CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
Author: annabellaruz2

jom kongsi gambar tanaman sekeliling rumah

  [Copy link]
 Author| Post time 23-8-2017 03:11 PM | Show all posts
sukacactus replied at 23-8-2017 03:41 PM
Try la
Kat umah tanam dlm pasu plastik je pun
Cukup cahaya baja semua, mesti ada hasil

thanks..nnt nak try cari benih.

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 23-8-2017 07:07 PM From the mobile phone | Show all posts
@annabellaruz2 nnt try tgk fb mamat ni

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-8-2017 11:56 AM | Show all posts
sukacactus replied at 23-8-2017 08:07 PM
@annabellaruz2 nnt try tgk fb mamat ni

babe...tu macam cili yg paling pedas tu...
thank you...nnt aku ushar fq dia..
nampak menarik plak..


Reply

Use magic Report

Post time 25-8-2017 01:46 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 25-8-2017 11:56 AM
babe...tu macam cili yg paling pedas tu...
thank you...nnt aku ushar fq dia..
nampak menarik pla ...

Pic yg belah kiri tu ada mcm2 jenis cili
Selamat membeli belah anna!
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-8-2017 01:55 PM | Show all posts
sukacactus replied at 25-8-2017 02:46 PM
Pic yg belah kiri tu ada mcm2 jenis cili
Selamat membeli belah anna!

thanks babe...

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-8-2017 01:55 PM | Show all posts
tak sabar nak balik...nak jenguk benih cili, terung dengan timun yg aku baru semai minggu lepas..
Reply

Use magic Report

Post time 25-8-2017 02:26 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 25-8-2017 01:55 PM
tak sabar nak balik...nak jenguk benih cili, terung dengan timun yg aku baru semai minggu lepas..

Seronok la berkebun xde sapa kacau
Ni berperang dgn tikus
Habis dimakannya pucuk & bunga labu manis
Hilang mood berkebun
Dah habis perang ni br nak start menyemai balik
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 25-8-2017 03:36 PM | Show all posts
sukacactus replied at 25-8-2017 03:26 PM
Seronok la berkebun xde sapa kacau
Ni berperang dgn tikus
Habis dimakannya pucuk & bunga labu ma ...

lerrr..jilakenya tikus kat tempat ko tu babe...
aku berperang dgn monyet plak..huhuh


Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 1-9-2017 12:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Terung sarawak tu macam mana rupa buahnye
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2017 01:00 AM | Show all posts
Edited by sharlenetexas at 3-9-2017 01:41 AM

Salam Aidiladha uols

Ni semua parent iols tanam. Iols tukang ambil gambar je
Tgh kumpul inspirasi nk tanam bunga ni









Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2017 01:20 AM | Show all posts
Iols tgk bunga ulam raja aka cosmos, kalau omputih punya nmpk lebat dan penuh dgn bunga. Kita punya kt kampung ni banyak daun. Pastu pokok naik tinggi sama tinggi dgn manusia. Bagaimana nk bagi bunga lebat? Nk kena selalu petik bagi bertunas banyak ke?
Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2017 01:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Iols taktau ini nama apa. Boleh ganti daun sup. Bau macam daun ketumbar. Mak iols dapat daripada orang Cina kt bandar. Diorang tanam daun ni.
Dekat tu ada pegaga daun besar tapi iols x suka pegaga.



Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2017 01:53 AM | Show all posts
Tahun 80an dulu kan kalau pergi rumah jiran mesti ada pokok puding. Mcm2 jenis pulak tu. Bentuk daun, warna dan saiz. Corak bintik2 pun ada. Iols suka tgk daun induk yang bersambung dgn daun anak. Mcm dawai halus pulak yg sambung




Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2017 02:40 AM | Show all posts
Iols suka tgk bunga telang



Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2017 02:45 AM | Show all posts
Suka tgk gmbr ni sbb ramai kawan bunga
Sekarang ni banyak tempat tanam bunga ungu tu sbb senang nk jaga. Bunga ungu ni ada iras dgn satu bunga ungu jenis tumbuhan liar.



Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2017 02:59 AM | Show all posts
Serupa tapi tak sama kan dgn yg kt atas?



Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
Post time 3-9-2017 03:03 AM | Show all posts


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-9-2017 10:13 AM | Show all posts
Catpaw replied at 1-9-2017 01:46 AM
Terung sarawak tu macam mana rupa buahnye

u surf google - terung dayak
warna kuning dan bulat..
rasa dia masam sikit dan sedap dimasak gulai dengan ikan...


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-9-2017 10:15 AM | Show all posts
sharlenetexas replied at 3-9-2017 02:00 AM
Salam Aidiladha uols

Ni semua parent iols tanam. Iols tukang ambil gambar je

salam aidiadha too...

wahhhhh.....aku suka tengok pokok2 hijau mcm ni babe..
tenang jer rasa...
aku baru semai benih bunga matahari..
baru tinggi dalam 2 inchi..
tak sabar nak tunggu pokok tu besar dan berbunga..

dulu aku pernah tanam dan pokok tu berbunga...
tp monyet dengki pi patahkan bunga matahari tu..
geram betul aku rasa.

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-9-2017 10:16 AM | Show all posts
sharlenetexas replied at 3-9-2017 02:20 AM
Iols tgk bunga ulam raja aka cosmos, kalau omputih punya nmpk lebat dan penuh dgn bunga. Kita punya  ...

aku tak terer pasal pokok ulam raja tu babe..
dan aku tak minat nak tanam..
lagipun aku bukan jenis makan ulam berdaun nih...huhuhuh
(sayur berdaun pun aku payah nak telan sbb bau racun..kecuali sayur liar...huhuhu)

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

13-8-2022 05:55 PM GMT+8 , Processed in 0.124331 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list