CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 1904|Reply: 3

Kuza kini ibu tunggal

[Copy link]
Post time 30-7-2020 04:42 PM | Show all posts |Read mode

Umur dah 47 masih letopss. Patutlah tiba tiba aktif berlakon rupanya dah divorced. Tak apolah mek Kuza, org cantik macam awak sekejap aje disambar nanti.

Kuza kini ibu tunggal







Ridzuan Abdul Rahman
mohamadridzuan@hmetro.com.my


PELAKON berpengalaman Kuza, 47, akhirnya membuka mulut mengesahkan status dirinya kini seorang ibu tunggal.
Kuza atau nama sebenarnya Tengku Sariza Tengku Muzani ketika ditemui berkata, dia dan bekas suami, Ramyus Sidique sudah berpisah sejak setahun lalu.
"Saya sebenarnya tak suka berkongsi kisah peribadi dan kalau boleh biarlah hanya berkenaan karier sahaja kepada masyarakat.
"Bagaimanapun saya akui kini berstatus ibu tunggal dan rumah tangga dengan Ramyus hanya bertahan selama 12 tahun. Itu sahaja yang boleh diberitahu kepada semua," katanya yang ditemui pada majlis pelancaran produk Ali Zahra Madeena di Kuala Lumpur, semalam.
Perkahwinannya dengan Ramyus pada 2007 tidak dikurniakan anak. Pelakon yang pernah membintangi beberapa filem iaitu Shakila, Balada dan Tanda Putera ini bagaimanapun mempunyai tiga anak hasil perkahwinan terdahulu iaitu Nizam Firdaus, 26; Puteri Nazihah, 25; dan Puteri Nadia, 15.
Pelakon kelahiran Kelantan ini enggan mendedahkan punca perceraian kerana menganggap terlalu peribadi untuk diceritakan kepada umum.
"Kisah peribadi sesuatu yang sangat privasi. Kalau saya rasa perlu atau sudah tiba masa untuk berkongsi, saya akan kongsi. Kalau saya rasa tak perlu, lebih baik saya simpan sendiri. Anak-anak saya pun perlukan privasi. Jadi, saya perlu hormat mereka juga," katanya.
Adik kepada pelakon Kuna Muzani ini baru sahaja selesai penggambaran drama berjudul Pelangi Hati. "Syukurlah saya masih diterima oleh industri hiburan dan peminat. Tak dinafikan tawaran untuk berlakon sekarang dipengaruhi oleh jumlah pengikut di Instagram.
"Tapi kalau dulu, bakat dan disiplin yang ditekankan pada seseorang pelakon. Inilah yang saya amalkan. Pelakon sekarang yang rasa popular kerana pengikutnya ramai tapi kalau tiada bakat dan disiplin pun susah juga," katanya yang pernah berdepan situasi dengan golongan sebegini.
Dalam pada itu, Kuza turut memanfaatkan tempoh berehat ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dengan membuat biskut tart dinamakan nama Yummy Tart hasil resipi ibunya.
"Ramai yang beri respon positif dan saya merancang mengembangkannya sebagai perniagaan tetap," katanya.




Artikel ini disiarkan pada : Khamis, 30 Julai 2020 @ 4:13 PM




Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 30-7-2020 04:45 PM | Show all posts
Buat BBNU yang tak kenal kuza


Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2020 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Heshe kawin lari dgn first shuben
Lawa namateyyy masa tu
Acik siap gunting rambut mcm heshe
Reply

Use magic Report

Post time 30-7-2020 05:32 PM From the mobile phone | Show all posts
dia ni soft je orgnya.. suka tgk dia berlakon dgn wan hanafi su dlm drama 'ripin mugha batu'..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-11-2022 08:55 AM GMT+8 , Processed in 0.094690 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list