8-2020 12:16 AM

Dengar-dengar nama parti atok yg baru namanya PEJUANG. Betui duk ada ka?


PARTI BAHARU - PEJUANG

Kita tubuh parti untuk selamatkan kita.
Parti kita dihijack untuk selamatkan musuh kita.
Demikian Bersatu.
Ditubuh untuk hapuskan Kleptokrat.
Sekarang beralih untuk selamat Kleptokrat.
Kerana apa?
Kerana jawatan dan wang.
Perjuangan asal dibelakangkan.
Perjuangan sekarang berasas kepada “apa aku dapat”.
Jalan mudah. Terima sahaja apa yang ditawar.
Jika ada sesuatu yang boleh hancur Melayu.
Mengutama apa aku dapat adalah cara hancur orang Melayu.
Kenapa?
Kerana mengutama apa aku dapat, membelakangkan kepentingan Melayu.
Lihat peristiwa jual tanah.
Ya. Jual tanah dapat duit.
Duit habis, tanah sudah tergadai.
Apa yang tinggal pada penjual. Nothing.
Lihat Melayu negara jiran.
Melayu lagikah negara mereka?
Jual tanah sama dengan jual hak.
Lama-kelamaan jual negara.
Tidak ada hak lagi.
Maka hancurlah Melayu.
Siapa yang salah?
Orang lainkah?
Pilihlah.
Parti kami ditubuh kerana kesedaran.
Rasuah menghancur bangsa.
Rasuah yang hancur orang Melayu.
Jika ingin dapat jawatan dan wang.
Pilih parti lain.
Jika ingin tebus maruah.
Jika ingin kekal hak kita.
Pilih parti kami.
Pilih PEJUANG.

http://chedet.cc/?p=3150
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-8-2020 04:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Uwekssss
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 04:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 04:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Madey pal*t, kau tak cukup dgn dunia ke????
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-8-2020 04:31 PM | Show all posts
Pejuang, nama parti baru Mahathir

Parti baharu Dr M dikenali Pejuang

Bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad mengumumkan parti baharu yang ditubuhnya sebagai Pejuang.

Menerusi entri di blog Chedet hari ini, Mahathir berkata pertikaian dalam PPBM menyebabkan beliau menubuhkan parti baharu itu.

“Kita tubuh parti untuk selamatkan kita. Parti kita “dihijack” untuk selamatkan musuh kita.

“Demikian PPBM. Ditubuh untuk hapuskan kleptokrat. Sekarang beralih untuk selamat kleptokrat.

“Pilih parti kami. Pilih Pejuang,” kata bekas pengerusi PPBM itu.

Asas penubuhan parti baharu itu mengambil “DNA” asal PPBM sebelum ini, yang lari daripada perjuangan diterajui Muhyiddin Yassin.

Parti itu diterajui bersama 6 pemimpin PPBM yang hilang keahlian selepas mengambil pendekatan tidak menyokong pembentukan kerajaan Perikatan Nasional (PN) diterajui Muhyiddin.

Mereka ialah Mukhriz Mahathir, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, Maszlee Malik, Amiruddin Hamzah, Marzuki Yahya dan Sharuddin Mat Salleh.

FMT
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 04:32 PM | Show all posts
Pejuang or Penjual..refer pada Penjualan Belum Selesai
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 04:33 PM | Show all posts
parti pejuang utk perjuangan anak cucu cicit piot miot kutty
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-8-2020 04:33 PM | Show all posts
Parti baru Dr M dikenali parti ‘Pejuang’



Parti baru Dr Mahathir Mohamad akan dikenali sebagai “Pejuang”.

Anggota parlimen Langkawi dan bekas perdana menteri mendedahkan perkara itu dalam catatan di blog, dalam gaya seakan-akan sajak, sebentar tadi.

Jika ingin tebus maruah.
Jika ingin kekal hak kita.
Pilih parti kami.
Pilih PEJUANG.

Setakat ini belum jelas sama ada ia hanya menggunakan Pejuang sebagai nama penuh atau hanya singkatan bagi perkataan tertentu.

Mahathir pada 7 Ogos lalu mengumumkan akan menubuhkan sebuah parti baru akan berasaskan perjuangan Melayu dan pribumi, seperti Bersatu yang diasaskannya sebelum ini.

Langkah itu diambil setelah usaha mencabar pemecatannya sebagai pengerusi Bersatu, bersama beberapa lagi anggota parlimen yang menyokongnya, di mahkamah dilihat melalui jalan sukar.



Mahathir berucap dalam Perhimpunan Agung Bersatu di Serdang, Selangor pada Julai 2019.

Dia, yang sekarang menjadi sebahagian daripada blok bebas di parlimen, berkata parti itu tidak akan terikat dengan PH mahupun PN.

Parti itu buat sementara waktu akan diterajui oleh Mahathir sebagai pengerusi dan bekas timbalan presiden Bersatu Mukhriz, yang juga anaknya, sebagai presiden.



Sementara itu, dalam tulisan bertajuk “Parti baharu – Pejuang”, Mahathir berkata parti itu ditubuhkan atas kesedaran bahawa rasuah akan menghancurkan bangsa dan orang Melayu.

Dia berkata parti yang ditubuhkan sebelum ini, iaitu Bersatu, “telah dirampas untuk selamatkan musuh kita”.

“(Bersatu) ditubuh untuk hapuskan kleptokrat. Sekarang beralih untuk selamat kleptokrat,” katanya.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-8-2020 04:34 PM | Show all posts
OT sat..dedulu aku teringat satu interview dgn pelakon ako mustapa..masa tu zaman najib pm..dia kata dia kurang job sbb dia cucu sedara kutty...namun lepas PH memerintah, atok sedara dia jadi pm pun masih sendu mendu di deepavali
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-8-2020 04:36 PM | Show all posts
MadameOnion replied at 12-8-2020 04:34 PM
OT sat..dedulu aku teringat satu interview dgn pelakon ako mustapa..masa tu zaman najib pm..dia kata ...

dah dia memang kayu...

Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 04:36 PM | Show all posts
parti sampai pagi?
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 12-8-2020 04:41 PM | Show all posts

let's party!!




Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 04:42 PM From the mobile phone | Show all posts
pejuwang haha
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 04:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Pejuang? Nk lawan Prihatin Berpenjana?

Sekali Abah Mahiaddin baca doa jer
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 04:42 PM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 12-8-2020 04:12 PM

cemana nak buat ni.. hehehhe sure did chedet ni
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 04:56 PM From the mobile phone | Show all posts
adila39 replied at 12-8-2020 04:42 PM
cemana nak buat ni.. hehehhe sure did chedet ni

Hahaha.. Jap.. Sy share kat thread borak..
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-8-2020 04:58 PM | Show all posts
pejuang nk join PN MN atau PH? sama je parti2 atok ni akan musnahkannya mcm bersatu rosakkan PH dan PN
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 05:01 PM | Show all posts
Ada borang tak
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 05:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau ahli dari jenis loser,takde telor ada pun kecut....hmmmm wasting time jer la nama pejuang.
Reply

Use magic Report

Post time 12-8-2020 05:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Masih ada yg  sangsi kehebatan tun ka..wait & see. He is still got a power yachh! Very on point ,mabelass!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

6-12-2022 12:10 PM GMT+8 , Processed in 0.121871 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list