CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT
Search
Carian Terbanyak:
Author: annabellaruz2

jom kongsi gambar tanaman sekeliling rumah

  [Copy link]
 Author| Post time 31-7-2017 10:41 AM | Show all posts
sukacactus replied at 30-7-2017 07:00 PM
Tanam pokok kena byk sabar jg
Tp pokok iols yg ni je buat hal
Yg variety lain2 tu ok

rasanya la babe, sedap aritu aku tgk putik bunga dia banyak..
tak sabar nak tengok buah dia plak..

Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 31-7-2017 10:46 AM | Show all posts
sukacactus replied at 30-7-2017 07:03 PM
Eh beraninya ko....
Tp tgk omputih tu selamba je mkn cemacam kan...cuma xambil alkohol je
Rasany ...

itu la pasal..
nasib baik tak jadi apa2 yang tak baik..


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-8-2017 10:10 AM | Show all posts
sukacactus replied at 30-7-2017 07:00 PM
Tanam pokok kena byk sabar jg
Tp pokok iols yg ni je buat hal
Yg variety lain2 tu ok

balik ni tadi, pokok mulberi tu aku tak sempat nak ambik gambar..
dah kena kutip dengan adik ipar aku...hahahah
tapi cili padi aku tengah berbuah lebat walau sepokok, tapi hasilnya aku dapat petik lebih 2 genggam..
heaven sungguh aku buat rebung daging salai masak lemak cili api dengan bilis goreng cili api..
ni balik minggu depan ni pun boleh petik lagi sebab buah dia mmg lebat walau sepohon jer

..klu pakai PC, naper tak boleh tepek gambar???? huhuhuhuh

Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2017 02:02 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 14-8-2017 10:10 AM
balik ni tadi, pokok mulberi tu aku tak sempat nak ambik gambar..
dah kena kutip dengan adik ipar ...

Amboi...kemain lg menu
Nasib la dah lunch
Kalau x dah meleleh air liur sambil berforum

Ntah la anna, sebab i pakai hp je ni
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-8-2017 02:09 PM | Show all posts
sukacactus replied at 14-8-2017 03:02 PM
Amboi...kemain lg menu
Nasib la dah lunch
Kalau x dah meleleh air liur sambil berforum

ahaha.... paku rawanpun penuh kat parit depan rumah tu, dah selamat aku sabit petang smlm..
tinggalkan pokok teratai jer.. dah la penuh dengan siput kecik2 macam siput gondang tu..


Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2017 02:13 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 14-8-2017 02:09 PM
ahaha.... paku rawanpun penuh kat parit depan rumah tu, dah selamat aku sabit petang smlm..
tingg ...

Dah betul2 mcm petani moden dah u ni
Siap bersabit bagai hahaha
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 14-8-2017 02:34 PM | Show all posts
sukacactus replied at 14-8-2017 03:13 PM
Dah betul2 mcm petani moden dah u ni
Siap bersabit bagai hahaha

ahaha...aku takut nak meracun kat situ...bukan takut apa, aku takut teratai tu mati..
tu yg dengan paksarela kerah tulang 2 kerat ni untuk sabit jer paku rawan dgn kangkung yg panuh kat parit tu..
itu pun aku dok berjaga2 sebab ada lintah dalam parit tu..huhu

Reply

Use magic Report

Post time 14-8-2017 02:42 PM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 14-8-2017 02:34 PM
ahaha...aku takut nak meracun kat situ...bukan takut apa, aku takut teratai tu mati..
tu yg denga ...

Lintah pacat ok lg
Kot terjumpa ular je la...uiii...takut!
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 18-8-2017 03:30 PM | Show all posts
sukacactus replied at 14-8-2017 03:42 PM
Lintah pacat ok lg
Kot terjumpa ular je la...uiii...takut!

wei...aku lagi takutkan lintah pacat pada ular babe...
klu ular tu aku tak takut..
tp klu pacat dengan lintah, boleh pengsan woo..


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-8-2017 03:30 PM | Show all posts
tak sabar nak balik umah MIL esok..
nak kutip cili dengan tanam pokok pisang..yeahhh
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 18-8-2017 03:31 PM | Show all posts
sambil2 tu nak tengok hasil bertani minggu lepas..
sebab minggu lepas aku sibuk pindah kan anak2 pokok terung...
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2017 08:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Td cek pokok nenas dah keluar bunga
Tanam dari dec 2015
Boleh ingat sebab beli buah nenas byk dl on d way balik krabi...kat tepi jalan mmg jual buah nenas sj

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 19-8-2017 08:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Mulberry tgh berbuah

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-8-2017 09:15 AM | Show all posts
sukacactus replied at 19-8-2017 09:35 PM
Td cek pokok nenas dah keluar bunga
Tanam dari dec 2015
Boleh ingat sebab beli buah nenas ...


Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-8-2017 09:16 AM | Show all posts

aku minggu depan nak tambah semai benih mulbery..
ada permintaan nak beli pokok mulberi....
betul kata @FARRAZOOL ..
boleh buat duit ah...heheheh



Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-8-2017 09:31 AM From the mobile phone | Show all posts
sukacactus replied at 19-8-2017 09:35 PM
Td cek pokok nenas dah keluar bunga
Tanam dari dec 2015
Boleh ingat sebab beli buah nenas ...

Pisang emas bawa belayar
Masak sebiji diatas peti
Hutang emas boleh dibayar
Hutang budi dibawa mati

#projekpisanglemakmanis

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

ADVERTISEMENT
 Author| Post time 21-8-2017 09:32 AM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 21-8-2017 10:31 AM
Pisang emas bawa belayar
Masak sebiji diatas peti
Hutang emas boleh dibayar

Cili padi..

This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2017 10:31 AM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 21-8-2017 09:31 AM
Pisang emas bawa belayar
Masak sebiji diatas peti
Hutang emas boleh dibayar

Ada kawan dia buat jual puding raja, memang mencari sgt pisang lemak manis
Kat belah utara ni payah nak dapat
Nnt u tanam byk2 bleh jd pembekal pada org yg buat kuih ni
Berapa lama tanam baru berbuah anna?
Tanya sebab xpernah menanam pisang lg
Reply

Use magic Report

Post time 21-8-2017 10:31 AM From the mobile phone | Show all posts
annabellaruz2 replied at 21-8-2017 09:32 AM
Cili padi..

Cili padi ni mesti...kesukaan anna kan
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 21-8-2017 11:24 AM | Show all posts
sukacactus replied at 21-8-2017 11:31 AM
Ada kawan dia buat jual puding raja, memang mencari sgt pisang lemak manis
Kat belah utara ni pay ...

babe...aku baru start tanam 2-3 pokok...benih  dari MARDI..
nnt aku tgk berapa lama berbuah..
takde tanah babe nak tanam banyak2..huhuh
ni aku try pisang tanduk & pisang lemak manis..

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT

ADVERTISEMENT

Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

13-8-2022 04:32 PM GMT+8 , Processed in 0.105607 second(s), 19 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list