CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

123Next
Return to list New
View: 8476|Reply: 55

Nikah Hari Ini - Mel Sakura Tak Kisah Dituduh Peluk Islam Kerana Kahwin

  [Copy link]
Post time 24-11-2017 10:41 AM | Show all posts |Read mode
Edited by jointhecurse at 24-11-2017 10:43 AM

Selepas memeluk agama Islam, ada segelintir pihak yang beranggapan vokalis kumpulan Sakura Band, Mell memeluk agama tersebut kerana ingin berkahwin.





Mell atau nama sebenarnya Melly Matius, 29, ketika ditanya mengenai hal ini berkata yang dia tidak kisah dan tidak menafikan perkara tersebut kerana ia membawa kebaikan bukan keburukan.

Malah, Mell masih dan akan terus mempelajari tentang Islam lebih mendalam selepas dirinya berkahwin dengan pilihan hatinya tidak lama lagi.

"Tak kisah orang nak cakap saya peluk Islam sebab nak kahwin. Memang tak nafikan ia salah satu sebab saya ambil keputusan untuk berhijrah. Bagi saya, perkara itu membawa saya kearah kebaikan bukan keburukan pun.

Klik untuk gambar besar


"Sekarang ini saya masih lagi belajar dan Insya-Allah akan terus belajar mengenai Islam selepas berkahwin," tuturnya.

Pada 10 Oktober lalu, Mell telah mengesahkan bahawa dirinya itu memeluk agama Islam pada awal tahun ini.

Sementara itu, Mell hari ini (Jumaat - 24 November 2017) akan bernikah dengan pemain drum kumpulan 6ixth Sense iaitu Mohammad Safwan pada pukul 9 pagi di Masjid Bandaraya Kota Kinabalu, Sabah.

Menurut Mell, dia mula mengenali Wan hampir enam tahun menerusi kenalan rakannya ketika menghadiri sebuah majlis.



Namun, hubungan yang terjalin tidak diketahui umum disebabkan mereka mengambil langkah tidak berkongsi kisah peribadi di laman sosial.

"Saya kenal Wan pada tahun 2012 melalui rakan. Sejak itu kami mula rapat dan menjalinkan hubungan. Tapi rasanya tak ramai yang tahu sebab memang kami tidak berkongsi di laman sosial. Saya lebih fokus pada karier nyanyian dan kumpulan Sakura Band," ujarnya.

Difahamkan, majlis resepsi sebelah pengantin perempuan akan diadakan pada Ahad ini di Dewan Wisma Wanita Kota Kinabalu, Sabah.

Manakala, majlis pihak lelaki pula bakal berlangsung di Bangi Golf Resort, Bandar Baru Bangi pada 24 Disember depan.






www.myartis.com / Sumber: mStar

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2017 11:45 AM | Show all posts
tahniah mel!!
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 11:49 AM | Show all posts
tahniah..semoga berbahgia hingga jannah
sedap suara mel ni nyanyi
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah, selamat berumah tangga~
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:06 PM | Show all posts
tahniah mel
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm princess sgt ade kuda lagiii
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah mel!
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:26 PM From the mobile phone | Show all posts
tahniah...selamat pengantin baru
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2017 12:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Salah satu cara tersebarnya agama islam di tanah melayu dulu pun melalui perkahwinan..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:32 PM | Show all posts
selamat pengantin baru.
bior lantak ler deme nak kata apa.
susah deme ni seme bende nak mengata.
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:35 PM From the mobile phone | Show all posts
tahniah mell.. lantaklah depa tu, mel.. depa tu jeles tak dapat berlakikan laki chuolls.. cc: @raradhia, pergi wedding depa x?
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah Mel....nampak cantik
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah Mel....nampak cantik
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah Mel....nampak cantik
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:38 PM | Show all posts
lagu dia sedap.
tahniah
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 12:38 PM | Show all posts
lawa pulak gambar kawen dia ni.. tahniah!
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 24-11-2017 12:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Orang Islam pun takat agama kat IC je..
Orang lain peluk Islam, kau yg kecoh..
Dah kenapa?
Bebal tebal sangat agaknya..
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 01:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Allhamdulillah...tahniah mel & suami...suka lagu polaroid...
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah la anak...nama apa ? Melinda? Melisa? Melizia?
Reply

Use magic Report

Post time 24-11-2017 01:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka suara dia ni.x perlu merdu bak puluh perindu..lagu2 pun best
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-11-2022 08:52 AM GMT+8 , Processed in 0.177080 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list