CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 3829|Reply: 34

[Tempatan] Teh Ais RM1

  [Copy link]
Post time 1-6-2018 07:02 PM | Show all posts |Read mode

ALOR SETAR: Seorang peniaga gerai yang tular di media sosial kerana menjual teh tarik 20 sen segelas, kembali menarik perhatian orang ramai apabila menjual teh ais bungkus dengan harga RM1 sepanjang Ramadan ini.


AHMAD Thalhaah Ahmad Sabri (kanan) menjual teh ais bungkus dengan harga RM1 di gerainya di Taman Pelangi, Jalan Kuala Kedah, Alor Setar. - Foto Sharumnisham Shahbudin

Ahmad Thalhaah Ahmad Sabri, 36, yang pernah digelar `tauke gila' oleh pelanggan berkata, promosinya itu bukan sekadar gimik perniagaan tetapi sebagai satu usaha membantu meringankan beban pelanggan.

"Jika di tempat lain, teh ais dijual dengan harga RM2 dan ke atas, tetapi di sini, bukan sahaja teh ais, semua minuman yang dibancuh satu persatu turut dijual pada harga sama.

"Teh ais RM1 sebungkus dijual sepanjang tempoh promosi bermula jam 6 petang hingga 8 malam," katanya ketika ditemui di gerainya di Taman Pelangi, Jalan Kuala Kedah, di sini.

Katanya, teh dibancuh dahulu dalam jag untuk menjimatkan masa kerana gerai diserbu pada jam 6 petang setiap hari.

Antara minuman lain yang dijual termasuk kiwi, blackcurrant, bandung dan laici. Dalam tempoh dua jam itu, Ahmad Thalhaah berjaya menjual sekitar 600 bungkus setiap hari sepanjang Ramadan.

"Jika pelanggan datang luar dari tempoh promosi, minuman berkenaan dijual dengan harga RM1.40, iaitu harga yang sama dijualnya sejak 10 tahun lalu," katanya.

Harian Metro pada 30 Mac lalu pernah melaporkan kisah Ahmad Thalhaah yang menjual minuman teh tarik pada harga 20 sen segelas.

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-6-2018 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Perosak harga
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2018 07:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Dekat bazar ramadhan sini pun ada je yang jual air rm1..macam2 jenis.
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2018 09:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah beli jgn komplen. Tawar laa....xde rasa la...x sedap la.....cair la....
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2018 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedap ke tak?
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2018 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Aah sedap ke tak. Kalau sedap Alhamdulillah mungkin niat dia mmg ikhlas. Kalau xcukup rasa aku nak keji sbb aku x suka org buat business yg suka merosak kan harga
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2018 11:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Tgk teh ais, tetiba teringat cerita 16 Puasa
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2018 11:05 PM | Show all posts
600 bungkuih setiap hari, mau RM18K gak la dapat sepanjang bulan remdon, banyak dari gaji acik gomen
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-6-2018 11:14 PM From the mobile phone | Show all posts
sini pun ada air singgit.. cup beso jgk, air asam.. nyumm sdp giler terasa masam manis cukup.. nyummih
Reply

Use magic Report

Post time 1-6-2018 11:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Wow RM1 baguslah. Sebenarnya boleh je jual murah, antara nak atau taknak je. Tempat konah, ada pakcik jual kat Pasar Tani Ampang. Nasi lemak ayam/sotong/kerang, pulut kuning rendang RM3.50 portion tak kedekut. Kalau pakcik tu yang dok KL boleh, so jangan kata makanan mahal sebab GST pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2018 07:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Abis..yg jual rm5 tu...rse air kosong juga...lg la blh naik haji 8 x...
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2018 08:45 AM | Show all posts
Bersihnya bekas oren kau tu dekk... berkerak ke hape.
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2018 08:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Cni rm3 sebungkus...beli 2 rm5
Dkt 10 or lbih gerai kot jual teh ais kt bazar ramadhn cni...xtau lah mna yg sdp
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-6-2018 08:49 AM | Show all posts
aku lagi suka teh ais yg kurang manis daripada yang manis leting

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 2-6-2018 08:51 AM | Show all posts
aechae replied at 2-6-2018 08:48 AM
Cni rm3 sebungkus...beli 2 rm5
Dkt 10 or lbih gerai kot jual teh ais kt bazar ramadhn cni...xtau la ...

Uols tak pernah cuba ke satu? Setakat ni saya belum try lagi beli air di bazar. Sebab pergi pukul 5 ptg.Tunggu pukul 7 mlm air batu dah cair semua..
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2018 08:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Nak murah dan tepati selera wat sendiri
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 2-6-2018 08:55 AM From the mobile phone | Show all posts
perhhh murah ya amat.. iolls beli teh ais ari tu 3 hengget!
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2018 08:56 AM From the mobile phone | Show all posts
stres nk beli air
sbb sebekas rm3 kalau dua baru rm5
so x beli
Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2018 09:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Jual air paling senang untung
Nirmal kat bazar2 rm2 per cup
Kalau bungkus besar rm3
Kos utk 1 cup x sampai 50sen
Utk 1bgkus x sampai singgit

Tp tu lah, xtau pulak rega sewa tapak nye kan
Dan aku rasa, beli air antara yg paling mbazir

Reply

Use magic Report

Post time 2-6-2018 09:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Murah tapi rasa macam babi buat apa
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

2-10-2022 01:59 PM GMT+8 , Processed in 0.191444 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list