CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
Author: annabellaruz2

jom kongsi gambar tanaman sekeliling rumah

  [Copy link]
 Author| Post time 5-9-2017 10:16 AM | Show all posts
sharlenetexas replied at 3-9-2017 02:20 AM
Iols tgk bunga ulam raja aka cosmos, kalau omputih punya nmpk lebat dan penuh dgn bunga. Kita punya  ...

aku tak terer pasal pokok ulam raja tu babe..
dan aku tak minat nak tanam..
lagipun aku bukan jenis makan ulam berdaun nih...huhuhuh
(sayur berdaun pun aku payah nak telan sbb bau racun..kecuali sayur liar...huhuhu)

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 5-9-2017 10:17 AM | Show all posts
sharlenetexas replied at 3-9-2017 02:45 AM
Iols taktau ini nama apa. Boleh ganti daun sup. Bau macam daun ketumbar. Mak iols dapat daripada ora ...

yg ni aku tak leh nampak gambar...huhuhuh

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-9-2017 10:21 AM | Show all posts
sharlenetexas replied at 3-9-2017 02:53 AM
Tahun 80an dulu kan kalau pergi rumah jiran mesti ada pokok puding. Mcm2 jenis pulak tu. Bentuk daun ...

pokok puding tu dulu kat kampung abah aku tanam keliling rumah...
dah jadi macam pagar plak..
berselang seli dengan pokok bunga raya dan daun yg bentuk cam mangkuk tu..
pagi2 aku suka kutip air embun dalam daun tu..sapu kat rambut..
tapi paling seronok sebab burung pipit padi warna hitam muncung putih tu suka buat sarang kat pokok2 tu..

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-9-2017 10:22 AM | Show all posts

ni yg dorg guna utk masak nasi kerabu tu ye babe??  
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 10:32 AM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 3-9-2017 03:03 AM

Sejenis lily jugak kan ni
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Yeay! Dah masak

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 11:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sukacactus at 5-9-2017 11:33 AM

@annabellaruz2 aritu u tanya cemana dlm dia kan
Ni kasi pic fig jenis jumbo
Berat sebiji dlm 30gm
Pokok yg dah tanam 3 tahun, baru nak beri hasil
Manis jg bila cuaca panas ni

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 11:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Yang ni hasil dari tut sendiri pokok fig yg xnak berbuah td
Yang kat umah mil dah berbuah besar telur puyuh
Yang ni kat umah mak, dah berputik byk dlm 7 biji
Bangga weh!

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 5-9-2017 12:02 PM | Show all posts

whoooaaaaaaaa....bestnya babe....

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-9-2017 12:03 PM | Show all posts
sukacactus replied at 5-9-2017 12:32 PM
@annabellaruz2 aritu u tanya cemana dlm dia kan
Ni kasi pic fig jenis jumbo
Berat sebiji dlm 30gm
...

bestnya dapat hasil segar dari pokok...


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-9-2017 12:06 PM | Show all posts
sukacactus replied at 5-9-2017 12:48 PM
Yang ni hasil dari tut sendiri pokok fig yg xnak berbuah td
Yang kat umah mil dah berbuah besar tel ...

seronok sangat kan bila tengok ada hasilkan??
aku tgh tgu hasil buah limah kasturi aku plak..
aku rajin beli buah limau kasturi tu untuk buat sambal belacan dam air asam..
tapi paling aku suka kopek limau kasturi tu..
belah buah dia sebutir2..
tumbuk sambal belacan..
tabur ikan bilis..ala2 kerabu kasturi la...hehehe



Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 12:12 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 5-9-2017 12:06 PM
seronok sangat kan bila tengok ada hasilkan??
aku tgh tgu hasil buah limah kasturi aku plak..
ak ...


Uihhh!
Kecur air liur baca ni babe!
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 5-9-2017 10:21 AM
pokok puding tu dulu kat kampung abah aku tanam keliling rumah...
dah jadi macam pagar plak..
be ...

Dulu2 masa kecik, daun ni buat main masak2 jadikan mangkuk
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-9-2017 12:15 PM | Show all posts
sukacactus replied at 5-9-2017 01:12 PM
Uihhh!
Kecur air liur baca ni babe!

nak sedap, gaul dengan pisang lemak muda..
dikunyah rangup..heheh
jgn yg nak masak..lembik..
aduh makk...terus teringat segala macam sambal dan ulam-ulaman kat kampung masa aku kecik2 dulu..
umbut pisang pun sedap dibuat ulam..

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-9-2017 12:15 PM | Show all posts
sukacactus replied at 5-9-2017 01:14 PM
Dulu2 masa kecik, daun ni buat main masak2 jadikan mangkuk

ahahah...samala babe..
petik ikut saiz lagi..ahahaha...
pastu abah aku bising sebab laman bersepah dengan daun 2.. hahaha

Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 01:10 PM | Show all posts
Catpaw replied at 5-9-2017 10:32 AM
Sejenis lily jugak kan ni

Daun mcm daun kucai.


Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 5-9-2017 01:38 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 5-9-2017 01:10 PM
Daun mcm daun kucai.

Kat rumah i ada jugak pokok ni. Dulu2 tak tau ni pokok lily jugak  

Yg i tau yg spider lily and amarilis yg warna peach tu oren tu.

Sekarang dah tambah koleksi yg warna merah jambu... cuma yg ni tak wangi
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 5-9-2017 10:13 AM
u surf google - terung dayak
warna kuning dan bulat..
rasa dia masam sikit dan sedap dimasak gul ...

Tq u. Nanti i tanya pak cik google
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 5-9-2017 01:46 PM | Show all posts
Catpaw replied at 5-9-2017 02:39 PM
Tq u. Nanti i tanya pak cik google

aku try tepek babe..tak tau leh nampak ke tak?

  
Reply

Use magic Report

Post time 5-9-2017 02:29 PM | Show all posts
annabellaruz2 replied at 5-9-2017 01:46 PM
aku try tepek babe..tak tau leh nampak ke tak?

uols follow blog fazlisyam ke? dulu2 kebunketereh pun best jugak. skg ni layan IG tapi x perasan pulak local punya. apa IG local yg best?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

29-9-2022 10:51 PM GMT+8 , Processed in 0.097130 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list