CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 3461|Reply: 19

Lagi pasal harga makanan

[Copy link]
Post time 26-5-2016 11:38 PM | Show all posts |Read mode
Credit to Malaysia Viral StoryMahal ke harga sebungkus nasi ni sampai Rm14?


This post contains more resources

You have to Login for download or view attachment(s). No Account? Register

x
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 26-5-2016 11:44 PM From the mobile phone | Show all posts
setakat letak gambar sekeping boleh bukak thread dah bod viral kan ada


@spiderman80

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-5-2016 11:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Selayaknya dengan kos hidup sekarang.

Kat tempat akak makan telur dadar bodo ngan sup ikan (ada la ikan merah 5-6 hiris dalam tu) campo tomato berserta milo ais pun dah RM 21. But then everything freshly cooked ler dan portion besar. Nak murah sila masak sundri.
Reply

Use magic Report

Post time 26-5-2016 11:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Lapar lak tengok nasik tu. Dah bertahun tak makan banana leaf rice.
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 26-5-2016 11:47 PM | Show all posts
chazey replied at 26-5-2016 11:44 PM
Selayaknya dengan kos hidup sekarang.

Kat tempat akak makan telur dadar bodo ngan sup ikan (ada l ...

Agreed..nk murah,masak sendiri
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 03:49 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa yg dia amik sampai berkeping keping tu. Depa ni nak order nak makan pastu nak kontrol harga ikut kepala bunna depa. Macam minum milo kat crs itu hari.
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 03:52 AM From the mobile phone | Show all posts
mmg mahal lah, tgk daun pisang tu..kenapa tak letak sepokok terus tapi rasanya portion tu mcm banyak, lauk pun npk mcm banyak jenis.
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 07:31 AM | Show all posts
boleh lah.....
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-5-2016 08:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Daun pisang mahal. Import dari kampung.
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 08:29 AM | Show all posts
chazey replied at 26-5-2016 11:44 PM
Selayaknya dengan kos hidup sekarang.

Kat tempat akak makan telur dadar bodo ngan sup ikan (ada l ...

klau sedap tak kisah sgt kan....tp lauk gitu masak sendiri jah....
tp ikan merah mmg mahal.... mmg ade peniaga yg letak rega melampau pastu tak sodap....
tp sblm viral sesekali p la pasar..... nak murah n standard mkn ayam je.... jgn ambik ikan ke apa.... apa lg ambik udang sotong
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 09:33 AM | Show all posts
aku tiap2 mggu dok beli nasi bungkus luak 2 jenis pun dh 7 ringgit...
kalau 3 bungkus nasi lauk 2 jenis mmg tak lari 20 ringgit...
lauk ni aku tgk mcm2 jenis...14 ringgit tu kira ok la...
telur masin separuh rasanya seringgit..
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 09:39 AM | Show all posts
dino replied at 27-5-2016 08:29 AM
klau sedap tak kisah sgt kan....tp lauk gitu masak sendiri jah....
tp ikan merah mmg mahal.... m ...

amboi hg dino ipong mahal beli tiap2 kali keluaq latest version dgn makanan hg berkira??

laki sapa la neh???
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 09:42 AM | Show all posts
noell replied at 27-5-2016 09:39 AM
amboi hg dino ipong mahal beli tiap2 kali keluaq latest version dgn makanan hg berkira??

l ...

opkos la berkira klau byr mahal tp tak sedap.... iols bwk bekal hari2....  jimat.... ipong beli sekali je... bkn hari2
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 09:43 AM | Show all posts
dino replied at 27-5-2016 09:42 AM
opkos la berkira klau byr mahal tp tak sedap.... iols bwk bekal hari2....  jimat.... ipong b ...

tapi kalo hg convert harga ipong tuh hg boleh pi makan kedai 2 tahun tau ka??
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 09:44 AM | Show all posts
noell replied at 27-5-2016 09:43 AM
tapi kalo hg convert harga ipong tuh hg boleh pi makan kedai 2 tahun tau ka??

hang nih hahaha.... actually beli ipong skali... tahan 5 tahun n lebih.... klau pun lain 2 tahun dah kena tukar.... gituh
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 11:41 AM | Show all posts
Tengok kat mana kedai dia beli makanan tu kalau tengah bandar mungkin lebih kurang itu le harganya sebab lauk banyak.  Tapi kalau keluar sikit dari tengah bandar mungkin boleh dapat harga lebih murah dengan portion yang sama.
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 27-5-2016 07:10 PM | Show all posts
cube senaraikn ape ade dalam tu.
Reply

Use magic Report

Post time 27-5-2016 09:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Maple kalau nasi kandar mmg agak mahal..tau2 ja rm15..ayam seketul..telor masin..cili hijau..kuah2x...perghhh mmg mahai..
Reply

Use magic Report

Post time 28-5-2016 08:21 AM From the mobile phone | Show all posts
Mcm biasa je rm14 ..tgk lauk byk.hitam tu apa? Daging rendang?
Reply

Use magic Report

Post time 28-5-2016 11:05 AM | Show all posts
Nk murah masak la sendiri




Tak pun kau pergi beli kat kantin sekolah
Selalunya lauk2 diaorg ada yg murah
Air pun sama
Sbb ada warga sekolah yg jenis tudung baju beg ratus2 tp makan sen2 jer
Kualiti? Hmmm ikut nasib la
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-12-2022 01:02 PM GMT+8 , Processed in 0.153151 second(s), 48 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list