CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
Author: ikastacia

[Pelbagai] Apekah pemikiran yang paling pelik masa korang kecik2 dulu?

  [Copy link]
Post time 3-8-2019 12:48 AM | Show all posts
i selalu fikir kenapa sudu tu dipanggil sudu. kenapa bukan garfu. kenapa garfu tu bukan pisau ke. sapa bagi nama yang mula2 tu. hahaha pelik2 kan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 3-8-2019 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada jugak berpikiran adakah apa yg orang lain tampak tu sama dgn apa yg kita nampak. Contohnya warna. Adakah biru yg kita nampak tu sama dgn biru yg org lain nampak?haha Mungkian warna warni org lain tu xsama dgn warna warni kita.. hmm haha

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2019 01:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka topik ni..

Selalu terpikir..zaman dulu hitam putih. Kesian org dulu2 hitam putih. Boringnya la...
Pastu mak ayah xplain la..mana ada hitam putih..warna warni elok mcm skrg...hitam putih tu sbb gambar, tv masatu hanya boleh hitam putih saja.


Dok pikir setiapkali kelopak bunya mekar, keluar org kenit...hanya waktu hujan renyai. Jd gigih tggu kat pokok bunga raya tiap kali hujan rintik...

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2019 07:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Pelik kenapa org ppuan x blh puasa penuh siap canang kt kwn2 hahahah memories!
Reply

Use magic Report

Post time 3-8-2019 11:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Benda pelik yg prnh I fkir masa kecik ialah mcm mana org boleh dpt anak? And sy jugak fkir maybe Allah mmg bgi anak pada org yg lps kahwin tanpa melakukan apa2 hubungan..
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 12:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Kecik2 dulu selalu menyanyi depan tv dan berfikir tgh menyanyi depan penonton..  Sambil tangan pegang sikat atau  penyapu..  

Yg peliknya berani buat time xde org kat rumah..  Tp berangan tgh meghiburkan 10k penonton..  Ala2 kak ziana zain
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 08:44 AM From the mobile phone | Show all posts
eetodee replied at 17-7-2019 10:32 AM
Aku plak fikir kalau nyanyi / sebut zombie 44 kali. Nanti ada zombie akan hidup balik.

Kahkahkajkah. Matilanakkk
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 08:46 AM From the mobile phone | Show all posts
ikastacia replied at 27-7-2019 02:54 PM
Masa kecik selalu terpikir kalau masuk dalam hutan tebal tu mesti ade rumah yg diperbuat dari gula2. ...

Mungkin filem charlie & the chocolate factory terinspirasi dr sini hahaha
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 4-8-2019 09:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Masa kecik2 selalu pelik bila tengok drama orang kaya2 breakfast minum air oren. Dah pagi2 minum oren tak sakit perut ke. Masa tu tak tau lah itu juice atau apa. Selalu fikir itu air oren sunquick.  


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 10:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Selalu terfikir kenapa tunjuk pelangi pakai jari telunjuk nanti telunjuk putus.

Gila tak ngeri ke. Punya sopan guna ibu jari nak tunjuk pelangi. Hmm
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 04:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Masa i umur 4 5 thn i suka korek tanah kat depan rumah. Sbbnya terlalu terikut kartun bugs bunny yg korek tanah sampai boleh tembus ke negara China

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 04:35 PM | Show all posts
masa kanak2 dulu, kalau tengok tv mesti tertanya macam mana manusia boleh ada dalam tv.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Selalu terpikir kalau bukan islam ni dia mati mesti dia terkejut kan pastu mesti dia baru tau islam agama yg benar. Karut2 je pikiran budak2 masa tu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2019 05:41 PM From the mobile phone | Show all posts
nak tanya la, bod ni memang boleh bukak topik ape2 je ke? Iolls tak pernah bukak benang lagi. Curious puleks

Comments

ye...janji orang boleh luah idea :)  Post time 8-8-2019 09:17 AM
Reply

Use magic Report

Post time 7-8-2019 12:08 PM | Show all posts
masa kecik dulu fikir, mcm mana org tu masuk dalam tv bila tengok cerita dalam tv
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2019 09:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Dulu waktu kecik kecik iolss selalu fikir yang bila tertelan biji buah nanti tumbuk pokok dalam perut. Pastu nenek iolss pun selalu mengiyakan ja apa iolls fikir hahahahaha. Entah apa iolss fikir waktu tu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 8-8-2019 09:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Sydasyda replied at 18-7-2019 03:49 PM
Masa kecik kaka i kata nak baby(adik)g ciom budak laki maka i pon g cium la jiran sblh rumah yg nama ...

Hahahahha. Dulu pun I ada fikir mcm tu juga. Kalau pegang tangan budak laki boleh mengandung hahaha.
Reply

Use magic Report

Post time 9-8-2019 10:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Menarik topik ni. Dulu masa kecik2, aku selalu suka tengok akak2 and adik2 cantik kat sekolah. Walaupun aku ni perempuan. Hahaha. Takde terpikir pun pasal nak usha budak lelaki. Aku selalu lalu2 kat kelas budak2 cantik sebab nak tengok diorang. X buat apa pun  cuma suka tengok orang lawa2. Tapi bila dah besar xde dah perangai aku mcm tu..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 18-8-2019 06:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Lengkong replied at 4-8-2019 09:32 AM
Masa kecik2 selalu pelik bila tengok drama orang kaya2 breakfast minum air oren. Dah pagi2 minum ore ...

Tq mod seribulan bagi kredit




Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2019 04:01 PM From the mobile phone | Show all posts
masa kecik2 dulu..aku ingatkan dalam telefon tu ada orang duduk..sebab pelik mcm mana boleh ada suara orang..
lepastu perangai pelik aku masa kecik2..suka cakap sorang2 depan cermin..normal ke tu..haha

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

Forum Hot Topic

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-8-2022 10:49 PM GMT+8 , Processed in 0.100386 second(s), 32 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list