CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
Author: annabellaruz2

jom kongsi gambar tanaman sekeliling rumah

  [Copy link]
Post time 26-9-2021 08:50 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 26-9-2021 02:15 PM
Sebab aroids semua mcm fast grower, takut xde tempat nak letak, so beli philodendron super atom ni
...

This is gorgeous!!!
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2021 08:47 AM | Show all posts
sukacactus replied at 26-9-2021 02:17 PM
Philodendron cream splash & lupinum
Semua saiz comel2 je sebab xde tempat nak letak

minat jugak geng-geng philodendron juntai-juntai, memanjat-manjat ni. yang ada brasil dan neon je.
philodendron micans ada tak?

Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2021 08:49 AM | Show all posts
MrsVeneer replied at 25-9-2021 08:47 AM
Some of my aglonema.
Suke tgk all the vibrant colors.
N its cheap.

niceeee. pokok tak banyak kerenah dan senang membiak.  
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-9-2021 09:51 AM | Show all posts
ghalibboy replied at 9-9-2021 09:18 PM
Pokok salam tanam dalam pasu .

Babe, kat mana nak beli pokok salam ni?

Meols mencari juga pokok ni.

Mak meols suka masukkan dalam rendang.


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-9-2021 09:53 AM | Show all posts

Wahh...banyaknya koleksi keladi uols....

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-9-2021 09:55 AM | Show all posts
sukacactus replied at 25-9-2021 12:13 PM
Astrophytum kikko tgh berbunga

meols suka betul tengok bunga kaktus...

makcik meols punya bunga warna kuning dan pink.

Meols ada ambik anak pokok dia...tak sabar nak tunggu berbunga.


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-9-2021 10:20 AM | Show all posts
thanks to uols yg dah menyumbangkan gambar2 dalam ni..

best2 semua....meols nak tepek gambar, macam susah sangat plak guna PC...huhuhuh

Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2021 10:28 AM From the mobile phone | Show all posts
bianglala replied at 27-9-2021 08:47 AM
minat jugak geng-geng philodendron juntai-juntai, memanjat-manjat ni. yang ada brasil dan neon je. ...

Tak ada...apa yg ada ni pun kena pilih2 sebab xde kawasan nak letak
Tunggu la lg 2 tahun pindah rumah yg lawn lbh besar, masa tu akan disauk2 je pokok apa yg berkenan hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2021 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 27-9-2021 09:55 AM
meols suka betul tengok bunga kaktus...

makcik meols punya bunga warna kuning dan pink.

Kat umah ni mmg byk cactus, tp cuma 1/4 je akan berbunga
So tiap kali tanam mmg xharapkan dia berbunga, kalau ada tu bonus sebab bunga dia cantik2 sgt kan
Kat rumah ni ada warna putih, pink, kuning, merah
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 27-9-2021 11:13 AM | Show all posts
sukacactus replied at 27-9-2021 11:32 AM
Kat umah ni mmg byk cactus, tp cuma 1/4 je akan berbunga
So tiap kali tanam mmg xharapkan dia ber ...


Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2021 11:42 AM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 27-9-2021 09:53 AM
Wahh...banyaknya koleksi keladi uols....

Actually kalau keladi, husband punye. I tumpang bergambar je. I never touch his collection. Dia ade buka thread psl keladi
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2021 11:43 AM From the mobile phone | Show all posts
bianglala replied at 27-9-2021 08:49 AM
niceeee. pokok tak banyak kerenah dan senang membiak.

X byk kerenah, tp ade je yg terpeleot di tangan i. Heheheh
1 lg calathea, semua arwah di tgn. I love calathea tp i tatau mcm mn nk jaga
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2021 12:52 PM From the mobile phone | Show all posts
MrsVeneer replied at 27-9-2021 11:43 AM
X byk kerenah, tp ade je yg terpeleot di tangan i. Heheheh
1 lg calathea, semua arwah di tgn. I l ...

Calathea cantik kan
Kat umah ni ada terbeli calathea orbifolia
Dah beli br tau dia yg plg ngengada skali
Mula tu hidup segan mati xmau gak
Tp skrg dah npk improvement
Mula dgn tukar ke pasu terracotta, pastu pakai tanah cactus + skit sabut kelapa
Dia nak air tp xnak air bertakung lama
So letak medium poros tp siram hari2
Letak kat tempat cahaya terang tp xterik among pokok2 lain
Try la
Reply

Use magic Report

Post time 27-9-2021 02:36 PM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 27-9-2021 12:52 PM
Calathea cantik kan
Kat umah ni ada terbeli calathea orbifolia
Dah beli br tau dia yg plg ngenga ...

Orait. Nak ajak husband gi. Mine was so beautiful ms beli. Tp i tau siram je
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2021 02:01 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 27-9-2021 09:51 AM
Babe, kat mana nak beli pokok salam ni?

Meols mencari juga pokok ni.

I beli kat pasar tani
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2021 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Pokok ubi ganyong, selain hiasan ,isi nya boleh dimakan.
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2021 02:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Pokok limau kasturi ada 3 pasu
Reply

Use magic Report

Post time 28-9-2021 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Keladi - di tempat redup daunnya berwarna hijau, apabila di tempat panas warna hitam
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2021 10:05 AM | Show all posts

lawanyaaaa keladi....
Reply

Use magic Report

Post time 29-9-2021 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Pokok pisang. Suke. Dpt buat goreng pisang n jemput2
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

26-6-2022 01:03 PM GMT+8 , Processed in 0.203618 second(s), 22 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list