CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 36594|Reply: 145

Koleksi Bunga dan Pokok Saya

[Copy link]
Post time 24-4-2019 02:22 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by sharlenetexas at 18-6-2019 12:06 AM

Awal tahun baru tempohari mula berminat menanam bunga. Dulu iols tak minat menanam tapi selalu tengok mak tanam bunga dan iols tukang ambil gambar. Alhamdulillah sekarang dah timbul minat.

Antara yang senang tanam - Lidah jin/ Lidah Mertua/ Sansevieria / In-law's tounge/ Snake plant.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:40 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 24-4-2019 02:35 PM
Serupa tapi tak sama kan...

Ulam raja

Wah....cantik2. ...nampak selipar sharlene. .hehe
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-4-2019 02:43 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 24-4-2019 02:40 PM
Wah....cantik2. ...nampak selipar sharlene. .hehe

Terima kasih
Selipar dengan kaki comot, hari2 bergelumang dengan tanah
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:45 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 24-4-2019 02:43 PM
Terima kasih
Selipar dengan kaki comot, hari2 bergelumang dengan tanah

Selain dari Pet. ...pokok2 juga boleh jadi terapi untuk diri kita. ...kita akan bersembang dengan pokok dan rasa happy tiap kali.tengok pokok membesar dan berbunga...

Bagus sharlene. ....

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Siapa tahu pokok hybrid Dan pernah Tanam..Aku de tgk kat fb ..MCM nk beli Tanam kat rumah..pokok buah...tp tk tahu pokok hybrid jenis yg MCM mana
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-4-2019 02:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Perk77 replied at 24-4-2019 02:56 PM
Siapa tahu pokok hybrid Dan pernah Tanam..Aku de tgk kat fb ..MCM nk beli Tanam kat rumah..pokok bua ...

Pokok hybrid apa tu? Bidara epal ke?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 24-4-2019 02:43 PM
Terima kasih
Selipar dengan kaki comot, hari2 bergelumang dengan tanah

baru nk ckp..comel kaki tp ulam raja tu mcm daun rocket kan.yg kokesen selalu buat salad tu..katenye rocket tu ad rs mint pedas2 lite2 gitu..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-4-2019 03:04 PM From the mobile phone | Show all posts
multinicky replied at 24-4-2019 03:01 PM
baru nk ckp..comel kaki tp ulam raja tu mcm daun rocket kan.yg kokesen selalu buat salad t ...

Daun arugula tu ke? Macam daun dandelion kan?

Kaki pun warna belang2 sebab panas
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:10 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 24-4-2019 03:04 PM
Daun arugula tu ke? Macam daun dandelion kan?

Kaki pun warna belang2 sebab panas

yes btul chuols.. yg ni..mcm same kan.. cume arugula ni die mcm besar skit

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Tumpang sekaki tt..
My orkid..musim2 panas ni makin galak dia berbunga

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Perk77 replied at 24-4-2019 02:56 PM
Siapa tahu pokok hybrid Dan pernah Tanam..Aku de tgk kat fb ..MCM nk beli Tanam kat rumah..pokok bua ...

Ada jual byk kat kedai2 nursery pokok...hybrid petai, hybrid durian..
Hat petai tu pokok dlm 2 m gitu ja..cepat berbuah..durian pun ada yg 3-5 tahun dah berbuah.

Beli la...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:45 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 24-4-2019 02:57 PM
Pokok hybrid apa tu? Bidara epal ke?

Pokok ni mcm2 ade biasanya pokok buah ..berry anggur durian petai..biasa ketinggian nya dua meter je..Dan 2 3 Bulan utk berbuah..kalau durian petai maybe lebih Dr setahun..kalau Tanam pokok durian Tu boleh khemah bawah pokok sambil petik dgn tangan kaedah ya...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
raihaneem replied at 24-4-2019 03:40 PM
Ada jual byk kat kedai2 nursery pokok...hybrid petai, hybrid durian..
Hat petai tu pokok dlm 2 m  ...

Nampak menarik ..nk buat Kebun kat rumah tk berapa ade tanahnya...nk Tanam pokok petai..tq sis
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Wah..suka2..i tanam gak tp lama2 pokok akan mati....huhu..sbb i selalu blk kg...nk2 cuti ujg thn..lama....jd pokok akan sedih kot....
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-4-2019 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Perk77 replied at 24-4-2019 03:45 PM
Pokok ni mcm2 ade biasanya pokok buah ..berry anggur durian petai..biasa ketinggian nya dua meter  ...

Sekarang ni depan rumah pun orang tanam pokok durian.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 24-4-2019 04:02 PM From the mobile phone | Show all posts
nazzse replied at 24-4-2019 03:39 PM
Tumpang sekaki tt..
My orkid..musim2 panas ni makin galak dia berbunga

Cantiknya....
Orkid iols tak banyak koleksi lagi.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Perk77 replied at 24-4-2019 03:46 PM
Nampak menarik ..nk buat Kebun kat rumah tk berapa ade tanahnya...nk Tanam pokok petai..tq sis

Tgk pokok2 buah mmg rambang mata..sila2 ke nursery...klau ada pesta flora n orkid ka..boleh p tgk  .
Baru ni saya beli bali sunkist...hrp menjadi la. Kena rajin..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:33 PM | Show all posts
Edited by Rayna90 at 24-4-2019 04:41 PM


Tunggu masa nak makan limau mandarin



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:36 PM | Show all posts
Edited by Rayna90 at 24-4-2019 04:44 PM

Spider Lily dah mula berbunga

Lepas tu, ada la pest controller datang



This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 04:46 PM | Show all posts

Paling best bela aloe vera, senang betul naik. Dari satu pasu dah jadi 3 dalam masa setahun

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

19-5-2022 11:19 AM GMT+8 , Processed in 0.094379 second(s), 23 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list