CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
View: 482555|Reply: 1651

[UNSOLVED MYSTERIES] Empat Kes Misteri Oleh KILL_NANCY #1611-#1614 (21 Januari

    [Copy link]
Post time 9-9-2016 02:42 AM | Show all posts |Read mode
Edited by dani-rox at 21-1-2020 07:42 AM

KES MISTERI PEMBUNUHAN DI HINTERKAIFECK, JERMAN






Semuanya bermula dengan beberapa kejadian misteri; tapak kasut di dalam salji yang datang dari kawasan hutan ke pintu belakang rumah, bunyi mengeriut di loteng, surat khabar yang tidak pernah dilihat dan dilanggan. Kemudian kehilangan kunci rumah, dan seseorang yang cuba memecah masuk ke dalam bangsal.

Andreas Gruber, 63, seorang petani yang tinggal 60 batu di utara Munich, Jerman sendiri pun tertanya-tanya dengan insiden tersebut pada tahun 1922.

Dia pernah menyatakan rasa peliknya itu dengan jiran dan rakan-rakannya, namun tidak lama kemudian akhirnya mereka dikejutkan dengan khabar pembunuhan kejam seluruh keluarga Andreas – termasuk isterinya Cazilia, 72, anak perempuan mereka Viktoria, 35, cucu Cazilia, 7 (nama sama dengan neneknya) dan Josef, 2, serta pembantu rumah mereka Maria Baumgartner,44. Kesemuanya dibunuh dengan menggunakan cangkul burung atau ‘pickaxe’ di rumah mereka, di ladang Hinterkaifeck.




Pembunuhan tersebut sesungguhnya amat menggemparkan orang awam – Bukan saja kerana kekejamannya tetapi juga kejadian-kejadian pelik yang menyelubungi kes itu.

Polis beranggapan bahawa pada hari Jumaat itu, 31 Mac - Andreas, Cazilia, Viktoria dan Cazilia kecil telah diumpan melalui cara yang hanya pembunuh saja yang tahu, untuk masuk ke bangsal haiwan ternakan sebelum dibunuh satu persatu. Yang menghairankan; tiada tanda-tanda pergelutan atau cubaan melarikan diri. Seolah-olah Andreas, isteri, anak dan cucunya menerima saja pengakhiran nasib mereka di dalam bangsal tersebut. Seterusnya, pembunuh masuk ke dalam rumah dan membelasah Josef yang sedang tidur di dalam bilik ibu bapanya, hingga mati. Kemudian dia menuju ke bilik Maria dan menamatkan riwayatnya juga.


Mayat mereka ditemui pada hari Selasa 4 April apabila Cazalia kecil tidak hadir ke sekolah. Pada mulanya pihak polis mengesyaki rompakan sebagai motif, tetapi menukar fikiran setelah menemui wang dan barang berharga masih berada di rumah keluarga Gruber. Beberapa soal siasat menemui jalan buntu. Sementara itu, autopsi menunjukkan walaupun cedera parah Cazilia kecil masih hidup ketika baru diserang. Semasa berbaring bersebelahan mayat-mayat ahli keluarganya, dia dikatakan menarik beberapa gumpal rambutnya sendiri sebelum menghembuskan nafasnya yang terakhir.



Perkara yang menggerunkan? Pembunuh itu tidak terus melarikan diri, malah tinggal buat sementara waktu di rumah tersebut. Polis menemui baki makanan di dapur, ternakan diberi makan secukupnya. Jiran juga memberitahu mereka melihat asap keluar dari cerobong (chimney) rumah Gruber sepanjang hujung minggu itu. Anjing keluarga itu juga dilepaskan keluar. Sesiapa yang membunuh penduduk ladang Hinterkaifeck itu jelas sekali tinggal di situ untuk beberapa hari dan menguruskan tempat itu sebelum melarikan diri.

Lebih daripada 100 orang suspek telah disoal siasat mengenai pembunuhan keluarga Gruber dan pembantu rumah mereka – yang terakhir dilakukan pada tahun 1986. Pada 2007, pelatih Akademi Polis Fürstenfeldbruck berpendapat bahawa kes misteri di Hinterkaifeck tidak akan diselesaikan buat selama-lamanya.


Fakta menarik:


  • Maria Baumgartner dibunuh pada hari pertama dia baru bekerja untuk keluarga Gruber. Pembantu rumah sebelumnya berhenti kerja enam bulan sebelum kejadian – Dengan alasan rumah itu tetiba menyeramkan dan seperti berhantu. Dia mengatakan selalu mendengar bunyi tapak kaki di loteng pada waktu malam dan suara orang berbisik sewaktu bersendirian.
  • Suami Viktoria, Karl Gabriel, dilaporkan mati semasa perang dunia Pertama dan dikatakan mayatnya tidak pernah ditemui. Namun, rakan-rakan seperjuangannya melaporkan bahawa mereka melihat dengan mata sendiri kematian Karl dan polis mempercayai pernyataan ini.
  • Viktoria hamilkan Josef selepas beberapa tahun suaminya mati di medan perang. Hal ini jadi buah mulut di kalangan penduduk, Josef adalah anaknya dengan salah seorang jiran terdekat atau hasil hubungan incest Viktoria dengan ayahnya sendiri.
  • Tengkorak kesemua mangsa dihantar ke Munich untuk dikaji dengan lebih lanjut. Malangnya, tengkorak-tengkorak hilang dalam huru hara perang dunia ke2.



Gambar2 keluarga Gruber








Gambar crime scene










hasil CSI dan lost in translation~ oleh saya


Senarai Kisah2 dan Kes Misteri Setakat Ini

  • KES MISTERI PEMBUNUHAN DI HINTERKAIFECK, JERMAN - post #1
  • KES MISTERI PEMBUNUHAN DI VILLISCA, IOWA - #22
  • KES 'PONTIANAK ATLAS' (The Atlas Vampire) - #40
  • KES TOPENG LEAD (The Lead Masks Case) - #60
  • JOACHIM KROLL - #64
  • ANDREI CHIKATILO - #65
  • KES THE FROG BOYS - #79
  • KES PEMBUNUHAN EMPAT SEKELUARGA DI SETAGAYA, JEPUN - #101
  • KES ANAK-ANAK SODDER (Sodder Children Disappearance) - #130
  • KES PEMBUNUHAN TERESITA BASA - #140
  • SATU PEMBUNUHAN YANG MUSTAHIL (An Impossible Murder) - #162
  • KES GLICO-MORINAGA  - #196
  • KES PEMBUNUHAN VANESSA JOHNSON SOSIN - #200
  • SHANTI DEVI DAN KISAH KELAHIRAN SEMULANYA - #213
  • KES YOGTZE (YOGTZE-FALL) YANG MEMBINGUNGKAN SELURUH JERMAN - #237
  • PEMBUNUHAN DAN RAHSIA HITAM PELAKON TV BOB CRANE YANG MENGGEMPARKAN - #258
  • KES SURAT2 MISTERI YANG 'MENGGANAS' DI SEBUAH BANDAR KECIL OHIO - #270
  • PEMBUNUHAN BERSIRI HWASEONG - #284
  • SIAPA TEMBAK KEN McELROY? - #311
  • TRAGEDI KELUARGA LAWSON DI HARI KRISMAS - #334
  • KISAH PEMBUNUHAN PELACUR JEPUN & SUSPEK DARI NEPAL - #365
  • PEMBUNUHAN BERKEMBAR 157 TAHUN - #377
  • KISAH DORIS BITHER DAN TIGA ENTITI JAHAT - #395
  • KISAH PEMBUNUHAN DALAM BILIK BERKUNCI - #403
  • TRAGEDI TAHUN BARU UNTUK DR BOGLE & PUAN CHANDLER - #420
  • KEAJAIBAN ATAU PENIPUAN? (The Watseka Wonder) - #435
  • KISAH PEMBUNUHAN ADIK BERADIK TAN DI GEYLANG BAHRU, SINGAPURA - #449
  • KISAH HANTU GREENBRIER YANG MENYELESAIKAN KES PEMBUNUHANNYA SENDIRI - #479
  • KISAH PENGHIKMATAN (EXORCISM) ROLAND DOE AKA ROBBIE MANNHEIM - #506
  • ELIZABETH SHORT AKA BLACK DAHLIA - #544 & #545
  • INSIDEN DYATLOV PASS - #584
  • KEMBAR GIBBONS YANG HIDUP DALAM DUNIA SENDIRI - #611
  • SIAPA SEBENARNYA WANITA ISDAL (Isdalskvinnen)? - #625
  • KES JOAN RISCH SI SURI RUMAH PEMINAT NOVEL MISTERI - #653
  • SIAPA BUNUH DOROTHY JANE SCOTT? - #683
  • KES PEMBUNUHAN ISTERI PENERBIT 'SURVIVOR' - #697
  • MISTERI 'SARAH JOE' DAN LIMA ORG KREWNYA - #741
  • ADAKAH LIZZIE BORDEN PEMBUNUH SEBENAR IBU BAPANYA? - #759
  • MATINYA SEORANG RAJA - #795
  • KES PEMBUNUHAN DI NOIDA, INDIA YANG DITUTUP TAPI MASIH 'TERGANTUNG' - #827 & #828
  • KES MAYAT DALAM TONG DRAM - #901
  • SIAPA SEBENARNYA JEROME - #934
  • KISAH NGERI TASIK BODOM JADI URBAN LEGEND - #949
  • MENGAPA ADIK BERADIK PAPIN MEMBUNUH MAJIKAN MEREKA? - #993
  • KES PEMBUNUHAN PASANGAN KEKASIH TERLARANG HALL-MILLS - #1060
  • PONTIANAK PERKUBURAN HIGHGATE - #1103
  • KES PEMBUNUHAN JUNKO FURUTA - #1169
  • KES PEMBUNUHAN JAMES BULGER - #1205
  • SKANDAL GALAPAGOS YANG BERAKHIR DENGAN TANDA TANYA - #1221
  • KES GADIS2 ALCASSER YANG BELUM TERUNGKAI SEHINGGA KINI - #1261
  • DUA PUTERA TERKURUNG DI MENARA LONDON - #1317
  • ADAKAH ROH JENNIFER GROESBECK YANG MEMINTA TOLONG? - #1330
  • MISTERI DI HOTEL OSLO PLAZA, NORWAY - #1359
  • SIAPA LETAK BELLA DI DALAM WYCH ELM? - #1473
  • Pembunuh Budak Oakland County - #1482
  • Misteri Kehilangan dan Kematian Keluarga Jamison - #1542
  • KES BASIKAL HIJAU - #1578
  • MISTERI BILIK HOTEL BERNOMBOR 1046 - #1598

Rate

2

View Rating Log

Related collections:

Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 02:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Good job TT
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 9-9-2016 02:48 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 09:41 AM | Show all posts
wooowwww....hantu bekas suami dia ke...uhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 09:58 AM | Show all posts
takut nyaaa....
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 11:23 AM | Show all posts
seram tgk pic2 itteww
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 12:25 PM | Show all posts
sampai ke sudah tak tau sapa yg bunuh..
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 12:43 PM | Show all posts
good info..

tt bukak la pulak kisah pasal pembunuhan misteri 2 orang penyanyi rap long time ago..
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 04:49 PM | Show all posts
.....up
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 05:06 PM | Show all posts
fuhh...ngeri
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 9-9-2016 06:42 PM | Show all posts
Jajabeans replied at 9-9-2016 12:43 PM
good info..

tt bukak la pulak kisah pasal pembunuhan misteri 2 orang penyanyi rap long time ago.. ...

Kisah Tupac Shakur vs Notorious BIG ke, Jaja? Tu pon masih misteri dan kontroversi jugak kan. Thanks for the suggestion, I'll see what I can do.
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 07:05 PM | Show all posts
dani-rox replied at 9-9-2016 06:42 PM
Kisah Tupac Shakur vs Notorious BIG ke, Jaja? Tu pon masih misteri dan kontroversi jugak kan. Than ...

yess.. that one.

bole gak jadikan thread ni koleksi pembunuhan2 misteri..

kalau rajin lah
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 9-9-2016 07:24 PM | Show all posts
Jajabeans replied at 9-9-2016 07:05 PM
yess.. that one.

bole gak jadikan thread ni koleksi pembunuhan2 misteri..

Ha'ah kan... drpd buka thread banyak2. siapa2 yg tau kisah misteri esp. yg rare and obscure bole la share sama
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 08:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Kembang bulu roma meols baca; tapi gambo tu mmg seram TT.
Reply

Use magic Report

Post time 9-9-2016 11:20 PM From the mobile phone | Show all posts
seram aku tgk pic ni mlm2
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2016 08:54 AM | Show all posts


misteri yg tak terungkai
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2016 09:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Thanks TT. Menggerunkan. Iols salu tgk cold case file kat C&I channel. Bertahun2 baru resolve dengan bantuan new tech. Tp masih byk lg unresolved case.
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2016 09:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Gambar2 crimw scenes tu seram
Reply

Use magic Report

Post time 10-9-2016 07:02 PM From the mobile phone | Show all posts
dani-rox replied at 9-9-2016 02:48 AM
Thanks beb

Woow best nye cite camni, nak lagi tt
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 10-9-2016 10:51 PM | Show all posts
oak.balustrade replied at 10-9-2016 09:24 AM
Thanks TT. Menggerunkan. Iols salu tgk cold case file kat C&I channel. Bertahun2 baru resolve dengan ...

Sama2

Ai pon suka tengok rancangan cold case file... Bersemangat betul polis2 di US nak selesaikan kes w/pon dah berpuluh2 tahun. suka tengok cara dia org preserve bahan2 bukti utk rujukan masa akan datang katanya.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-7-2022 09:47 PM GMT+8 , Processed in 0.199709 second(s), 26 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list