CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 10472|Reply: 99

suami suka burukan isteri dengan jiran tertangga..

[Copy link]
Post time 22-9-2016 04:19 PM | Show all posts |Read mode
ari ni ada org sampaikan sesuatu kat sya, sampai sy mengigil2.sy dpt tau suami sy mengata sy dgn jiran2, sy sgt sdh sbb sy duk hadap hari2 mereka hari2,ptutla diorg xhormat sy, slalu perli sy..
ini bkn kali pertama husbnd sy buat mcm ni, kali pertama kami gadoh besr dia aibkan sy dekat mak  sy dan adik2 dia sampai gaji sy yg tinggal sikit pon di bgtau kat mereka.dia kta nk failkn penceraian sbb sy mrah2 dia dan tuntut penjagaan anak, sbb sy xlayak jaga ank, gaji sy kecik..tp sy pujuk dia, sy mengalah..
kali ni sy xnk mengalah sy betul2 kecewa,hati sy runtuh, ank kerap bgn mlm, sy minta bli susu tepung, sbb sy nk tido lama skit,dia kata sy anggap ank beban,sy diam je,sy susukan jugak bdn wlaupon susu xberapa nk ada(ank dh nk masuk 2 thun),bayangkan kepenatan sy dgn ank yg kerap  bgn mlm,pgi2 massak tuk ank,keja lgi. sy msy masak xsdp pon dia ngata2 kan jiran..sy rse xdihargai pdahal sy xpenh ngata dia, burukn dia bahkan sy paham keadaan dia,gaji kecik,slalu ot cri duit kuarga, hari raya pertama xpenah blk umah mak sy, dia nk ot, dia ni keja shift..sy ni smapai kehilangan peluang nk beli rumah sbb dh bli rumah,ni semua idea nk bli rumah awal2 kawin sbb nk minta kuarters xdpt2..sbb tu sy kecewa sgt2 sbb sy juga byk mengalah dan berkorban
perlu ke sy minta cerai?sy akan bgtau dia sy xckup baik untuk dia, dia perlu cri yg lebih baik, sy redha

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 22-9-2016 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
hurm apa yg dia kata dekat jiran2

apa pulak yang jiran2 kata

sayang suami tak
kalau sayang suami pedulikan kata2 orang tu, bukan dia bagi kita makan pun.  kalau tak sayang buatla apa yg patut
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2016 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
hurm apa yg dia kata dekat jiran2

apa pulak yang jiran2 kata

sayang suami tak
kalau sayang suami pedulikan kata2 orang tu, bukan dia bagi kita makan pun.  kalau tak sayang buatla apa yg patut
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2016 05:12 PM | Show all posts
Klu aku pun tension dpt laki gini. Biasa lelaki susah nak cerita bab2 gitu klu dgn jiran. Kesian kau TT
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2016 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Abg ipar aku pun mcm ni, suka buruk2kan bini (kakak aku) kat mak & kitaorg, dia cakap akak aku tak pandai masak, tido berdengkur bagai... Akak aku gelak2 tp muka menyinga hahaha... Sabar la TT.... Dlm rumah tangga mmg perlu banyak beralah....
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2016 08:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau bini burukkan laki kat jiran selalu la aku dengar. Tapi laki burukkan bini tak pernah dengar lagi. Hubungan tt dan suami dengan jiran2 terlalu rapat ke sampai suami boleh selamba je cakap keburukkan tt kat diorang? Atau suami tt cuma gurau2 cakap lepas je? Kadang2 ada juga lelaki yg jenis suka bergurau, boleh dimaafkan la kot. Tapi kalau dia burukkan tt dgn rasa kebencian, elok la berpisah sahaja. Tak guna hidup berumahtangga kalau dah benci dan takde rasa hormat.
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2016 08:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Cer tanya dia nak beristerikan tt lg ke x?
Biasa kte akan sembunyikan aib diri pasangan. Ni dh terbalik. Kalo dh xde rasa sayang satu sama lain...bawak haluan sendiri jela. Hati pun x sakit
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2016 09:02 PM From the mobile phone | Show all posts
dyana612 replied at 22-9-2016 04:19 PM
ari ni ada org sampaikan sesuatu kat sya, sampai sy mengigil2.sy dpt tau suami sy mengata sy dgn jir ...

Aku baca dari cerita awak ni dyana,  suami awak dah x sygkan awak lagi.  Jahat suami awak burukkan awak pada jiran semua. :
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 22-9-2016 09:19 PM From the mobile phone | Show all posts
acik79 replied at 22-9-2016 07:35 PM
Abg ipar aku pun mcm ni, suka buruk2kan bini (kakak aku) kat mak & kitaorg, dia cakap akak aku tak p ...

Hah mcmni la dia ske mengata sy,dia nk tunjuk dia ni baik la
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 22-9-2016 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Tah la hati sy ttba tawar,cuba pk bnda yg baik ttg dia tp xbleh jugak
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 22-9-2016 09:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Tah la hati sy ttba tawar,cuba pk bnda yg baik ttg dia tp xbleh jugak
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2016 10:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Hilang peluang bli umah sbb dh bli umah? Apa tu..x fhm..rumah skrg beli sape byr dan name sape
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2016 11:05 PM | Show all posts
tak pernah dengar lagi kes macam ni...slalu pompuan yg burukkan laki banyak la...macammana nak idup bersama sampai mati klau perangai macam ni...
Reply

Use magic Report

Post time 22-9-2016 11:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Awak kena tanya diri awak sendiri, masih sayangkan husband awak atau tak. Awak boleh berdiri sendiri tak kalau takde husbad awak di hari akan datang?

Kalo awak memang taknak sungguh2 dah, tawar hati yg amat sangat pergi lah mahkamah syariah. Kan selalunya dorang akan bagi khidmat kaunseling. Mana tahu bincang sama2 nanti kemudian ada salah seorang terbuka mata dan hati. Ataupun sama2 terbuka mata dan hati tu. Kalau takde jalan penyelesaian baru la bercerai.

Tapiii.. Kalau awak rasa nyawa awak, jantung hati pisang intan payung baiduri awak adalah husband awak tu, bertahan je la selagi dia tak angkat kaki dan tangan. Semua ni kena tanya diri awak sendiri mampu bertahan atau tak. Mana tahu tawar hati tu kejap je ke.
Tu macam kat atas tu awak cakap akhirnya awak mengalah. Tanya la diri sendiri dah nekad ke atau mcm mna. Semoga awak di permudahkan segala urusan ye.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-9-2016 09:24 AM | Show all posts
tiramisuu replied at 22-9-2016 10:36 PM
Hilang peluang bli umah sbb dh bli umah? Apa tu..x fhm..rumah skrg beli sape byr dan name sape

skrg ni duk rumah sy,loan semua atas nma sy, dia keluar duit renovate dan bli peralatan rumah,skrg dpt tawaran rumah tp terpaksa tolak sbb dah loan dah xlepas dah byk komitment lain, dia pandai xnk gne nama dia..sy syg tau rumah tu sbb dpt murah
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-9-2016 09:32 AM | Show all posts
dia ske burukan sy sbb nk tutup kesalahan dia contoh dia asyik keja je,kkdg 2 hari bru balk pdhal mse  tu sy dh sarat mengandung,jiran2 kata xelok tinggalkan bini tgh sarat  duk rumah sorg2, dia bleh jwb  rumah sepah mls blk..boleh ke buat alasan camtu. dia zaman bujang mmg slalu ot pon, hari raya pertama xpenah blk umah mak sy, klu turn kami blk raya umah mak sy, dia keja smpai raya ke 10 bru nk blk, sy ngn anak2  je yg ada pda raya pertama..org len pon keja mse raya tp bkn smpai raya ke10
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 23-9-2016 10:42 AM From the mobile phone | Show all posts
Apsal laki ko suka lepak rumah jiran ni..pelik je aku baca..dok mengadu nasib dah kenapa kat jiran..tapi laki ko menang bodo La bukan nak settle dengan bini tapi bawak mulut lak pasal rumah tangga kat jiran2..ntah2 hal2 dalam kelambu pun laki ko cite..ape punya perangai La..takde contoh kepimpinan langsung..
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-9-2016 11:07 AM | Show all posts
missDollie replied at 23-9-2016 10:42 AM
Apsal laki ko suka lepak rumah jiran ni..pelik je aku baca..dok mengadu nasib dah kenapa kat jiran.. ...

dia mmg camtu perangai cam ppuan , kat mak mentua sy lgi la dia ckp sy ske gne duit raya anak,dia jugak yg kena ganti,..
blum masuk dia cter psl kuarga sy kat mak dia pastu mak dia nk masuk campur
Reply

Use magic Report

Post time 23-9-2016 11:15 AM | Show all posts
Kalau dah tahu mulut suami macam c*bai, kenapa hadap lagi?
Yang itu juga yang dipeluk hari2 sampai keluar anak kan.
Kalau boleh redho, diam2 aje.
Kalau tak blh, buatlah sesuatu.

Bagi iolls mudah aje, menjaga maruah keluarga itu siapa?
Kita jaga maruah keluarga & diri, begitulah sebaliknya.
Kalau suami sendiri menjaja aib kita, memfitnah kita merata,
Kenapa hadap lagi?
Tak berani ke nak sound suami sendiri?
Duduk berbincang sama2, beritahu apa rasa jika isteri buat perkara yang sama?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

 Author| Post time 23-9-2016 11:25 AM | Show all posts
sarahmirza replied at 23-9-2016 11:15 AM
Kalau dah tahu mulut suami macam c*bai, kenapa hadap lagi?
Yang itu juga yang dipeluk hari2 sampai  ...

mak sy suh sabar, tp dia bgi cadangn supaya sy boikot dia,kami semua akan boikot dia
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

9-12-2022 11:42 PM GMT+8 , Processed in 0.380600 second(s), 43 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list